Tato diplomová práce se věnuje analýze venkovní reklamy a jejího vlivu na řidiče a na lidi obecně. V úvodu této práce jsou popsána teoretická východiska, jako je marketingová komunikace, reklama a venkovní reklama. V prostřední části práce jsou analyzovány negativní aspekty spojené s venkovní reklamou a její regulace v českých městech a v blízkosti silnic první třídy. Z těchto negativních aspektů vychází praktická a závěrečná část práce, která pomocí marketingového výzkumu zkoumá názory a hodnocení venkovní reklamy širokou veřejností. V tomto ohledu bere výzkum ohled na parametry respondentů, jako je jejich pohlaví, věk nebo to, jak často řídí vozidlo. Práce je ukončena výsledky výzkumu, doporučením pro poskytovatele venkovní reklamy a závěrem, který sumarizuje celou práci.
Anotace v angličtině
This master thesis analyse outdoor advertising and the influence on drivers and people in general. The introduction of the thesis begins with describing theoretical background of outdoor advertising such as marketing communication, advertising and outdoor advertising. The middle part is the connection between theoretical background and marketing research. It analyses the negative aspects of outdoor advertising in Czech Republic especially the regulation of outdoor advertising by city councils and the government. Final part of the master thesis consists of marketing research based on online questionnaire and usage of eye tracking study. This research analyses the influence of outdoor advertising on respondents and evaluates differences between different sexes, age groups and driving frequency. Thesis ends with results of the marketing research and recommendations to providers of outdoor advertisements.
Tato diplomová práce se věnuje analýze venkovní reklamy a jejího vlivu na řidiče a na lidi obecně. V úvodu této práce jsou popsána teoretická východiska, jako je marketingová komunikace, reklama a venkovní reklama. V prostřední části práce jsou analyzovány negativní aspekty spojené s venkovní reklamou a její regulace v českých městech a v blízkosti silnic první třídy. Z těchto negativních aspektů vychází praktická a závěrečná část práce, která pomocí marketingového výzkumu zkoumá názory a hodnocení venkovní reklamy širokou veřejností. V tomto ohledu bere výzkum ohled na parametry respondentů, jako je jejich pohlaví, věk nebo to, jak často řídí vozidlo. Práce je ukončena výsledky výzkumu, doporučením pro poskytovatele venkovní reklamy a závěrem, který sumarizuje celou práci.
Anotace v angličtině
This master thesis analyse outdoor advertising and the influence on drivers and people in general. The introduction of the thesis begins with describing theoretical background of outdoor advertising such as marketing communication, advertising and outdoor advertising. The middle part is the connection between theoretical background and marketing research. It analyses the negative aspects of outdoor advertising in Czech Republic especially the regulation of outdoor advertising by city councils and the government. Final part of the master thesis consists of marketing research based on online questionnaire and usage of eye tracking study. This research analyses the influence of outdoor advertising on respondents and evaluates differences between different sexes, age groups and driving frequency. Thesis ends with results of the marketing research and recommendations to providers of outdoor advertisements.
Proveďte teoretický úvod do problematiky outdoorové reklamy.
Charakterizujte trh s poskytovateli outdoorové reklamy v ČR a vývoj tohoto trhu v posledních letech.
Pomocí vhodného nástroje analyzujte vnímání outdoorové reklamy vybranými cílovými skupinami obyvatel.
Zhodnoťe výsledky výzkumu, interpretujte závěry a navrhněte doporučení pro komunikaci s vybranými cílovými skupinami obyvatel.
Zásady pro vypracování
Proveďte teoretický úvod do problematiky outdoorové reklamy.
Charakterizujte trh s poskytovateli outdoorové reklamy v ČR a vývoj tohoto trhu v posledních letech.
Pomocí vhodného nástroje analyzujte vnímání outdoorové reklamy vybranými cílovými skupinami obyvatel.
Zhodnoťe výsledky výzkumu, interpretujte závěry a navrhněte doporučení pro komunikaci s vybranými cílovými skupinami obyvatel.
Seznam doporučené literatury
Jurášková, O., & Horňák P. (2012). Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada.
Masařová, K., (2014). Billboard - součást outdoorové reklamy, aneb, Žijeme v džungli?. Ostrava: Key Publishing.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama. Jak dělat reklamu. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Jurášková, O., & Horňák P. (2012). Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada.
Masařová, K., (2014). Billboard - součást outdoorové reklamy, aneb, Žijeme v džungli?. Ostrava: Key Publishing.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama. Jak dělat reklamu. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci uvedl cíl práce a metodiku zpracování. Pak se podrobněji se zaměřil na výstupy práce a závěry, které doložil konkrétními daty. Závěry okomentoval. Po prezentaci odpovídal na otázky z posudků oponenta a vedoucího práce a otázky členů komise, v rámci toho vysvětlil také postup používání oční kamery v provedené výzkumu.