Diplomová práce se zabývá možnostmi využití skautské výchovné metody v primární škole Plzeňského kraje.
V teoretické části je věnována pozornost myšlenkovým základům skautingu, jeho historii a v neposlední řadě samotné skautské výchovné metodě.
V praktické části jsou shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu, které byly získány prostřednictvím anonymního dotazníku. Bylo zjištěno, jaké prvky skautské výchovné metody jsou užívány na 1. stupni ZŠ a zároveň jaké jsou odlišnosti v jejich užívání.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the possibilities of using the Scout educational method in a primary school in the Pilsen region.
In the theoretical part, attention is paid to the foundations of Scout Movement, its history and last but not least to the Scout educational method itself.
The practical part summarizes the results of the quantitative research, which were obtained through an anonymous questionnaire. It was found out what elements of the Scout educational method are used at primary school and also what are the differences in their use.
Klíčová slova
skautská výchovná metoda, myšlenkové základy skautingu, historie skautské výchovné metody, principy a poslání skautingu, prvky skautské výchovné metody, dynamika skautingu, klíčové kompetence skautingu, praktická aplikace skautské metody, skautská metoda v mezinárodním kontextu
Klíčová slova v angličtině
scout educational method, basics of scouting, history of scout educational method, principles and mission of scouting, elements of scout educational method, dynamics of scouting, key competencies of scouting, practical application of scout method, scout method in international context
Rozsah průvodní práce
76 s. (104 224)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití skautské výchovné metody v primární škole Plzeňského kraje.
V teoretické části je věnována pozornost myšlenkovým základům skautingu, jeho historii a v neposlední řadě samotné skautské výchovné metodě.
V praktické části jsou shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu, které byly získány prostřednictvím anonymního dotazníku. Bylo zjištěno, jaké prvky skautské výchovné metody jsou užívány na 1. stupni ZŠ a zároveň jaké jsou odlišnosti v jejich užívání.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the possibilities of using the Scout educational method in a primary school in the Pilsen region.
In the theoretical part, attention is paid to the foundations of Scout Movement, its history and last but not least to the Scout educational method itself.
The practical part summarizes the results of the quantitative research, which were obtained through an anonymous questionnaire. It was found out what elements of the Scout educational method are used at primary school and also what are the differences in their use.
Klíčová slova
skautská výchovná metoda, myšlenkové základy skautingu, historie skautské výchovné metody, principy a poslání skautingu, prvky skautské výchovné metody, dynamika skautingu, klíčové kompetence skautingu, praktická aplikace skautské metody, skautská metoda v mezinárodním kontextu
Klíčová slova v angličtině
scout educational method, basics of scouting, history of scout educational method, principles and mission of scouting, elements of scout educational method, dynamics of scouting, key competencies of scouting, practical application of scout method, scout method in international context
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
ŠAFRÁNKOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
VALLORY I SUBIRA, Eduard. Světový skauting: výchova ke globálnímu občanství. Praha: Junák - český skaut, Tiskové a distribuční centrum, 2016. ISBN 978-80-7501-097-1.
ZAJÍC, Jiří. Myšlenkové základy skautingu. Vůdcovská zkouška. Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, 2001. ISBN 80-86109-73-9.
ČERNOHORSKÝ, Vojtěch. Metodika pro oddílovou praxi. Praha: Junák - český skaut, Tiskové a distribuční centrum, 2015. ISBN 978-80-7501-076-6.
World Organization of the Scout Movement (WOSM). Scouting: An Educational System. Geneva, Switzerland: World Scout Bureau, 1998.
World Organization of the Scout Movement (WOSM). The Scout Method. Geneva, Switzerland: World Scout Bureau, 2009.
Seznam doporučené literatury
ŠAFRÁNKOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
VALLORY I SUBIRA, Eduard. Světový skauting: výchova ke globálnímu občanství. Praha: Junák - český skaut, Tiskové a distribuční centrum, 2016. ISBN 978-80-7501-097-1.
ZAJÍC, Jiří. Myšlenkové základy skautingu. Vůdcovská zkouška. Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, 2001. ISBN 80-86109-73-9.