Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou etiky v reklamě se zaměřením na automobilový průmysl. Nejdříve jsou představeny základní pojmy jako etika, morálka, marketing a reklama. Dále je přiblížena regulace reklamy z právního hlediska a její samoregulace, kterou má na starost instituce Rada pro reklamu. V praktické části jsou analyzovány dvě kontroverzní reklamy automobilové společnosti Hyundai a srovnávány celkové prodeje s konkurenční společností Škoda Auto. K dosažení lepších výsledků této práce je použito dotazníkové šetření, na jehož základě byly získány potřebné informace, které zobrazují postoj spotřebitelů k neetickým reklamám. Výsledkem empirického šetření je zhodnocení, zdali neetické chování a srovnávací reklamy napomohly společnosti Hyundai ke zvýšení svých prodejů a na závěr jsou navržena doporučení na zlepšení.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis deals with the issue of ethics in advertising with a focus on the automotive industry. First, basic concepts such as ethics, morality, marketing and advertising are introduced. Furthermore, there is presented the regulation of advertising from a legal perspective, and its self-regulation, which is in charge of the institution in the Czech Republic. In the practical part, two controversial advertisements of the car company Hyundai are analyzed and the total sales are compared with the competing company Škoda Auto. To achieve better results of this work, a questionnaire survey is used, on the basis of which the necessary information was obtained, which shows the attitude of consumers to unethical advertising. The result of empirical investigation is to evaluate whether unethical behaviour and comparative advertising helped Hyundai to increase its sales and finally, the proposed recommendations for improvement.
ethics, morals, advertisement, marketing mix, regulation, automotive industry
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou etiky v reklamě se zaměřením na automobilový průmysl. Nejdříve jsou představeny základní pojmy jako etika, morálka, marketing a reklama. Dále je přiblížena regulace reklamy z právního hlediska a její samoregulace, kterou má na starost instituce Rada pro reklamu. V praktické části jsou analyzovány dvě kontroverzní reklamy automobilové společnosti Hyundai a srovnávány celkové prodeje s konkurenční společností Škoda Auto. K dosažení lepších výsledků této práce je použito dotazníkové šetření, na jehož základě byly získány potřebné informace, které zobrazují postoj spotřebitelů k neetickým reklamám. Výsledkem empirického šetření je zhodnocení, zdali neetické chování a srovnávací reklamy napomohly společnosti Hyundai ke zvýšení svých prodejů a na závěr jsou navržena doporučení na zlepšení.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis deals with the issue of ethics in advertising with a focus on the automotive industry. First, basic concepts such as ethics, morality, marketing and advertising are introduced. Furthermore, there is presented the regulation of advertising from a legal perspective, and its self-regulation, which is in charge of the institution in the Czech Republic. In the practical part, two controversial advertisements of the car company Hyundai are analyzed and the total sales are compared with the competing company Škoda Auto. To achieve better results of this work, a questionnaire survey is used, on the basis of which the necessary information was obtained, which shows the attitude of consumers to unethical advertising. The result of empirical investigation is to evaluate whether unethical behaviour and comparative advertising helped Hyundai to increase its sales and finally, the proposed recommendations for improvement.
ethics, morals, advertisement, marketing mix, regulation, automotive industry
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do tématu etiky a korektnosti v reklamě.
Na vybraných příkladech ukažte reklamy, které se blíží, jsou na hraně či dokonce za hranou povoleného rámce.
Na základě analýzy vybraných údajů diskutujte, zda může mít užití takových reklam pozitivní ekonomické dopady.
Formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do tématu etiky a korektnosti v reklamě.
Na vybraných příkladech ukažte reklamy, které se blíží, jsou na hraně či dokonce za hranou povoleného rámce.
Na základě analýzy vybraných údajů diskutujte, zda může mít užití takových reklam pozitivní ekonomické dopady.
Formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
Karlíček, M. (2016). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. (2. vyd.). Praha: Grada.
Novaková, E., & Jandová, V. (2006). Reklama a její regulace: praktická příručka. Praha: Linde.
Thompson, M. (2004). Přehled etiky. Praha: Portál.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Karlíček, M. (2016). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. (2. vyd.). Praha: Grada.
Novaková, E., & Jandová, V. (2006). Reklama a její regulace: praktická příručka. Praha: Linde.
Thompson, M. (2004). Přehled etiky. Praha: Portál.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci uvedla cíle práce a seznámila s metodikou práce. Dále uvedla poznatky z rozboru kontroverzních reklam vybrané společnosti a okomentovala vývoj prodeje produktů vybrané společnosti a konkurenční firmy. V další části prezentace okomentovala výstupy dotazníkového šetření a odpověděla na výzkumné otázky. V závěrečné části prezentace uvedla a odůvodnila doporučení z oblasti reklamy pro vybranou společnost. Po prezentaci odpověděla na otázky z posudků a otázky členů komise.