Informace o kvalifikační práci Život a dílo skladatele Pavla Samiece se zaměřením na sólovou a komorní tvorbu pro akordeon především na sonátu No. 1 a 2
Představení žijícího skladatele Pavla Samiece a jeho inspirační zdroje tvorby. Uvedení skladeb, které autor napsal pro akordeon a podrobný formový rozbor akordeonových sonát No. 1 a 2.
Anotace v angličtině
Presentation of the living composer Pavel Samiec and his inspirational sources of creation. The introduction of the compositions written by the author for the accordion. Detailed analysis of accordion sonatas No. 1 and 2.
Klíčová slova
Česká hudba, Pavel Samiec, plzeňský skladatel, akordeonové dílo, Sonata da chiesa No. 1, Sonata No. 2
Klíčová slova v angličtině
zech Music, Pavel Samiec, Pilsen composer, accordion work, Sonata da chiesa No. 1, Sonata No. 2
Rozsah průvodní práce
54str.(68616)
Jazyk
CZ
Anotace
Představení žijícího skladatele Pavla Samiece a jeho inspirační zdroje tvorby. Uvedení skladeb, které autor napsal pro akordeon a podrobný formový rozbor akordeonových sonát No. 1 a 2.
Anotace v angličtině
Presentation of the living composer Pavel Samiec and his inspirational sources of creation. The introduction of the compositions written by the author for the accordion. Detailed analysis of accordion sonatas No. 1 and 2.
Klíčová slova
Česká hudba, Pavel Samiec, plzeňský skladatel, akordeonové dílo, Sonata da chiesa No. 1, Sonata No. 2
Klíčová slova v angličtině
zech Music, Pavel Samiec, Pilsen composer, accordion work, Sonata da chiesa No. 1, Sonata No. 2
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování
kvalifikační práce do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části do března 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování
kvalifikační práce do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol do ledna 2018
4. Zpracování přílohové části do března 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Seznam doporučené literatury
JANEČEK, Karel. Hudební formy. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, 1955.
JANEČEK, Karel. Melodika. Vyd. 1. v SNKLHU. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1956.
JANEČEK, Karel. Základy moderní harmonie. Praha: Československá akademie věd, 1965.
JIRÁK, Karel Boleslav. Nauka o hudebních formách. 5. opr. a dopl. vyd. Praha: Hudební matice Umělecké besedy, 1946.
HERZOG, Eduard, ed. Nové cesty hudby: sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu. Praha: Editio Supraphon, 1970.
RISINGER, Karel. Nauka o harmonii XX. století. Praha: Editio Supraphon, 1978.
RISINGER, Karel a Jaromír PODEŠVA. Současná hranice tonality. Praha: Panton, 1974.
TICHÝ, Vladimír. Harmonicky myslet a slyšet. 2., opr. a rozš. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-199-5.
Seznam doporučené literatury
JANEČEK, Karel. Hudební formy. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, 1955.
JANEČEK, Karel. Melodika. Vyd. 1. v SNKLHU. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1956.
JANEČEK, Karel. Základy moderní harmonie. Praha: Československá akademie věd, 1965.
JIRÁK, Karel Boleslav. Nauka o hudebních formách. 5. opr. a dopl. vyd. Praha: Hudební matice Umělecké besedy, 1946.
HERZOG, Eduard, ed. Nové cesty hudby: sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu. Praha: Editio Supraphon, 1970.
RISINGER, Karel. Nauka o harmonii XX. století. Praha: Editio Supraphon, 1978.
RISINGER, Karel a Jaromír PODEŠVA. Současná hranice tonality. Praha: Panton, 1974.
TICHÝ, Vladimír. Harmonicky myslet a slyšet. 2., opr. a rozš. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-199-5.
Přílohy volně vložené
Sonata da chiesa No. 1
Příloha č. 1 I. Grave e maestoso Allegro vivace
Příloha č. 2 II. Adagio e tranquilo
Příloha č. 3 III. Menuet
Příloha č. 4 IV. Vivace Maestoso Adagio
Sonata No. 2
Příloha č. 5 I. Presto
Příloha č. 6 II. Adagio
Příloha č. 7 III. Molto vivace