Diplomová práce se zabývá tématem rozvoje čtenářských strategií na 1. stupni ZŠ s využitím anglického textu. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní principy čtenářství a jeho rozvoje, dále pak rozvoj čtenářské gramotnosti, principy výuky čtení v českém a také anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of development of reading skills among primary school children using English texts. In the theoretical part, the basic principles of reading, the reading skills development, development of reading literacy, principles of teaching reading in both Czech and English are explained. This part also focuses on representation of reading and development of reading literacy in primary curriculum.
Klíčová slova
Čtenářská gramotnost, čtení, čtenářské strategie, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Reading literacy, reading, reading strategies, English language
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem rozvoje čtenářských strategií na 1. stupni ZŠ s využitím anglického textu. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní principy čtenářství a jeho rozvoje, dále pak rozvoj čtenářské gramotnosti, principy výuky čtení v českém a také anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of development of reading skills among primary school children using English texts. In the theoretical part, the basic principles of reading, the reading skills development, development of reading literacy, principles of teaching reading in both Czech and English are explained. This part also focuses on representation of reading and development of reading literacy in primary curriculum.
Klíčová slova
Čtenářská gramotnost, čtení, čtenářské strategie, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Reading literacy, reading, reading strategies, English language
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Seznam doporučené literatury
Altmanová, J. (2011). Čtenářská gramotnost ve výuce, metodická příručka. Praha:
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání
pedagogických pracovníků (NÚV).
Bubeníčová, P. (2011). Kontexty čtenářtví a čtenářské gramotnosti. Hradec Králové: Gaudeamus.
Doležalová, J. (2014). Čtenářská gramotnost (Práce s textovými informacemi napříč
kurikulem). Hradec Králové: Gaudeamus.
Havel, J. (2011). Rozvíjení gramotnost ve výuce na 1. stupni. Brno: Masarykova univerzita,
Pedagogická fakulta.
Šlapal, M. (2012). Metodika rozvoje čtenářství a čtenářských strategií. Nový Jičín: Krajské zařízení
pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín.
Seznam doporučené literatury
Altmanová, J. (2011). Čtenářská gramotnost ve výuce, metodická příručka. Praha:
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání
pedagogických pracovníků (NÚV).
Bubeníčová, P. (2011). Kontexty čtenářtví a čtenářské gramotnosti. Hradec Králové: Gaudeamus.
Doležalová, J. (2014). Čtenářská gramotnost (Práce s textovými informacemi napříč
kurikulem). Hradec Králové: Gaudeamus.
Havel, J. (2011). Rozvíjení gramotnost ve výuce na 1. stupni. Brno: Masarykova univerzita,
Pedagogická fakulta.
Šlapal, M. (2012). Metodika rozvoje čtenářství a čtenářských strategií. Nový Jičín: Krajské zařízení
pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín.