Bakalářská práce se zabývá tvorbou zásobníku her dramatické výchovy vhodných pro děti předškolního věku. V teoretické části zmiňuje obecný cíl mateřské školy a všestranný vývoj dítěte předškolního věku. Dále práce obsahuje příležitosti, které dramatické výchově nabízí ve svém obsahu RVP PV, a jak je možné tyto příležitosti uchopit. Praktická část je věnována ověřování vybraných her dramatické výchovy v praxi a obsahuje zásobník her, jehož vytvoření je cílem této práce. Hry jsou vybrané autorkou práce jednak na základě studia odborné literatury, jednak pocházejí přímo od autorky. Nachází se zde popis jednotlivých her, jejich zařazení k věkové kategorii účastníků a následná reflexe výsledku dané aktivity.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the creation of a stack of drama education games suitable for preschool children. In the theoretical part it mentions the general objective of kindergarten and all-round development of preschool child. Furthermore, the thesis contains opportunities which are offered to drama education in its content Framework Education Program for Preschool Education and how to grasp those opportunities. The practical part is dedicated to verification of the chosen games of drama education in practice and contains a stack of games which creation is the objective of the thesis. The
games are chosen by the author of the thesis both on basis of studying of professional literature and coming from the author directly. There is a description of individual games, which are categorized based on the age category of participants and following reflection of the results of the given activity.
Klíčová slova
dramatická výchova,mateřská škola,hry,aktivity
Klíčová slova v angličtině
drama education, kindergarten, games, activities
Rozsah průvodní práce
34 s. (69 480 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tvorbou zásobníku her dramatické výchovy vhodných pro děti předškolního věku. V teoretické části zmiňuje obecný cíl mateřské školy a všestranný vývoj dítěte předškolního věku. Dále práce obsahuje příležitosti, které dramatické výchově nabízí ve svém obsahu RVP PV, a jak je možné tyto příležitosti uchopit. Praktická část je věnována ověřování vybraných her dramatické výchovy v praxi a obsahuje zásobník her, jehož vytvoření je cílem této práce. Hry jsou vybrané autorkou práce jednak na základě studia odborné literatury, jednak pocházejí přímo od autorky. Nachází se zde popis jednotlivých her, jejich zařazení k věkové kategorii účastníků a následná reflexe výsledku dané aktivity.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the creation of a stack of drama education games suitable for preschool children. In the theoretical part it mentions the general objective of kindergarten and all-round development of preschool child. Furthermore, the thesis contains opportunities which are offered to drama education in its content Framework Education Program for Preschool Education and how to grasp those opportunities. The practical part is dedicated to verification of the chosen games of drama education in practice and contains a stack of games which creation is the objective of the thesis. The
games are chosen by the author of the thesis both on basis of studying of professional literature and coming from the author directly. There is a description of individual games, which are categorized based on the age category of participants and following reflection of the results of the given activity.
Klíčová slova
dramatická výchova,mateřská škola,hry,aktivity
Klíčová slova v angličtině
drama education, kindergarten, games, activities
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.\\
MÉGRIER, Dominique. 100 námětů pro dramatickou výchovu: hry a cvičení pro děti od 3 do 10 let. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-288-2.\\
MACHKOVÁ, Eva. Dramatika, hra a tvořivost. Jinočany: H & H, 2017. ISBN 978-80-7319-125-2.\\
BAUDIS, Anny a Yvette JENGER-DUFAYET. Hry a cvičení pro dramatickou výchovu v mateřské a základní škole: rozvoj vyjadřování a komunikace dětí. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-178-9.\\
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.\\
MÉGRIER, Dominique. 100 námětů pro dramatickou výchovu: hry a cvičení pro děti od 3 do 10 let. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-288-2.\\
MACHKOVÁ, Eva. Dramatika, hra a tvořivost. Jinočany: H & H, 2017. ISBN 978-80-7319-125-2.\\
BAUDIS, Anny a Yvette JENGER-DUFAYET. Hry a cvičení pro dramatickou výchovu v mateřské a základní škole: rozvoj vyjadřování a komunikace dětí. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-178-9.\\