Diplomová práce je členěna na tři části. Část teoretickou, která shrnuje poznatky ze studia odborné literatury. Část praktickou zaměřenou na didaktické hry v učivu matematiky. Část výzkumnou zaměřenou na rozvoj klíčových kompetencí pomocí didaktických her.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis is divided into three parts. The theoretical part which summarizes the knowledge from the study of specialized literature. The practical part whitch is focused on didactic plays in the curriculum of mathematics. And research part which is focused on the development of key competences using didactic games.
Klíčová slova
matematika, žákovské kompetence, didaktická hra
Klíčová slova v angličtině
mathematics, pupil competence, didactic game
Rozsah průvodní práce
88:82 +V.(13986 sl 78966 zn)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je členěna na tři části. Část teoretickou, která shrnuje poznatky ze studia odborné literatury. Část praktickou zaměřenou na didaktické hry v učivu matematiky. Část výzkumnou zaměřenou na rozvoj klíčových kompetencí pomocí didaktických her.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis is divided into three parts. The theoretical part which summarizes the knowledge from the study of specialized literature. The practical part whitch is focused on didactic plays in the curriculum of mathematics. And research part which is focused on the development of key competences using didactic games.
Klíčová slova
matematika, žákovské kompetence, didaktická hra
Klíčová slova v angličtině
mathematics, pupil competence, didactic game
Zásady pro vypracování
Teoretická část
- Vymezení pojmu didaktická hra
- Didaktická hra jako jedna z výukových metod
- Druhy didaktických her
- Didaktická hra a rozvoj žákovských kompetencí
Výzkumná část
- Které didaktické úlohy a proč učitelé nejčastěji používají?
- Jaké hry preferují žáci a proč?
- Které kompetence u žáků rozvíjí systematické užívání této výukové metody?
Zásady pro vypracování
Teoretická část
- Vymezení pojmu didaktická hra
- Didaktická hra jako jedna z výukových metod
- Druhy didaktických her
- Didaktická hra a rozvoj žákovských kompetencí
Výzkumná část
- Které didaktické úlohy a proč učitelé nejčastěji používají?
- Jaké hry preferují žáci a proč?
- Které kompetence u žáků rozvíjí systematické užívání této výukové metody?
Seznam doporučené literatury
Čapek, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod.
Vydání 1. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
Efektivní učení ve škole. Přeložil Dominik DVOŘÁK. Praha: Portál, 2005.
Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-556-3.
Etzold, Heiko, Petzschler, Ines Martiníková, J. Nápadník aktivit
a her do hodin matematiky. 1. vyd. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0174-6.
Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha, 2009.
ISBN 978-80-7367-571-4 (váz.).
Kárová, V. Didaktické hry ve vyučování matematice v 1. - 4. ročníku
základní a obecné školy. Část aritmetická. 2. vyd.
Plzeň, 1998. ISBN 80-7082-467-0.
Kárová, V. Didaktické hry ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku
základní a obecné školy. Část geometrická. 3. vyd.
Plzeň: 2004. ISBN 80-7043-303-5.
Krejčová, E., Volfová, M. Didaktické hry v matematice.
3.vyd. Hradec Králové, 2001. ISBN 80-7041-423-5.
Krejčová, E. Hry a matematika na 1. stupni základní školy.
2. vyd. Praha, 2014. ISBN 978-80-7235-548-8.
Lokšová, I., Lokša, J., Koubská, P., Dobal, J. Pozornost, motivace, relaxace
a tvořivost dětí ve škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
ISBN 80-7315-039-5.
Melichárková, I., Švecová, L. Hračičky z krabičky aneb 100 her
pro skupinovou práci dětí v 1. třídě ZŠ. 113 publikace. Brno: Paido, 2001.
ISBN 80-7315-000-X.
Seznam doporučené literatury
Čapek, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod.
Vydání 1. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
Efektivní učení ve škole. Přeložil Dominik DVOŘÁK. Praha: Portál, 2005.
Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-556-3.
Etzold, Heiko, Petzschler, Ines Martiníková, J. Nápadník aktivit
a her do hodin matematiky. 1. vyd. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0174-6.
Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha, 2009.
ISBN 978-80-7367-571-4 (váz.).
Kárová, V. Didaktické hry ve vyučování matematice v 1. - 4. ročníku
základní a obecné školy. Část aritmetická. 2. vyd.
Plzeň, 1998. ISBN 80-7082-467-0.
Kárová, V. Didaktické hry ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku
základní a obecné školy. Část geometrická. 3. vyd.
Plzeň: 2004. ISBN 80-7043-303-5.
Krejčová, E., Volfová, M. Didaktické hry v matematice.
3.vyd. Hradec Králové, 2001. ISBN 80-7041-423-5.
Krejčová, E. Hry a matematika na 1. stupni základní školy.
2. vyd. Praha, 2014. ISBN 978-80-7235-548-8.
Lokšová, I., Lokša, J., Koubská, P., Dobal, J. Pozornost, motivace, relaxace
a tvořivost dětí ve škole. 1. vyd. Praha, 1999. ISBN 80-7178-205-X.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
ISBN 80-7315-039-5.
Melichárková, I., Švecová, L. Hračičky z krabičky aneb 100 her
pro skupinovou práci dětí v 1. třídě ZŠ. 113 publikace. Brno: Paido, 2001.
ISBN 80-7315-000-X.