Teoretická pasáž je věnovaná výukovým metodám, především pak aktivizační herní metodě. Poznatky jsou zahrnuty z historického období až po současnost. Zmíněné jsou organizační formy, realizace, členění, funkce hry, jejich zásady, způsoby hodnocení a začlenění metody do Rámcového vzdělávacího programu s uplatněním v klíčových kompetencí. Dále je zmíněná propojenost her s učebním komplexem Pojechali 1 a s dětskými časopisy. Praktická část zahrnuje herní zásobník, který byl začleněný do výuky ruského jazyka u žáků na počátcích výuky.
Anotace v angličtině
The theoretical passage is devoted to teaching methods, especially the activation game method. Knowledge is included from the historical period up to the present day. The organizational forms, implementation, breakdowns, functions of the game, their principles, methods of evaluation and integration of the method into the Framework Educational Programme with application in key competencies are mentioned. Furthermore, the mentioned interconnectivity of games with the Pojechali 1 learning complex and with children's magazines. The practical part includes a play stack that was incorporated into russian language instruction in pupils at the beginning of the lesson.
teaching method, game, stack of games, key competencies, motivation
Rozsah průvodní práce
86 s. (110 169)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická pasáž je věnovaná výukovým metodám, především pak aktivizační herní metodě. Poznatky jsou zahrnuty z historického období až po současnost. Zmíněné jsou organizační formy, realizace, členění, funkce hry, jejich zásady, způsoby hodnocení a začlenění metody do Rámcového vzdělávacího programu s uplatněním v klíčových kompetencí. Dále je zmíněná propojenost her s učebním komplexem Pojechali 1 a s dětskými časopisy. Praktická část zahrnuje herní zásobník, který byl začleněný do výuky ruského jazyka u žáků na počátcích výuky.
Anotace v angličtině
The theoretical passage is devoted to teaching methods, especially the activation game method. Knowledge is included from the historical period up to the present day. The organizational forms, implementation, breakdowns, functions of the game, their principles, methods of evaluation and integration of the method into the Framework Educational Programme with application in key competencies are mentioned. Furthermore, the mentioned interconnectivity of games with the Pojechali 1 learning complex and with children's magazines. The practical part includes a play stack that was incorporated into russian language instruction in pupils at the beginning of the lesson.
teaching method, game, stack of games, key competencies, motivation
Zásady pro vypracování
1. Stanovení hypotéz a postupů pro zpracování tématu diplomové práce; studium odborné literatury .
2. Vyučovací metody.
3. Vymezení pojmu hra v historii. Didaktická hra a význam hry ve vyučování cizímu jazyku (RVP). Funkce hry, její výběr, organizace a význam motivace při výuce.
4. Uplatnění kompetencí při hrách. Metody hodnocení.
5. Charakteristika učebního komplexu z hlediska didaktických her.
6. Didaktické hry určené žákům 1. stupně ZŠ v metodické literatuře a publikacích.
7. Excerpce, shromáždění a analýza materiálu s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem, znalostem a kompetencím žáků
8. Praktická aplikace zkoumané problematiky, nastínění možností využití didaktických her při výuce ruštiny na počátečním stupni výuky.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení hypotéz a postupů pro zpracování tématu diplomové práce; studium odborné literatury .
2. Vyučovací metody.
3. Vymezení pojmu hra v historii. Didaktická hra a význam hry ve vyučování cizímu jazyku (RVP). Funkce hry, její výběr, organizace a význam motivace při výuce.
4. Uplatnění kompetencí při hrách. Metody hodnocení.
5. Charakteristika učebního komplexu z hlediska didaktických her.
6. Didaktické hry určené žákům 1. stupně ZŠ v metodické literatuře a publikacích.
7. Excerpce, shromáždění a analýza materiálu s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem, znalostem a kompetencím žáků
8. Praktická aplikace zkoumané problematiky, nastínění možností využití didaktických her při výuce ruštiny na počátečním stupni výuky.
Seznam doporučené literatury
Čapek, R., Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7
Staníček, P., Hry na rozvoj verbální komunikace. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2429-9
Vavrečka, M., Eibenová, K., Eibenová, I., Hry ve výuce ruštiny. Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0365-8
Zormanová, L., Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0
Žofková, H., Eibenová, K., Liptáková, Z., Šaroch, J. Pojechali 1. 2002. ISBN 80-86490-29-7
Seznam doporučené literatury
Čapek, R., Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7
Staníček, P., Hry na rozvoj verbální komunikace. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2429-9
Vavrečka, M., Eibenová, K., Eibenová, I., Hry ve výuce ruštiny. Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0365-8
Zormanová, L., Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0
Žofková, H., Eibenová, K., Liptáková, Z., Šaroch, J. Pojechali 1. 2002. ISBN 80-86490-29-7