Informace o kvalifikační práci Možnosti propojení výtvarné výchovy a pracovních činností s prvky muzikálu při výuce hudební výchovy na I. stupni základní školy
Práce zdůvodňuje význam a funkci hudby v životě člověka. Mapuje mezipředmětové vztahy ve výuce a zpracování problematiky mezipředmětových vztahů v dostupné literatuře a z pohledu praktického využití při realizaci hudebního projektu. Porovnává naplnění cílů RVP ZV při realizaci celoročního projektu Pastelky. Praktická část práce se věnuje přípravám, realizaci a zhodnocení vlastního projektu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis aims at explaining the significance and function of music in human life. It maps intersubjectal relations in tuition and how the topic has been represented in accessible literature focusing on the possibilities of utilization in the realization of a music project. The thesis compares how successfully the aims of the Framework Educational Programme for Basic Education have been fulfilled during the realization of the whole-year project Crayons. The practical part of the thesis focuses on preparation, realization, and evaluation phases of the author´s own project.
Klíčová slova
Mezipředmětové vztahy, hudební projekt, muzikál, Pastelky, hudba, Hudební výchova, Výtvarná výchova, Pracovní činnosti, I. stupeň základní školy, scénář, kulisy
Klíčová slova v angličtině
Intersubjectal relations, music project, Musical, Crayons, Music, Lessons of Music, Interconnecting Art, Handcraft, Key Stage 1 of Primary School, Screenplay, Scenery
Rozsah průvodní práce
68, xx s. (95 356 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce zdůvodňuje význam a funkci hudby v životě člověka. Mapuje mezipředmětové vztahy ve výuce a zpracování problematiky mezipředmětových vztahů v dostupné literatuře a z pohledu praktického využití při realizaci hudebního projektu. Porovnává naplnění cílů RVP ZV při realizaci celoročního projektu Pastelky. Praktická část práce se věnuje přípravám, realizaci a zhodnocení vlastního projektu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis aims at explaining the significance and function of music in human life. It maps intersubjectal relations in tuition and how the topic has been represented in accessible literature focusing on the possibilities of utilization in the realization of a music project. The thesis compares how successfully the aims of the Framework Educational Programme for Basic Education have been fulfilled during the realization of the whole-year project Crayons. The practical part of the thesis focuses on preparation, realization, and evaluation phases of the author´s own project.
Klíčová slova
Mezipředmětové vztahy, hudební projekt, muzikál, Pastelky, hudba, Hudební výchova, Výtvarná výchova, Pracovní činnosti, I. stupeň základní školy, scénář, kulisy
Klíčová slova v angličtině
Intersubjectal relations, music project, Musical, Crayons, Music, Lessons of Music, Interconnecting Art, Handcraft, Key Stage 1 of Primary School, Screenplay, Scenery
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do března 2018
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do června 2018
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do ledna 2019
4. Zpracování přílohové části/ únor 2019
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do března 2018
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do června 2018
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do ledna 2019
4. Zpracování přílohové části/ únor 2019
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
BLÁHOVÁ, Krista a Vacek PAVEL. Uvedení do systému školní dramatiky: dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. 1. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1996. ISBN 80-706-8070-9.
CLAYCOMB, Patty. Školka plná zábavy: kalendář tvořivých her pro předškolní děti. 4. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3679-132.
FISCHER, Václav. Pojďte si hrát s námi: veršování k malování, básničky a písničky, rýmované hádanky, zpívání s dětmi, jednoduchá cvičení. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-802-4719-764.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. 1. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4756-9.
MARUŠÁK, Radek. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3674-724.
SIROVÁTKA, Oldřích. Čítanka české lidové slovesnosti: z lidových písní, vyprávění, říkadel a her. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0478-9.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
Seznam doporučené literatury
BLÁHOVÁ, Krista a Vacek PAVEL. Uvedení do systému školní dramatiky: dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. 1. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1996. ISBN 80-706-8070-9.
CLAYCOMB, Patty. Školka plná zábavy: kalendář tvořivých her pro předškolní děti. 4. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3679-132.
FISCHER, Václav. Pojďte si hrát s námi: veršování k malování, básničky a písničky, rýmované hádanky, zpívání s dětmi, jednoduchá cvičení. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-802-4719-764.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. 1. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4756-9.
MARUŠÁK, Radek. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3674-724.
SIROVÁTKA, Oldřích. Čítanka české lidové slovesnosti: z lidových písní, vyprávění, říkadel a her. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0478-9.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.