Tato bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je charakterizován předškolní věk a význam pohybu a pohybových her v tomto období. Cílem praktické části je vytvořit zásobník drobných pohybových her. Tato část je rozdělena do 5 kategorií a každá obsahuje 10 her, ve kterých používáme různé tradiční i netradiční náčiní. Každá hra je podrobně popsána, doplněna o grafický náčrt, poznámku z praxe a výpis oblastí, které během hry rozvíjíme a nacvičujeme. U některých her je uvedena i jejich modifikace a fotografie, která je součástí příloh na konci práce. Tato práce slouží jako metodický materiál primárně pro pedagogy v mateřských školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis has two parts. The theoretical part characterizes the preschool age and the importance of movement and movement games in this period. The aim of the practical part is create the collection of small movement games. This part is divided into five categories and each of them contains ten movement games using traditional and non-traditional equipment. Every game is described in detail and supplemented with graphic sketche, note from practice and areas that we develop and rehearse during the game. Some games are also supplemented with modification and photo which are attached in the end of this work. This thesis is aimed for teachers in kindergarten as a methodical material.
Klíčová slova
Předškolní věk, náčiní, drobné pohybové hry
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, tools, small movement games
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je charakterizován předškolní věk a význam pohybu a pohybových her v tomto období. Cílem praktické části je vytvořit zásobník drobných pohybových her. Tato část je rozdělena do 5 kategorií a každá obsahuje 10 her, ve kterých používáme různé tradiční i netradiční náčiní. Každá hra je podrobně popsána, doplněna o grafický náčrt, poznámku z praxe a výpis oblastí, které během hry rozvíjíme a nacvičujeme. U některých her je uvedena i jejich modifikace a fotografie, která je součástí příloh na konci práce. Tato práce slouží jako metodický materiál primárně pro pedagogy v mateřských školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis has two parts. The theoretical part characterizes the preschool age and the importance of movement and movement games in this period. The aim of the practical part is create the collection of small movement games. This part is divided into five categories and each of them contains ten movement games using traditional and non-traditional equipment. Every game is described in detail and supplemented with graphic sketche, note from practice and areas that we develop and rehearse during the game. Some games are also supplemented with modification and photo which are attached in the end of this work. This thesis is aimed for teachers in kindergarten as a methodical material.
Klíčová slova
Předškolní věk, náčiní, drobné pohybové hry
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, tools, small movement games
Zásady pro vypracování
Zadání 06/2020.
Studium literatury 08/2020.
Popis významu pohybových aktivit v předškolním věku 09/2020.
Výběr vhodného náčiní pro dané pohybové aktivity 09/2020.
Vytvoření zásobníku alespoň 20 drobných pohybových her 09/2020.
Otestování jednotlivých aktivit v praxi 10/2020.
Odevzdání bakalářské práce 04/2021.
Zásady pro vypracování
Zadání 06/2020.
Studium literatury 08/2020.
Popis významu pohybových aktivit v předškolním věku 09/2020.
Výběr vhodného náčiní pro dané pohybové aktivity 09/2020.
Vytvoření zásobníku alespoň 20 drobných pohybových her 09/2020.
Otestování jednotlivých aktivit v praxi 10/2020.
Odevzdání bakalářské práce 04/2021.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělání. 1. vyd. Praha: Raabe, 2011, 146 s. ISBN 978-80-86307-88-6.
DVOŘÁKOVÁ, H. Sportujeme s nejmenšími dětmi. 2. vyd. Velké Bílovice: TeMi CZ, 2009, 170 s. ISBN 978-80-87156-26-1.
JUKLÍČKOVÁ-KRESTOVÁ, Z. Pohybové hry dětí předškolního věku. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987, 312 s.
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
VOLFOVÁ, H. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka a pejsek. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 120 s. ISBN 978-80-247-2317-4.
VOLFOVÁ, H. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako zajíc, žába a had. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009, 112 s. ISBN 978-80-247-2748-6.
VOLFOVÁ, H. Rozcvičky v mateřské škole II. 1. vyd. Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 2000, 102 s. ISBN 80-7020-066-9.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělání. 1. vyd. Praha: Raabe, 2011, 146 s. ISBN 978-80-86307-88-6.
DVOŘÁKOVÁ, H. Sportujeme s nejmenšími dětmi. 2. vyd. Velké Bílovice: TeMi CZ, 2009, 170 s. ISBN 978-80-87156-26-1.
JUKLÍČKOVÁ-KRESTOVÁ, Z. Pohybové hry dětí předškolního věku. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987, 312 s.
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
VOLFOVÁ, H. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka a pejsek. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 120 s. ISBN 978-80-247-2317-4.
VOLFOVÁ, H. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako zajíc, žába a had. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009, 112 s. ISBN 978-80-247-2748-6.
VOLFOVÁ, H. Rozcvičky v mateřské škole II. 1. vyd. Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 2000, 102 s. ISBN 80-7020-066-9.