Diplomová práce je zaměřena na seznámení autora se základními islámskými hodnotami, principy a zásadami, které je důležité brát v potaz v případě, že se společnost chystá obsluhovat celé islámské trhy či muslimské minority v neislámských zemích. Práce obsahuje kapitolu, která se speciálně zaměřuje na velice důležitou problematiku halal a haram v oblasti potravin, drogistického a hygienického zboží a také je popsána podstata a metodika porážky zvířat islámským způsobem zabihah. V empirické části dochází k analýze tržní příležitosti pro halal produkty v České republice interpretované na obchod Rohlik.cz. Hlavním cílem je zhodnocení dostupnosti halal produktů na českém trhu, kvantifikace tržního potenciálu a dále identifikace klíčových kategorií produktů. Výsledky diplomové práce budou poskytnuty společnosti Rohlik.cz a budou publikovány v časopisu.
Anotace v angličtině
The master's thesis is focused on introduction of basic Islamic values and principles which is necessary to consider when operating on Islamic markets or serving to Islamic minorities in non-muslim countries. The thesis content includes a chapter analyzing a very important characteristics of Halal and Haram in areas of groceries, drugstore and hygienic goods covering as well as the basis and methods of Islamic way of slaughter of livestock - Zabihah. The empirical part describes the analysis of market opportunities for Halal products in the Czech Republic to be sold on Rohlik.cz. The main aim is to evaluate availability of Halal goods on the Czech market, quantification of market potential as well as identification of key product categories. The results of the thesis will be provided to Rohlik.cz and will be published in a magazine.
Diplomová práce je zaměřena na seznámení autora se základními islámskými hodnotami, principy a zásadami, které je důležité brát v potaz v případě, že se společnost chystá obsluhovat celé islámské trhy či muslimské minority v neislámských zemích. Práce obsahuje kapitolu, která se speciálně zaměřuje na velice důležitou problematiku halal a haram v oblasti potravin, drogistického a hygienického zboží a také je popsána podstata a metodika porážky zvířat islámským způsobem zabihah. V empirické části dochází k analýze tržní příležitosti pro halal produkty v České republice interpretované na obchod Rohlik.cz. Hlavním cílem je zhodnocení dostupnosti halal produktů na českém trhu, kvantifikace tržního potenciálu a dále identifikace klíčových kategorií produktů. Výsledky diplomové práce budou poskytnuty společnosti Rohlik.cz a budou publikovány v časopisu.
Anotace v angličtině
The master's thesis is focused on introduction of basic Islamic values and principles which is necessary to consider when operating on Islamic markets or serving to Islamic minorities in non-muslim countries. The thesis content includes a chapter analyzing a very important characteristics of Halal and Haram in areas of groceries, drugstore and hygienic goods covering as well as the basis and methods of Islamic way of slaughter of livestock - Zabihah. The empirical part describes the analysis of market opportunities for Halal products in the Czech Republic to be sold on Rohlik.cz. The main aim is to evaluate availability of Halal goods on the Czech market, quantification of market potential as well as identification of key product categories. The results of the thesis will be provided to Rohlik.cz and will be published in a magazine.
Vypracujte teoretický úvod do islámského marketingu.
Představte potenciální trh pro Halal produkty v České republice.
Pomocí dostupných analytických nástrojů zhodnoťte novou tržní příležitost spočívající v rozšíření nabídky sortimentu o Halal produkty ve vybraném internetovém obchodě s potravinami.
Interpretujte dosažené výsledky a doporučení pro vybraný internetový obchod s potravinami.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do islámského marketingu.
Představte potenciální trh pro Halal produkty v České republice.
Pomocí dostupných analytických nástrojů zhodnoťte novou tržní příležitost spočívající v rozšíření nabídky sortimentu o Halal produkty ve vybraném internetovém obchodě s potravinami.
Interpretujte dosažené výsledky a doporučení pro vybraný internetový obchod s potravinami.
Seznam doporučené literatury
Alserhan, B. A. (2011). The princples of Islamic marketing. Surrey, United Kingdom: Gower Publishing Limited.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Nestorović, Č. (2016). Islamic marketing: Understanding Socio-Economic, Cultural and Politico-Legal Environment. Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
Suchánek, P. (2012). E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha, Česko: Ekopress.
Seznam doporučené literatury
Alserhan, B. A. (2011). The princples of Islamic marketing. Surrey, United Kingdom: Gower Publishing Limited.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Nestorović, Č. (2016). Islamic marketing: Understanding Socio-Economic, Cultural and Politico-Legal Environment. Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
Suchánek, P. (2012). E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha, Česko: Ekopress.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci uvedl cíle své diplomové práce a představil společnost, kterou vybral pro účely svého výzkumu. Dále seznámil s metodikou výzkumu. V další části práce prezentoval výsledky provedeného výzkumu a navržená doporučení, která odůvodnil.
Po prezentaci odpovídal na otázky z posudků a otázky členů komise (např. vysvětlení významu "halal", připravenost ubytovacích a stravovacích zařízení na nabídku služeb pro zákazníky z muslimských zemí a další).