Bakalářská práce se zabývá hudebně-pohybovými činnostmi v mateřské škole. V teoretických východiscích se nachází podrobnější vysvětlení předškolního věku a jeho vývoje, popis a dělení hudebně-pohybových činnosti a jejich zařazení do RVP PV. Cílem práce bylo vytvořit webové stránky se souborem hudebně-pohybových činností, které budou vhodné pro děti předškolního věku. Soubor je členěn do čtyř integrovaných bloků podle ročních období. Konkrétní činnosti jsou rozdělené na hudebně-pohybovou průpravu, hudebně-pohybové hry a tance s pevně stanovenými pravidly a improvizované hudebně-pohybové hry. Webové stránky byly vytvořeny za účelem inspirovat nejen paní učitelky, ale i širokou veřejnost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with musically-movement activities in kindergarten. In the theoretical background there is a more detailed explanation of preschool age and its development, description and division of musically-movement activities and their inclusion in the RVP PV. The aim of the work was to create a website with set of musically-movement activities which will be suitable for children of preschool age. The ensemble is divided into four integrated blocks according to the seasons. Specific activities are divided into musically-movement preparation, musically-movement games and dances with fixed rules and improvised musically-movement games. The website was created in order to inspire not only the teachers, but also the general public.
Bakalářská práce se zabývá hudebně-pohybovými činnostmi v mateřské škole. V teoretických východiscích se nachází podrobnější vysvětlení předškolního věku a jeho vývoje, popis a dělení hudebně-pohybových činnosti a jejich zařazení do RVP PV. Cílem práce bylo vytvořit webové stránky se souborem hudebně-pohybových činností, které budou vhodné pro děti předškolního věku. Soubor je členěn do čtyř integrovaných bloků podle ročních období. Konkrétní činnosti jsou rozdělené na hudebně-pohybovou průpravu, hudebně-pohybové hry a tance s pevně stanovenými pravidly a improvizované hudebně-pohybové hry. Webové stránky byly vytvořeny za účelem inspirovat nejen paní učitelky, ale i širokou veřejnost.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with musically-movement activities in kindergarten. In the theoretical background there is a more detailed explanation of preschool age and its development, description and division of musically-movement activities and their inclusion in the RVP PV. The aim of the work was to create a website with set of musically-movement activities which will be suitable for children of preschool age. The ensemble is divided into four integrated blocks according to the seasons. Specific activities are divided into musically-movement preparation, musically-movement games and dances with fixed rules and improvised musically-movement games. The website was created in order to inspire not only the teachers, but also the general public.
Analýza odborné literatury, výběr vhodných hudebně- pohybových činností pro předškolní věk (červenec- říjen 2021)
Tvorba zásobníku činností, realizace činností ve vybrané MŠ (listopad 2021- únor 2022)
Tvorba webových stránek (březen 2022)
Kompletace bakalářské práce, spuštění webových stránek (duben 2022)
Odevzdání bakalářské práce (červen 2022)
Zásady pro vypracování
Zadání bakalářské práce (červen 2021)
Analýza odborné literatury, výběr vhodných hudebně- pohybových činností pro předškolní věk (červenec- říjen 2021)
Tvorba zásobníku činností, realizace činností ve vybrané MŠ (listopad 2021- únor 2022)
Tvorba webových stránek (březen 2022)
Kompletace bakalářské práce, spuštění webových stránek (duben 2022)
Odevzdání bakalářské práce (červen 2022)
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Brno: Edika, 2015. 217 s. Moderní metodika pro rodiče a učitele. Předškoláci. ISBN 978-80-266-0658-1.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 137 s. ISBN 80-7178-693-4.
KLINDOVÁ, Luboslava a Eva RYBÁROVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 157 s.
BLAŽÍČKOVÁ, Eva. Metodika a didaktika taneční výchovy. 2. vydání, Praha: Konzervatoř Duncan Centre, 2005, 64 s., ISBN 80-7290-166-4
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Brno: Edika, 2015. 217 s. Moderní metodika pro rodiče a učitele. Předškoláci. ISBN 978-80-266-0658-1.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 137 s. ISBN 80-7178-693-4.
KLINDOVÁ, Luboslava a Eva RYBÁROVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. 157 s.