Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit jednoduchou kognitivní hru, která bude využívat snímače eyetracker, Mindwave Mobile a dostane se k pacientům se skutečnými problémy s kognitivními funkcemi. V teoretické části budu zkoumat způsoby měření mozkové aktivity, dále prozkoumávám a specifikuji konkrétní vlastnosti zařízení eyetracker a Mindwave Mobile určené k možnému ovládání hry. V praktické části bude implementována hra na motivy hry Arkanoid. Hra bude zejména určena pro pacienty s poruchou kognitivních funkcí a bude hravou formou kognitivní funkce trénovat.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis aims to create an easy cognitive game that will be based on the functioning of the eye tracker, Mindwave Mobile and will be able to reach patients with real problems concerning cognitive functions. The theoretical part is concerned with the ways of measuring the brain activities, further examines and determines specific characteristics of devices: eyetracker and Mindwave Mobile designed to possible game control. In the practical part will be implemented the game based on Arkanoid. The game will be designed especially for patients with cognitive impairment and will playful way train cognitive functions.
Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit jednoduchou kognitivní hru, která bude využívat snímače eyetracker, Mindwave Mobile a dostane se k pacientům se skutečnými problémy s kognitivními funkcemi. V teoretické části budu zkoumat způsoby měření mozkové aktivity, dále prozkoumávám a specifikuji konkrétní vlastnosti zařízení eyetracker a Mindwave Mobile určené k možnému ovládání hry. V praktické části bude implementována hra na motivy hry Arkanoid. Hra bude zejména určena pro pacienty s poruchou kognitivních funkcí a bude hravou formou kognitivní funkce trénovat.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis aims to create an easy cognitive game that will be based on the functioning of the eye tracker, Mindwave Mobile and will be able to reach patients with real problems concerning cognitive functions. The theoretical part is concerned with the ways of measuring the brain activities, further examines and determines specific characteristics of devices: eyetracker and Mindwave Mobile designed to possible game control. In the practical part will be implemented the game based on Arkanoid. The game will be designed especially for patients with cognitive impairment and will playful way train cognitive functions.