Tato práce se zabývá možnostmi a způsoby využití projektové výuky v mateřských školách a popisuje její výhody oproti zavedeným výukovým způsobům. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Předmětem výzkumné části je projekt realizovaný v mateřské škole.
Anotace v angličtině
This thesis aims to study the potential applications of educational projects in nursery schools and compares them with established educational methods. The thesis is divided into theoretical and research part. The subject of the research part is a project conducted in a nursery school.
Klíčová slova
mateřská škola, projektová výuka, řešení problémů, experiment
Tato práce se zabývá možnostmi a způsoby využití projektové výuky v mateřských školách a popisuje její výhody oproti zavedeným výukovým způsobům. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Předmětem výzkumné části je projekt realizovaný v mateřské škole.
Anotace v angličtině
This thesis aims to study the potential applications of educational projects in nursery schools and compares them with established educational methods. The thesis is divided into theoretical and research part. The subject of the research part is a project conducted in a nursery school.
Klíčová slova
mateřská škola, projektová výuka, řešení problémů, experiment
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BURKIČOVÁ, Radmila. Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy. Ostrava, 2009. ISBN 978-80-7368-730-4.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 9788024616209.
KREJČÍKOVÁ, Věra. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0812-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4142-4.
SYSLOVA, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Třídní projekty v mateřské škole. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1480-9.
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1302-4.
TOMKOVÁ, Anna. Učení v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
Seznam doporučené literatury
BURKIČOVÁ, Radmila. Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy. Ostrava, 2009. ISBN 978-80-7368-730-4.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 9788024616209.
KREJČÍKOVÁ, Věra. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0812-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4142-4.
SYSLOVA, Zora a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Třídní projekty v mateřské škole. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1480-9.
ŠMELOVÁ, Eva a Michaela PRÁŠILOVÁ. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1302-4.
TOMKOVÁ, Anna. Učení v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.