Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání jazykových prostředků v propagačních tiskovinách, a to v akčních letácích a v ženských časopisech. V teoretické části práce se seznamujeme s odbornou literaturou a základními pojmy. Praktická část je věnována analýze a klasifikaci získaného jazykového materiálu. V závěru práce vyhodnocujeme a shrnujeme získané poznatky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with language of promotional printed material, in action leaflets and in women's magazines. In the theoretical part of the thesis, we acquaint ourselves with reference books and basic terms. The practical part is devoted to the analysis and classification of the language material obtained. At the end of the thesis, we evaluate and summarize the acquired findings.
Klíčová slova
propagační tiskoviny, akční letáky, ženské časopisy, reklamní text, jazyk reklamy
Klíčová slova v angličtině
promotional printed material, action leaflets, women's magazines, advertising text, language of advertising
Rozsah průvodní práce
26 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání jazykových prostředků v propagačních tiskovinách, a to v akčních letácích a v ženských časopisech. V teoretické části práce se seznamujeme s odbornou literaturou a základními pojmy. Praktická část je věnována analýze a klasifikaci získaného jazykového materiálu. V závěru práce vyhodnocujeme a shrnujeme získané poznatky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with language of promotional printed material, in action leaflets and in women's magazines. In the theoretical part of the thesis, we acquaint ourselves with reference books and basic terms. The practical part is devoted to the analysis and classification of the language material obtained. At the end of the thesis, we evaluate and summarize the acquired findings.
Klíčová slova
propagační tiskoviny, akční letáky, ženské časopisy, reklamní text, jazyk reklamy
Klíčová slova v angličtině
promotional printed material, action leaflets, women's magazines, advertising text, language of advertising
Zásady pro vypracování
1. Podrobně prostudovat odbornou literaturu vztahující se k dané problematice.
2. Excerpovat dokladový jazykový materiál.
3. Přesně stanovit kritéria analýzy získaného jazykového materiálu.
4. Vyhodnotit excerpovaný materiál na základě stanovených kritérií, a to
jak kvantitativně, tak kvalitativně.
Zásady pro vypracování
1. Podrobně prostudovat odbornou literaturu vztahující se k dané problematice.
2. Excerpovat dokladový jazykový materiál.
3. Přesně stanovit kritéria analýzy získaného jazykového materiálu.
4. Vyhodnotit excerpovaný materiál na základě stanovených kritérií, a to
jak kvantitativně, tak kvalitativně.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie. Současná česká stylistika. Praha: ISV nakladatelství, 2003. Jazykověda. ISBN 80-86642-00-3.
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
ČECHOVÁ, Marie. Čeština - řeč a jazyk. 3., rozš. a upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2011. ISBN 978-80-7235-413-9.
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
GREPL, Miroslav, Petr KARLÍK, Marek NEKULA a Zdenka RUSÍNOVÁ, ed. Příruční mluvnice češtiny. Vyd 2., opr. [i.e. 3. vyd.]. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-980-5.
GREPL, Miroslav a Petr KARLÍK. Skladba češtiny. Olomouc: Votobia, 1998. Velká řada (Votobia). ISBN 80-7198-281-4.
GREPL, Miroslav a Petr KARLÍK. Skladba spisovné češtiny. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. ISBN 14-608-86.
HOFFMANNOVÁ, Jana, Jiří HOMOLÁČ, Eliška CHVALOVSKÁ, Lucie JÍLKOVÁ, Petr KADERKA, Petr MAREŠ a Kamila MRÁZKOVÁ. Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016. Lingvistika (Academia). ISBN 978-80-200-2566-1.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie. Současná česká stylistika. Praha: ISV nakladatelství, 2003. Jazykověda. ISBN 80-86642-00-3.
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
ČECHOVÁ, Marie. Čeština - řeč a jazyk. 3., rozš. a upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2011. ISBN 978-80-7235-413-9.
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
GREPL, Miroslav, Petr KARLÍK, Marek NEKULA a Zdenka RUSÍNOVÁ, ed. Příruční mluvnice češtiny. Vyd 2., opr. [i.e. 3. vyd.]. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-980-5.
GREPL, Miroslav a Petr KARLÍK. Skladba češtiny. Olomouc: Votobia, 1998. Velká řada (Votobia). ISBN 80-7198-281-4.
GREPL, Miroslav a Petr KARLÍK. Skladba spisovné češtiny. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. ISBN 14-608-86.
HOFFMANNOVÁ, Jana, Jiří HOMOLÁČ, Eliška CHVALOVSKÁ, Lucie JÍLKOVÁ, Petr KADERKA, Petr MAREŠ a Kamila MRÁZKOVÁ. Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016. Lingvistika (Academia). ISBN 978-80-200-2566-1.