Tématem této bakalářské práce jsou konceptuální znalosti geografie. Zaměřuje se nejprve na tvorbu testu, který tyto znalosti testuje a na následné vyhodnocování výsledků. Jako vzorek byli vybráni studenti geografických oborů a studenti negeografických oborů, kteří přicházejí studovat na fakultu pedagogickou. Cílem je porovnat konceptuální znalosti geografie těchto dvou skupin.
Annotation in English
The topic of this bachelor thesis is the conceptual knowledge of geography. It focuses first on the creation of a test which checks this knowledge and then on evaluation of the results. Students of geographical specialization and students of non-geographical specializations who came to study at the Faculty of Education were selected as a sample. The target is to compare the conceptual knowledge of the geography of these two groups.
conceptual knowledge of geography, didactic test, creation of a test, students of geographical specialization, students of non-geographical specializations, success rate, Nimierko's taxonomy, alteration
Length of the covering note
54 s., XXXVII (80 750 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tématem této bakalářské práce jsou konceptuální znalosti geografie. Zaměřuje se nejprve na tvorbu testu, který tyto znalosti testuje a na následné vyhodnocování výsledků. Jako vzorek byli vybráni studenti geografických oborů a studenti negeografických oborů, kteří přicházejí studovat na fakultu pedagogickou. Cílem je porovnat konceptuální znalosti geografie těchto dvou skupin.
Annotation in English
The topic of this bachelor thesis is the conceptual knowledge of geography. It focuses first on the creation of a test which checks this knowledge and then on evaluation of the results. Students of geographical specialization and students of non-geographical specializations who came to study at the Faculty of Education were selected as a sample. The target is to compare the conceptual knowledge of the geography of these two groups.
conceptual knowledge of geography, didactic test, creation of a test, students of geographical specialization, students of non-geographical specializations, success rate, Nimierko's taxonomy, alteration
Research Plan
Rozbor odborné literatury.
Přepracování existujícího testu ze slovenského prostředí do prostředí českého.
Testování cca. 15 studentů geografických oborů a stejného počtu studentů oborů negeografických.
Porovnání a statisické hodnocení výsledků testů.
Research Plan
Rozbor odborné literatury.
Přepracování existujícího testu ze slovenského prostředí do prostředí českého.
Testování cca. 15 studentů geografických oborů a stejného počtu studentů oborů negeografických.
Porovnání a statisické hodnocení výsledků testů.
Recommended resources
Clifford, N. J. et al. 2008. Key Concepts in Geography. Sage Publications Ltd, New York, US. 480 pp.
Demek, J., Quitt, E., Raušer, J. 1976. Úvod do fyzické geografie. Academia, Praha. 400 pp.
Chráska, M. 2008. Metody pedagogického výzkumu. Grada Publ., Praha. 266 pp.
Kalhous, Z., Obst, O. 2002. Školní didaktika. Portál, Praha. 447 pp.
Obst, O. 2017. Obecná didaktika. Univerzita Palackého, Olomouc. 176 pp.
Recommended resources
Clifford, N. J. et al. 2008. Key Concepts in Geography. Sage Publications Ltd, New York, US. 480 pp.
Demek, J., Quitt, E., Raušer, J. 1976. Úvod do fyzické geografie. Academia, Praha. 400 pp.
Chráska, M. 2008. Metody pedagogického výzkumu. Grada Publ., Praha. 266 pp.
Kalhous, Z., Obst, O. 2002. Školní didaktika. Portál, Praha. 447 pp.
Obst, O. 2017. Obecná didaktika. Univerzita Palackého, Olomouc. 176 pp.