Předložená bakalářská práce s názvem "Cíle udržitelného rozvoje v rámci vysokoškolského prostředí" se zabývá problematikou udržitelného rozvoje na univerzitách. V teoretické části se práce věnuje definování teoretických východisek problematiky udržitelného rozvoje v obecné rovině a v rovině vysokoškolských institucí. Dále obsahuje definici vybrané analýzy - benchmarking, jež je využita v empirické části. Hlavním cílem empirické části, která je rozdělena do tří částí, je analýza uplatňování principů udržitelného rozvoje a jeho cílů na univerzitách v zahraničí a v ČR společně s formulováním vhodných doporučení pro Západočeskou univerzitu v Plzni. Druhou částí je představení Strategie udržitelného rozvoje na ZČU a zhodnocení současného stavu prováděných aktivit v oblasti udržitelného rozvoje na této univerzitě. V poslední části je představen autorčin projekt směřující k vybranému cíli udržitelného rozvoje s využitím v rámci Strategie udržitelného rozvoje na ZČU.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis called "Goals of Sustainable Development within the University Area" deals with the issue of sustainable development at universities. The theoretical part contains theoretical basis of sustainable development in general and on the level of academical institutions. It also contains a definition of analysis selected by the author - benchmarking, which is used in the empirical part. The main goal of the empirical part, which is divided into three parts, is to analyze activities connected to sustainable development and its goals at universities abroad and in the Czech Republic together with recommendations for the University of West Bohemia in Pilsen. In the second part there is an introduction of the Strategy of Sustainable Development at the UWB and an evaluation of the current state of activities in sustainable development at this university. Last part presents a project of the author which can be used in the Strategy of Sustainable Development at the UWB.
Klíčová slova
udržitelnost, udržitelný rozvoj, životní prostředí, univerzita
Klíčová slova v angličtině
sustainability, sustainable development, environment, university
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce s názvem "Cíle udržitelného rozvoje v rámci vysokoškolského prostředí" se zabývá problematikou udržitelného rozvoje na univerzitách. V teoretické části se práce věnuje definování teoretických východisek problematiky udržitelného rozvoje v obecné rovině a v rovině vysokoškolských institucí. Dále obsahuje definici vybrané analýzy - benchmarking, jež je využita v empirické části. Hlavním cílem empirické části, která je rozdělena do tří částí, je analýza uplatňování principů udržitelného rozvoje a jeho cílů na univerzitách v zahraničí a v ČR společně s formulováním vhodných doporučení pro Západočeskou univerzitu v Plzni. Druhou částí je představení Strategie udržitelného rozvoje na ZČU a zhodnocení současného stavu prováděných aktivit v oblasti udržitelného rozvoje na této univerzitě. V poslední části je představen autorčin projekt směřující k vybranému cíli udržitelného rozvoje s využitím v rámci Strategie udržitelného rozvoje na ZČU.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis called "Goals of Sustainable Development within the University Area" deals with the issue of sustainable development at universities. The theoretical part contains theoretical basis of sustainable development in general and on the level of academical institutions. It also contains a definition of analysis selected by the author - benchmarking, which is used in the empirical part. The main goal of the empirical part, which is divided into three parts, is to analyze activities connected to sustainable development and its goals at universities abroad and in the Czech Republic together with recommendations for the University of West Bohemia in Pilsen. In the second part there is an introduction of the Strategy of Sustainable Development at the UWB and an evaluation of the current state of activities in sustainable development at this university. Last part presents a project of the author which can be used in the Strategy of Sustainable Development at the UWB.
Klíčová slova
udržitelnost, udržitelný rozvoj, životní prostředí, univerzita
Klíčová slova v angličtině
sustainability, sustainable development, environment, university
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretická východiska do problematiky udržitelného rozvoje.
Proveďte rešerši uplatňování principů udržitelného rozvoje v rámci vysokých škol v ČR i zahraničí.
Zhodnoťte naplňování principů udržitelného rozvoje na ZČU.
Navrhněte projekt směřující k vybranému cíli udržitelného rozvoje v rámci Strategie udržitelného rozvoje ZČU.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretická východiska do problematiky udržitelného rozvoje.
Proveďte rešerši uplatňování principů udržitelného rozvoje v rámci vysokých škol v ČR i zahraničí.
Zhodnoťte naplňování principů udržitelného rozvoje na ZČU.
Navrhněte projekt směřující k vybranému cíli udržitelného rozvoje v rámci Strategie udržitelného rozvoje ZČU.
Seznam doporučené literatury
Nováček, P. (2011). Udržitelný rozvoj. Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.
Jeníček, V., & Fontýl, J. (2010). Globální problémy světa: v ekonomických souvislostech. Praha, Česko: C. H. Beck.
Sachs, J. D. (2015). The Age of Sustainable Development. New York, NY: Columbia University Press.
Seznam doporučené literatury
Nováček, P. (2011). Udržitelný rozvoj. Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.
Jeníček, V., & Fontýl, J. (2010). Globální problémy světa: v ekonomických souvislostech. Praha, Česko: C. H. Beck.
Sachs, J. D. (2015). The Age of Sustainable Development. New York, NY: Columbia University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své prezentace představila hlavní a dílčí cíl práce. Dále se zaměřila na metodický postup práce. Následně se studentka věnovala provedené analýze a návrhům doporučení. Závěrem studentka odpověděla na otázky vedoucího a oponenta a doplňující otázky členů komise.