Tato diplomová práce se zabývá integrací témat CNC do výuky na základní škole. Dokument představuje mechanické komponenty, řídící a pomocný software a návrh dokumentu bezpečnosti práce. Cílem dokumentu je definovat komponenty CNC zařízení vhodného pro výuku na základních školách a vytvoření digitálního vzdělávacího zdroje s harmonogramem výuky CNC zařízení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the integration of the CNC themes into the teaching at primary school. The document presents mechanical components, control and auxiliary software and the design of workplace safety documents. The aim of the document is to define the components of CNC equipment suitable for teaching in primary schools and to create a digital educational resource with a timetable for teaching CNC equipment.
Klíčová slova
CNC-Počítačem řízený stroj, řídící a modelovací software CNC, mechanika CNC, Bezpečnost práce s CNC, výuka CNC
Klíčová slova v angličtině
Computer controlled machine, CNC control and modeling software, CNC mechanics, CNC security, CNC teaching
Rozsah průvodní práce
DP 102 s., přílohy xxiii
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá integrací témat CNC do výuky na základní škole. Dokument představuje mechanické komponenty, řídící a pomocný software a návrh dokumentu bezpečnosti práce. Cílem dokumentu je definovat komponenty CNC zařízení vhodného pro výuku na základních školách a vytvoření digitálního vzdělávacího zdroje s harmonogramem výuky CNC zařízení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the integration of the CNC themes into the teaching at primary school. The document presents mechanical components, control and auxiliary software and the design of workplace safety documents. The aim of the document is to define the components of CNC equipment suitable for teaching in primary schools and to create a digital educational resource with a timetable for teaching CNC equipment.
Klíčová slova
CNC-Počítačem řízený stroj, řídící a modelovací software CNC, mechanika CNC, Bezpečnost práce s CNC, výuka CNC
Klíčová slova v angličtině
Computer controlled machine, CNC control and modeling software, CNC mechanics, CNC security, CNC teaching
Zásady pro vypracování
Současné pohledy na konstrukci a řízení malých CNC zařízení - rešerše.
Problematika vybraných technických řešení.
Evaluace řídících modelovacích softwarů.
Bezpečnost práce s CNC zařízením.
Potenciál CNC zařízení pro rozvoj digitální gramotnosti.
Zásady pro vypracování
Současné pohledy na konstrukci a řízení malých CNC zařízení - rešerše.
Problematika vybraných technických řešení.
Evaluace řídících modelovacích softwarů.
Bezpečnost práce s CNC zařízením.
Potenciál CNC zařízení pro rozvoj digitální gramotnosti.
Seznam doporučené literatury
ŠTULPA, Miloslav. CNC obráběcí stroje a jejich programování.
Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-207-8.
ŠTULPA, Miloslav. CNC: programování obráběcích strojů.
Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5269-3.
HOOD-DANIEL, Patrick. a James F. KELLY. Build your own CNC
machine. New York: Distributed to the book trade
by Springer-Verlag New York, c2009. ISBN 978-1-4302-2489-1.
FORD, Edward. Getting started with CNC. San Francisco:
Maker Media, 2016. Make. ISBN 978-1-457-18336-2.
KROTKÝ, J. Specifika vzdělávací oblasti Člověk a svět práce
z hlediska potenciálu pro rozvoj digitální gramotnosti.
Journal of Technology and Information Education, 2017. roč. 9, č. 2,
s. 155-169. ISSN 1803-537.
Seznam doporučené literatury
ŠTULPA, Miloslav. CNC obráběcí stroje a jejich programování.
Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-207-8.
ŠTULPA, Miloslav. CNC: programování obráběcích strojů.
Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5269-3.
HOOD-DANIEL, Patrick. a James F. KELLY. Build your own CNC
machine. New York: Distributed to the book trade
by Springer-Verlag New York, c2009. ISBN 978-1-4302-2489-1.
FORD, Edward. Getting started with CNC. San Francisco:
Maker Media, 2016. Make. ISBN 978-1-457-18336-2.
KROTKÝ, J. Specifika vzdělávací oblasti Člověk a svět práce
z hlediska potenciálu pro rozvoj digitální gramotnosti.
Journal of Technology and Information Education, 2017. roč. 9, č. 2,
s. 155-169. ISSN 1803-537.