Tato práce popisuje mentální postižení, jeho rozdělení, vývoj hrubé a jemné motoriky, grafomotoriku a spolupráci dětí při grafomotorice. Praktická část práce obsahuje 3 podrobné kazuistiky dětí, s nimiž jsem spolupracovala, a u nichž jsem grafomotoriku sledovala.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis describes mental disorder, its devision and observes the evolution of gross motor and fine motor skills and graphomotor skills of children and their cooperation in observation experiments. There are 3 kinds of casuistry of children who I worked with and whom graphomotoric skills were observed.
Klíčová slova
mentální postižení, hrubá a jemná motorika, grafomotorika, ergoterapie
Klíčová slova v angličtině
mental disability, gross and fine motor skills, graphomotorics, ergotherapy
Rozsah průvodní práce
53 stran + 5 příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje mentální postižení, jeho rozdělení, vývoj hrubé a jemné motoriky, grafomotoriku a spolupráci dětí při grafomotorice. Praktická část práce obsahuje 3 podrobné kazuistiky dětí, s nimiž jsem spolupracovala, a u nichž jsem grafomotoriku sledovala.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis describes mental disorder, its devision and observes the evolution of gross motor and fine motor skills and graphomotor skills of children and their cooperation in observation experiments. There are 3 kinds of casuistry of children who I worked with and whom graphomotoric skills were observed.
Klíčová slova
mentální postižení, hrubá a jemná motorika, grafomotorika, ergoterapie
Klíčová slova v angličtině
mental disability, gross and fine motor skills, graphomotorics, ergotherapy
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
KREJČÍŘOVÁ, Olga. Metodická specifika počátečního vzdělání jedinců s mentálním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3713-2
MLČÁKOVÁ, Renata. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2630-4.
VALACHOVÁ, Daniela, Zlata MURÁRIKOVÁ, Martina LIETAVCOVÁ a Renata ŠPAČKOVÁ. Pohádková grafomotorika: užitečné informace, vzdělávací aktivity a pracovní listy pro mateřské školy. Stařeč: Infra, 2015. ISBN 978-80-86666-54-9.
VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 349 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3829-1.
VYSKOTOVÁ, Jana a Kateřina MACHÁČKOVÁ. Jemná motorika: vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 176 s. ISBN 978-80-247-4698-2.
WOLRAICH, Mark. Developmental-behavioral pediatrics: evidence and practice. Philadelphia: Mosby/Elsevier, c2008. ISBN 9780323040259.
Seznam doporučené literatury
KREJČÍŘOVÁ, Olga. Metodická specifika počátečního vzdělání jedinců s mentálním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3713-2
MLČÁKOVÁ, Renata. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2630-4.
VALACHOVÁ, Daniela, Zlata MURÁRIKOVÁ, Martina LIETAVCOVÁ a Renata ŠPAČKOVÁ. Pohádková grafomotorika: užitečné informace, vzdělávací aktivity a pracovní listy pro mateřské školy. Stařeč: Infra, 2015. ISBN 978-80-86666-54-9.
VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 349 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3829-1.
VYSKOTOVÁ, Jana a Kateřina MACHÁČKOVÁ. Jemná motorika: vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 176 s. ISBN 978-80-247-4698-2.
WOLRAICH, Mark. Developmental-behavioral pediatrics: evidence and practice. Philadelphia: Mosby/Elsevier, c2008. ISBN 9780323040259.