Bakalářská práce "Metody přípravy dětí na divadelní představení" se v teoretické části
zaměřuje na specifikaci předškolního věku, představuje divadlo a jeho možnosti při výchově a vzdělávání dětí, specifikuje dítě jako divadelního diváka a soustředí se na možnosti práce pedagoga s dětským divákem.
Praktická část je souborem metodických listů pro rozvoj dítěte v různých oblastech určených pedagogům předškolních dětí. Všechny činnosti se vztahují ke konkrétnímu divadelnímu představení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Models of preparing children for theatre performances" focuses in the theoretical part on the specification of preschool age, introduces theatre and its
possibilities for the upbringing and education of children, specifies a child as a theatre spectator and focuses on the possibilities of work of the teacher with a child spectator.
The practical part is a set of methodological sheets for the development of the child in different areas, intended for teachers of preschool children. All activities are related to a specific theatre performance.
Klíčová slova
divadlo, divák, divadelní představení, dítě předškolního věku, divadelní lektor, dramatická výchova, hra, pohádka
Klíčová slova v angličtině
theatre, audience, theatre performance, preschooler, theatre teacher, drama education,
play, fairy tale
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Metody přípravy dětí na divadelní představení" se v teoretické části
zaměřuje na specifikaci předškolního věku, představuje divadlo a jeho možnosti při výchově a vzdělávání dětí, specifikuje dítě jako divadelního diváka a soustředí se na možnosti práce pedagoga s dětským divákem.
Praktická část je souborem metodických listů pro rozvoj dítěte v různých oblastech určených pedagogům předškolních dětí. Všechny činnosti se vztahují ke konkrétnímu divadelnímu představení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Models of preparing children for theatre performances" focuses in the theoretical part on the specification of preschool age, introduces theatre and its
possibilities for the upbringing and education of children, specifies a child as a theatre spectator and focuses on the possibilities of work of the teacher with a child spectator.
The practical part is a set of methodological sheets for the development of the child in different areas, intended for teachers of preschool children. All activities are related to a specific theatre performance.
Klíčová slova
divadlo, divák, divadelní představení, dítě předškolního věku, divadelní lektor, dramatická výchova, hra, pohádka
Klíčová slova v angličtině
theatre, audience, theatre performance, preschooler, theatre teacher, drama education,
play, fairy tale
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání BP v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Ivana. Pracovní listy z dramatické výchovy. Prachatice: SVIS MŠMT, 2004.\\
BLÁHOVÁ, K., P. VACEK, I. ULRYCHOVÁ a J. PROVAZNÍK. Uvedení do systému školní dramatiky: Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: Informační a poradenské středisko pro místní kulturu; Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1996. ISBN 80-7068-070-9.\\
HELLUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.\\
KUCHARSKÁ, Anna a Daniela ŠVANCAROVÁ, 2017. Bezstarostné roky?: kroky a krůčky předškolním věkem : poradenství pro rodiče. Praha: Scientia, 2004. ISBN 978-80-7183-291-1.\\
MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ, ed. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0977-5.\\
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: Didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.\\
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: Nipos, 2018. ISBN 978-80-7068-317-0.\\
MARUŠÁK, R., O. KRÁLOVÁ a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
PROVAZNÍK, Jaroslav. Děti a loutky: Chrudimské kapitoly moderního dětského divadla. Praha: Akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-7331-111-7.\\
VALENTA, Josef. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: Institut sociálních vztahů, 1999. ISBN 80-85866-40-4.\\
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Ivana. Pracovní listy z dramatické výchovy. Prachatice: SVIS MŠMT, 2004.\\
BLÁHOVÁ, K., P. VACEK, I. ULRYCHOVÁ a J. PROVAZNÍK. Uvedení do systému školní dramatiky: Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: Informační a poradenské středisko pro místní kulturu; Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1996. ISBN 80-7068-070-9.\\
HELLUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.\\
KUCHARSKÁ, Anna a Daniela ŠVANCAROVÁ, 2017. Bezstarostné roky?: kroky a krůčky předškolním věkem : poradenství pro rodiče. Praha: Scientia, 2004. ISBN 978-80-7183-291-1.\\
MERTIN, Václav a Ilona GILLERNOVÁ, ed. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0977-5.\\
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: Didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.\\
MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: Nipos, 2018. ISBN 978-80-7068-317-0.\\
MARUŠÁK, R., O. KRÁLOVÁ a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
PROVAZNÍK, Jaroslav. Děti a loutky: Chrudimské kapitoly moderního dětského divadla. Praha: Akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-7331-111-7.\\
VALENTA, Josef. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: Institut sociálních vztahů, 1999. ISBN 80-85866-40-4.\\