Předložená diplomová práce je zaměřena na zhodnocení efektivity a zacílení předvolebních kampaní jednotlivých politických subjektů vzhledem k celkovému počtu mandátů, hlasů, celkovým výdajům a cílovým skupinám. V první části diplomové práce jsou objasněna teoretická východiska k politickému a komerčnímu marketingu včetně shodných a rozdílných prvků. Analytická část obsahuje popis prostředí České republiky ve volebním roce 2017, stanovy jednotlivých stran a hnutí a marketingové aktivity. Výzkumná část zpracovává data agentury MEDIAN, Kantar TNS, České marketingové společnosti, portálu info.cz a dalších a provádí zhodnocení efektivity jednotlivých politických subjektů v rámci výzkumných zpráv.
Anotace v angličtině
The submitted master thesis is focused on evaluation of effectiveness and targeting of election campaigns of individual political subjects with respect to the total number of political mandates, votes, total expenditures and target groups. The first part of the thesis explains the theoretical basis for political and commercial marketing, including identical and different elements. The analytical part contains a description of the environment of the Czech Republic in the election year 2017, the statutes of individual parties and movements and marketing activities. The research part processes data of the agency MEDIAN, Kantar TNS, Czech marketing association, website info.cz and others and evaluates the effectiveness of individual political subjects within the research reports.
Klíčová slova
marketing, politický marketing, volby do Poslanecké sněmovny 2017
Klíčová slova v angličtině
marketing, political marketing, parliamentary elections in 2017
Rozsah průvodní práce
96 s. (154 244 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce je zaměřena na zhodnocení efektivity a zacílení předvolebních kampaní jednotlivých politických subjektů vzhledem k celkovému počtu mandátů, hlasů, celkovým výdajům a cílovým skupinám. V první části diplomové práce jsou objasněna teoretická východiska k politickému a komerčnímu marketingu včetně shodných a rozdílných prvků. Analytická část obsahuje popis prostředí České republiky ve volebním roce 2017, stanovy jednotlivých stran a hnutí a marketingové aktivity. Výzkumná část zpracovává data agentury MEDIAN, Kantar TNS, České marketingové společnosti, portálu info.cz a dalších a provádí zhodnocení efektivity jednotlivých politických subjektů v rámci výzkumných zpráv.
Anotace v angličtině
The submitted master thesis is focused on evaluation of effectiveness and targeting of election campaigns of individual political subjects with respect to the total number of political mandates, votes, total expenditures and target groups. The first part of the thesis explains the theoretical basis for political and commercial marketing, including identical and different elements. The analytical part contains a description of the environment of the Czech Republic in the election year 2017, the statutes of individual parties and movements and marketing activities. The research part processes data of the agency MEDIAN, Kantar TNS, Czech marketing association, website info.cz and others and evaluates the effectiveness of individual political subjects within the research reports.
Klíčová slova
marketing, politický marketing, volby do Poslanecké sněmovny 2017
Klíčová slova v angličtině
marketing, political marketing, parliamentary elections in 2017
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k politickému marketingu.
Popište prostředí České republiky pro sledované období.
Stručně popište rozhodující politické subjekty včetně jejich hlavních marketingových aktivit.
Představte vlastní design výzkumu.
Realizujte vlastní výzkum se zaměřením na efektivnost marketingových nástrojů ve vztahu k výsledku voleb.
Analyzujte získaná data a zpracujte výzkumnou zprávu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k politickému marketingu.
Popište prostředí České republiky pro sledované období.
Stručně popište rozhodující politické subjekty včetně jejich hlavních marketingových aktivit.
Představte vlastní design výzkumu.
Realizujte vlastní výzkum se zaměřením na efektivnost marketingových nástrojů ve vztahu k výsledku voleb.
Analyzujte získaná data a zpracujte výzkumnou zprávu.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
PUNCH, Keith, HENDL, Jan. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. Praha: C. H. Beck, 2013. ISBN 9788074004483.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
PUNCH, Keith, HENDL, Jan. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. Praha: C. H. Beck, 2013. ISBN 9788074004483.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta DP a sken průběhu obhajoby.