Předmětem této bakalářské práce jsou výhody videoher pro hráče v mezikulturních interakcích. Cílem této práce je prozkoumat a objasnit způsoby, jak videohry zlepšují kulturní inteligenci hráče. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola analyzuje vztah mezi kulturou, kulturní inteligencí a videohrami. Dále shledává podobnosti mezi zlepšováním CQ a herní strategií, které je zásadní pro úspěch ve hře, respektive pro efektivní interkulturní interakci. Druhá kapitola se zabývá herními avatary a jejich významem pro herní prostředí s důrazem na vztah hráčů a jejich avatarů. Kromě toho se zde nalézá popis tří videoher a jejich výhod pro hráče a v neposlední řadě také zkušenosti hráčů s odlišným přístupem k videohrám. Závěrečná kapitola pojednává o budoucnosti videoher a avatarů ve třech oblastech a ukazuje, že hry v sobě mají více potenciálu, než se očekává.
Anotace v angličtině
The object of this undergraduate thesis is video games and their benefits for players in intercultural interactions. The goal of this thesis is to explore and clarify ways in which video games improve the cultural intelligence of players, mainly because the general public perceives games quite negatively. The thesis is divided into three main parts. The first part analyses the relationship between culture, cultural intelligence and video games and finds similarities between CQ practice and game strategy, which is crucial for both succeeding in the game and also being efficient in intercultural interactions. The second part revolves primarily around gaming avatars and their importance for the game environment with an emphasis on the relationship between players and their avatar. Furthermore, the exploration of three video games and their benefits for the players is present as well as experiences of players with a different approach to games. The final part deals with the future of gaming and avatars in three areas and shows that games have a lot more in them than it is expected.
Klíčová slova
kulturní inteligence, kultura, avatar, videohry, esports, virtuální realita
Klíčová slova v angličtině
Cultural Intelligence, Culture, Avatar, Video Games, Esports, Virtual Reality
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
AN
Anotace
Předmětem této bakalářské práce jsou výhody videoher pro hráče v mezikulturních interakcích. Cílem této práce je prozkoumat a objasnit způsoby, jak videohry zlepšují kulturní inteligenci hráče. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola analyzuje vztah mezi kulturou, kulturní inteligencí a videohrami. Dále shledává podobnosti mezi zlepšováním CQ a herní strategií, které je zásadní pro úspěch ve hře, respektive pro efektivní interkulturní interakci. Druhá kapitola se zabývá herními avatary a jejich významem pro herní prostředí s důrazem na vztah hráčů a jejich avatarů. Kromě toho se zde nalézá popis tří videoher a jejich výhod pro hráče a v neposlední řadě také zkušenosti hráčů s odlišným přístupem k videohrám. Závěrečná kapitola pojednává o budoucnosti videoher a avatarů ve třech oblastech a ukazuje, že hry v sobě mají více potenciálu, než se očekává.
Anotace v angličtině
The object of this undergraduate thesis is video games and their benefits for players in intercultural interactions. The goal of this thesis is to explore and clarify ways in which video games improve the cultural intelligence of players, mainly because the general public perceives games quite negatively. The thesis is divided into three main parts. The first part analyses the relationship between culture, cultural intelligence and video games and finds similarities between CQ practice and game strategy, which is crucial for both succeeding in the game and also being efficient in intercultural interactions. The second part revolves primarily around gaming avatars and their importance for the game environment with an emphasis on the relationship between players and their avatar. Furthermore, the exploration of three video games and their benefits for the players is present as well as experiences of players with a different approach to games. The final part deals with the future of gaming and avatars in three areas and shows that games have a lot more in them than it is expected.
Klíčová slova
kulturní inteligence, kultura, avatar, videohry, esports, virtuální realita
Klíčová slova v angličtině
Cultural Intelligence, Culture, Avatar, Video Games, Esports, Virtual Reality
Zásady pro vypracování
Studium literatury týkající se tématu
Kulturní inteligence a její důležitost pro jedince, vztah kulturní inteligence k jiným typům inteligence
Historie a popis her, prvotní odmítání účinku her, raketový vzestup herního průmyslu
Způsoby, jakými hry pomáhají jedinci v interakci s jinými lidmi dle literatury a zkušeností reálných hráčů
Praktická aplikace nalezených způsobů a jejich analýza
Zásady pro vypracování
Studium literatury týkající se tématu
Kulturní inteligence a její důležitost pro jedince, vztah kulturní inteligence k jiným typům inteligence
Historie a popis her, prvotní odmítání účinku her, raketový vzestup herního průmyslu
Způsoby, jakými hry pomáhají jedinci v interakci s jinými lidmi dle literatury a zkušeností reálných hráčů
Praktická aplikace nalezených způsobů a jejich analýza
Seznam doporučené literatury
Ang, S., Dyne, L. V., & Triandis, H. C. (2015). Handbook of cultural intelligence: Theory, measurement, and applications. Abingdon, Oxon: Routledge
Granic, I., Lobel, A., & Engels, R. (2014). The benefits of playing video games. American Psychologist, 69(1), 66-78
Kokkinakis, A. V., Cowling, P. I., Drachen, A., & Wade, A. R. (2017). Exploring the relationship between video game expertise and fluid intelligence. Plos One, 12(11). doi:10.1371/journal.pone.018662
Kovess-Masfety, V., Keyes, K., Hamilton, A. et al. Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol (2016) 51: 349. https://doi.org/10.1007/s00127-016-1179-6
Livermore, D. A. (2013). Customs of the world: Using cultural intelligence to adapt, wherever you are. Chantilly, VA: The Great Courses
Paris, D., & Paris, S. H. (2017). History of video games. Huntington Beach, CA: Teacher Created Materials.
Peterson, B. (2018). Cultural intelligence: A guide to working with people from other cultures. USA: Across Cultures.
Squire, K. (2011). Video games and learning: Teaching and participatory culture in the digital age. New York: Teachers College
Whitton, N. (2014). Digital games and learning research and theory. New York: Routledge
Seznam doporučené literatury
Ang, S., Dyne, L. V., & Triandis, H. C. (2015). Handbook of cultural intelligence: Theory, measurement, and applications. Abingdon, Oxon: Routledge
Granic, I., Lobel, A., & Engels, R. (2014). The benefits of playing video games. American Psychologist, 69(1), 66-78
Kokkinakis, A. V., Cowling, P. I., Drachen, A., & Wade, A. R. (2017). Exploring the relationship between video game expertise and fluid intelligence. Plos One, 12(11). doi:10.1371/journal.pone.018662
Kovess-Masfety, V., Keyes, K., Hamilton, A. et al. Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol (2016) 51: 349. https://doi.org/10.1007/s00127-016-1179-6
Livermore, D. A. (2013). Customs of the world: Using cultural intelligence to adapt, wherever you are. Chantilly, VA: The Great Courses
Paris, D., & Paris, S. H. (2017). History of video games. Huntington Beach, CA: Teacher Created Materials.
Peterson, B. (2018). Cultural intelligence: A guide to working with people from other cultures. USA: Across Cultures.
Squire, K. (2011). Video games and learning: Teaching and participatory culture in the digital age. New York: Teachers College
Whitton, N. (2014). Digital games and learning research and theory. New York: Routledge