Práce se zabývá otázkou podpory řečových dovedností pomocí moderních technologii. Pozornost je věnována především metodám výuky, které zahrnují využití aplikací a online platforem. Cílem práce bylo zjistit, které digitální prostředky jsou vhodné pro zlepšení řečových dovednosti a které jsou přímo použitelné ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. Výzkum byl proveden prostřednictvím pozorování, dotazníků a diskusí s žáky v jazykové škole.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of supporting speech skills using modern technology. Close attention is dedicated mainly to teaching methods that include the use of applications and online platforms. The aim of the work was to determine which digital means are suitable for improving speech skills and which are directly applicable in the teaching of English to lower-secondary school learners. The research was conducted through observations, questionnaires and discussions with students in the language school.
Klíčová slova
moderní technologie, digitální prostředky, aplikace, mluvení, podpora
Klíčová slova v angličtině
modern technology, digital tools, applications, speaking, scaffolding
Rozsah průvodní práce
51 s. (94 827 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Práce se zabývá otázkou podpory řečových dovedností pomocí moderních technologii. Pozornost je věnována především metodám výuky, které zahrnují využití aplikací a online platforem. Cílem práce bylo zjistit, které digitální prostředky jsou vhodné pro zlepšení řečových dovednosti a které jsou přímo použitelné ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. Výzkum byl proveden prostřednictvím pozorování, dotazníků a diskusí s žáky v jazykové škole.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of supporting speech skills using modern technology. Close attention is dedicated mainly to teaching methods that include the use of applications and online platforms. The aim of the work was to determine which digital means are suitable for improving speech skills and which are directly applicable in the teaching of English to lower-secondary school learners. The research was conducted through observations, questionnaires and discussions with students in the language school.
Klíčová slova
moderní technologie, digitální prostředky, aplikace, mluvení, podpora
Klíčová slova v angličtině
modern technology, digital tools, applications, speaking, scaffolding
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce. 2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu. 3. Příprava podkladů pro výzkum. 4. Provedení výzkumu. 5. Shromáždění dat a jejich analýza. 6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi. 7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce. 2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu. 3. Příprava podkladů pro výzkum. 4. Provedení výzkumu. 5. Shromáždění dat a jejich analýza. 6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi. 7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Seznam doporučené literatury
Gajek, E. (2018). Use of Technology in Teaching Speaking Skills. John Wiley & Sons. doi:https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0701 Godwin-Jones, R. (2016). Augmented reality and language learning: From annotated vocabulary to place-based mobile games. Language Learning & Technology, 20, 9–19. Retrieved January 21, 2018, from http://llt.msu.edu/issues/october2016/emerging.pdf Kessler, G. (2010). When They Talk About CALL: Discourse in a Required CALL Class. CALICO Journal, 27(2), 376-392. doi:10.11139/cj.27.2.376-392/ Kessler, G., & Hubbard, P. (2017). Language teacher education and technology. In C. A. Chapelle & S. Sauro (Eds.), The handbook of technology and second language teaching and learning (pp. 278–292). Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. Newton, J. M., & Nation, I. S. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. Richards, J. C. (2015). Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, S. (2019). How to teach speaking. Vancouver, B.C.: Langara College.
Seznam doporučené literatury
Gajek, E. (2018). Use of Technology in Teaching Speaking Skills. John Wiley & Sons. doi:https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0701 Godwin-Jones, R. (2016). Augmented reality and language learning: From annotated vocabulary to place-based mobile games. Language Learning & Technology, 20, 9–19. Retrieved January 21, 2018, from http://llt.msu.edu/issues/october2016/emerging.pdf Kessler, G. (2010). When They Talk About CALL: Discourse in a Required CALL Class. CALICO Journal, 27(2), 376-392. doi:10.11139/cj.27.2.376-392/ Kessler, G., & Hubbard, P. (2017). Language teacher education and technology. In C. A. Chapelle & S. Sauro (Eds.), The handbook of technology and second language teaching and learning (pp. 278–292). Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell. Newton, J. M., & Nation, I. S. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. Richards, J. C. (2015). Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, S. (2019). How to teach speaking. Vancouver, B.C.: Langara College.