Tato práce popisuje gamifikaci, tedy využití herních principů k zatraktivnění různých činností. Práce také obsahuje příklady aplikací využívajících gamifikaci ve výuce a popisuje tvorbu vlastní vzdělávací aplikace zaměřené na opakování látky Velké francouzské revoluce. V práci jsou popsány jednotlivé fáze její tvorby, a jaké gamifikační principy aplikace využívá. Zpětná vazba ohledně hry byla získána od studentů střední školy formou dotazníku, jehož závěr jsou v práci rozebrány.
Anotace v angličtině
This thesis describes gamification, that is use of gaming principles to make various activities more appealing. Thesis also includes examples of applications using gamification in education and describes creation of own educational application with focus of revising French revolutiuon. Part of thesis is description of particular phases and which gamification principles application uses. Feedback was received from students of high school with use of questionnaire, its conclusions are analyzed in the thesis.
Klíčová slova
gamifikace, webová aplikace, JavaScript, Velká francouzská revoluce
Klíčová slova v angličtině
gamification, web application, JavaScript, French revolution
Rozsah průvodní práce
39 s. (67 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje gamifikaci, tedy využití herních principů k zatraktivnění různých činností. Práce také obsahuje příklady aplikací využívajících gamifikaci ve výuce a popisuje tvorbu vlastní vzdělávací aplikace zaměřené na opakování látky Velké francouzské revoluce. V práci jsou popsány jednotlivé fáze její tvorby, a jaké gamifikační principy aplikace využívá. Zpětná vazba ohledně hry byla získána od studentů střední školy formou dotazníku, jehož závěr jsou v práci rozebrány.
Anotace v angličtině
This thesis describes gamification, that is use of gaming principles to make various activities more appealing. Thesis also includes examples of applications using gamification in education and describes creation of own educational application with focus of revising French revolutiuon. Part of thesis is description of particular phases and which gamification principles application uses. Feedback was received from students of high school with use of questionnaire, its conclusions are analyzed in the thesis.
Klíčová slova
gamifikace, webová aplikace, JavaScript, Velká francouzská revoluce
Klíčová slova v angličtině
gamification, web application, JavaScript, French revolution
Zásady pro vypracování
Představte pojem gamifikace, její výhody a nevýhody.
Uveďte a popište příklady užití gamifikace ve výukových aplikacích.
Vytvořte a popište tvorbu vlastní vzdělávací aplikace s využitím principů gamifikace.
Součástí příloh budou zdrojové kódy aplikace
Zásady pro vypracování
Představte pojem gamifikace, její výhody a nevýhody.
Uveďte a popište příklady užití gamifikace ve výukových aplikacích.
Vytvořte a popište tvorbu vlastní vzdělávací aplikace s využitím principů gamifikace.
Součástí příloh budou zdrojové kódy aplikace
Seznam doporučené literatury
HSIN-YUAN HUANG ,Wendy; SOMAN, Dilip. A Practitioner'sGuide To GamificationOfEducation . 2013. Dostupný z WWW: [https://www.catcat.com/student/activity/312967]
FABIAN BUCK, Marc. GamificationofLearning and Teaching in Schools \textendash A Critical Stance. 2017. Dostupný z WWW: [https://journals.hioa.no/index.php/seminar/article...]
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3450-7.
PEHLIVANIAN, Ara a Don NGUYEN. JavaScript okamžitě. Přeložil Ondřej BAŠE. Brno: ComputerPress, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.
Seznam doporučené literatury
HSIN-YUAN HUANG ,Wendy; SOMAN, Dilip. A Practitioner'sGuide To GamificationOfEducation . 2013. Dostupný z WWW: [https://www.catcat.com/student/activity/312967]
FABIAN BUCK, Marc. GamificationofLearning and Teaching in Schools \textendash A Critical Stance. 2017. Dostupný z WWW: [https://journals.hioa.no/index.php/seminar/article...]
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3450-7.
PEHLIVANIAN, Ara a Don NGUYEN. JavaScript okamžitě. Přeložil Ondřej BAŠE. Brno: ComputerPress, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.