Tato bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou tématu obojživelníci v současných učebnicích přírodopisu určených pro základní školy. Zaměřuje se na výskyt odborných chyb a matoucích tvrzení obsažených ve výkladovém textu učebnic. Je rozdělena na několik kapitol, zprvu popisuje výzkum učebnic a zařazení tématu do RVP, dále je popsána metodika a výsledky jednotlivých učebnic.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the content analysis of tematic unit amphibians in textbooks for primary schools. It focuses on the amount of mistakes and confusing statements contained in the textbooks. It is divided into several chapters. Firstly, it describes the research of textbooks and the inclusion of the topic in the RVP, then the methodology and results of individual textbooks are described.
Klíčová slova
přírodopis, obsahová analýza, učebnice, chyby, základní škola
Klíčová slova v angličtině
biology, content analysis, textbook, mistakes, elementary school
Rozsah průvodní práce
12 str. (7273 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou tématu obojživelníci v současných učebnicích přírodopisu určených pro základní školy. Zaměřuje se na výskyt odborných chyb a matoucích tvrzení obsažených ve výkladovém textu učebnic. Je rozdělena na několik kapitol, zprvu popisuje výzkum učebnic a zařazení tématu do RVP, dále je popsána metodika a výsledky jednotlivých učebnic.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the content analysis of tematic unit amphibians in textbooks for primary schools. It focuses on the amount of mistakes and confusing statements contained in the textbooks. It is divided into several chapters. Firstly, it describes the research of textbooks and the inclusion of the topic in the RVP, then the methodology and results of individual textbooks are described.
Klíčová slova
přírodopis, obsahová analýza, učebnice, chyby, základní škola
Klíčová slova v angličtině
biology, content analysis, textbook, mistakes, elementary school
Zásady pro vypracování
Vypracovat rešerši k dané tematice.
Provést obsahovou analýzu vybraných učebnic pro ZŠ.
Zhodnotit obsahovou stránku učebnice z hlediska výskytu chyb a matoucích tvrzení.
Zásady pro vypracování
Vypracovat rešerši k dané tematice.
Provést obsahovou analýzu vybraných učebnic pro ZŠ.
Zhodnotit obsahovou stránku učebnice z hlediska výskytu chyb a matoucích tvrzení.
Seznam doporučené literatury
BARUŠ, Vlastimil a OLIVA, Ota. Obojživelníci = Amphibia. 1. vyd. Praha: Academia, 1992. 338 s. Fauna České a Slovenské Federativní Republiky; Sv. 25. ISBN 80-200-0433-5.
GAISLER, Jiří a ZIMA, Jan. Zoologie obratlovců. 3., přepracované vydání. Praha: Academia, 2018. 693 stran. ISBN 978-80-200-2702-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
JANÍK, Tomáš. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Paido. ISBN 978-80-7315-174-4.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýza edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4.
Seznam doporučené literatury
BARUŠ, Vlastimil a OLIVA, Ota. Obojživelníci = Amphibia. 1. vyd. Praha: Academia, 1992. 338 s. Fauna České a Slovenské Federativní Republiky; Sv. 25. ISBN 80-200-0433-5.
GAISLER, Jiří a ZIMA, Jan. Zoologie obratlovců. 3., přepracované vydání. Praha: Academia, 2018. 693 stran. ISBN 978-80-200-2702-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
JANÍK, Tomáš. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Paido. ISBN 978-80-7315-174-4.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýza edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4.