Předkládaná práce se zabývá různými druhy spolupráce mezi Francií a Českou republikou. Především se zaměřuje na spolupráci ve vzděláváni na středoškolské úrovni. Práce dále popisuje kompletní průběh vzdělávacího programu "Rok ve Francii", který je uveden jako příklad francouzsko-české spolupráce ve vzdělávání. V praktické části nalezneme analýzu tohoto programu, která se snaží autenticky přiblížit, jak taková spolupráce ovlivňuje oba národy a zároveň jedince, kteří se programu "Rok ve Francii" zúčastní.
Anotace v angličtině
The presented work deals with various types of cooperation between France and the Czech Republic. Above all, it focuses on cooperation in education at the secondary school level. The work also describes the complete course of the educational program "One year in France", which is given as an example of French-Czech cooperation in education. In the practical part we will find an analysis of this program, which tries to present an authentic approach of the affects on both, nations and at the same time individuals, who decide to participate in the mobility program "Year in France".
Klíčová slova
Zahraniční mobilita, vzdělávací program, Rok ve Francii, spolupráce, frankofonní instituce, Francouzský institut v Praze, Francouzská aliance
Klíčová slova v angličtině
Mobility program, educational program, One year in France, cooperation, francophone institutions, French Institute in Prague, The French Alliance
Rozsah průvodní práce
60 s. (98 528 znaků)
Jazyk
FR
Anotace
Předkládaná práce se zabývá různými druhy spolupráce mezi Francií a Českou republikou. Především se zaměřuje na spolupráci ve vzděláváni na středoškolské úrovni. Práce dále popisuje kompletní průběh vzdělávacího programu "Rok ve Francii", který je uveden jako příklad francouzsko-české spolupráce ve vzdělávání. V praktické části nalezneme analýzu tohoto programu, která se snaží autenticky přiblížit, jak taková spolupráce ovlivňuje oba národy a zároveň jedince, kteří se programu "Rok ve Francii" zúčastní.
Anotace v angličtině
The presented work deals with various types of cooperation between France and the Czech Republic. Above all, it focuses on cooperation in education at the secondary school level. The work also describes the complete course of the educational program "One year in France", which is given as an example of French-Czech cooperation in education. In the practical part we will find an analysis of this program, which tries to present an authentic approach of the affects on both, nations and at the same time individuals, who decide to participate in the mobility program "Year in France".
Klíčová slova
Zahraniční mobilita, vzdělávací program, Rok ve Francii, spolupráce, frankofonní instituce, Francouzský institut v Praze, Francouzská aliance
Klíčová slova v angličtině
Mobility program, educational program, One year in France, cooperation, francophone institutions, French Institute in Prague, The French Alliance
Zásady pro vypracování
jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
vymezení metodiky zpracování
stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
provedení základního výzkumu
prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
pravidelné konzultace se školitelem
pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
adekvátní odkazy na použitou literaturu
citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
vymezení metodiky zpracování
stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
provedení základního výzkumu
prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
pravidelné konzultace se školitelem
pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
adekvátní odkazy na použitou literaturu
citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
Colin Lucette, « Chapitre 6. Les séjours à l'étranger : apprendre malgré l'institution scolaire ? », dans : Gilles Brougère éd., Apprendre de la vie quotidienne. Paris cedex 14, Presses Universitaires de France, « Apprendre », 2009, p. 81-92. DOI : 10.3917/puf.broug.2009.01.0081. URL : https://www.cairn.info/apprendre-de-la-vie-quotidienne--9782130572077-page-81.htm
Labadie Francine, Talleu Clotilde, « Les dispositifs de mobilité pour les jeunes, des opportunités pour agir », Cahiers de l’action, 2015/1 (N° 44), p. 94-103. DOI : 10.3917/cact.044.0094. URL : https://www.cairn.info/revue-cahiers-de-l-action-2015-1-page-94.htm
Daniel Denis, « La coopération éducative internationale », Revue internationale d’éducation de Sèvres [En ligne], 06 | 1995, mis en ligne le 01 janvier 2015, consulté le 10 juin 2020. URL : http://journals.openedition.org/ries/4038 ; DOI : https://doi.org/10.4000/ries.4038
Colin Lucette, « Chapitre 6. Les séjours à l'étranger : apprendre malgré l'institution scolaire ? », dans : Gilles Brougère éd., Apprendre de la vie quotidienne. Paris cedex 14, Presses Universitaires de France, « Apprendre », 2009, p. 81-92. DOI : 10.3917/puf.broug.2009.01.0081. URL : https://www.cairn.info/apprendre-de-la-vie-quotidienne--9782130572077-page-81.htm
Labadie Francine, Talleu Clotilde, « Les dispositifs de mobilité pour les jeunes, des opportunités pour agir », Cahiers de l’action, 2015/1 (N° 44), p. 94-103. DOI : 10.3917/cact.044.0094. URL : https://www.cairn.info/revue-cahiers-de-l-action-2015-1-page-94.htm
Daniel Denis, « La coopération éducative internationale », Revue internationale d’éducation de Sèvres [En ligne], 06 | 1995, mis en ligne le 01 janvier 2015, consulté le 10 juin 2020. URL : http://journals.openedition.org/ries/4038 ; DOI : https://doi.org/10.4000/ries.4038