Tématem předložené diplomové práce je nakupování potravin na internetu s důrazem na Českou republiku. Cílem práce bylo zjistit, zda lidé využívají online nakupování potravin, jak jsou s touto službou spokojeni, a zda existují rozdíly v nákupním chování ve vybraných generacích X, Y, a Z. V první části práce autorka definuje základní pojmy jako chování spotřebitele, elektronické obchodování a generace. V další části práce je popsán současný stav trhu s online prodejem potravin v České republice a obsahuje vyhodnocení dat z dotazníkového šetření. Na základě dotazníkového šetření provádí autorka srovnávací nákupy ze 3 nejčastěji zvolených e-shopů s potravinami. V poslední části práce jsou na základě výzkumu navržena doporučení nejen pro tyto 3 největší e-shopy s potravinami, ale obecně pro celý segment online prodeje potravin.
Anotace v angličtině
The topic of the presented master's thesis is the online grocery shopping in the Czech republic. The aim of the thesis was to explore the usage of online grocery shopping, customer satisfaction with the service and potential differences among selected generations X, Y and Z. The first part of the thesis contains theoretical definitions of consumer behavior, e-commerce and generation. The following section describes the current state of the online grocery market in the Czech Republic and includes evaluation of the survey data. Based on the survey, the author conducts comparative shopping from the three most frequently selected online grocery stores. In the final part of the thesis, recommendations based on the research findings are proposed not only for these three major online grocery stores but also for the entire online grocery sales segment.
Klíčová slova
e-commerce, e-shop, nákup potravin online, elektronický obchod s potravinami, e-grocery, nakupování potravin na internetu
Tématem předložené diplomové práce je nakupování potravin na internetu s důrazem na Českou republiku. Cílem práce bylo zjistit, zda lidé využívají online nakupování potravin, jak jsou s touto službou spokojeni, a zda existují rozdíly v nákupním chování ve vybraných generacích X, Y, a Z. V první části práce autorka definuje základní pojmy jako chování spotřebitele, elektronické obchodování a generace. V další části práce je popsán současný stav trhu s online prodejem potravin v České republice a obsahuje vyhodnocení dat z dotazníkového šetření. Na základě dotazníkového šetření provádí autorka srovnávací nákupy ze 3 nejčastěji zvolených e-shopů s potravinami. V poslední části práce jsou na základě výzkumu navržena doporučení nejen pro tyto 3 největší e-shopy s potravinami, ale obecně pro celý segment online prodeje potravin.
Anotace v angličtině
The topic of the presented master's thesis is the online grocery shopping in the Czech republic. The aim of the thesis was to explore the usage of online grocery shopping, customer satisfaction with the service and potential differences among selected generations X, Y and Z. The first part of the thesis contains theoretical definitions of consumer behavior, e-commerce and generation. The following section describes the current state of the online grocery market in the Czech Republic and includes evaluation of the survey data. Based on the survey, the author conducts comparative shopping from the three most frequently selected online grocery stores. In the final part of the thesis, recommendations based on the research findings are proposed not only for these three major online grocery stores but also for the entire online grocery sales segment.
Klíčová slova
e-commerce, e-shop, nákup potravin online, elektronický obchod s potravinami, e-grocery, nakupování potravin na internetu
Formulujte teoretický úvod do problematiky nákupu potravin na internetu.
Proveďte analýzu nákupního chování spotřebitelů v daném sektoru.
Zhodnoťte a popiště současnou situaci na českém trhu.
Diskutujte závěry a navrhněte doporučení pro daný segment.
Zásady pro vypracování
Formulujte teoretický úvod do problematiky nákupu potravin na internetu.
Proveďte analýzu nákupního chování spotřebitelů v daném sektoru.
Zhodnoťte a popiště současnou situaci na českém trhu.
Diskutujte závěry a navrhněte doporučení pro daný segment.
Seznam doporučené literatury
Karlíček, M. (2018). Základy marketingu. Grada.
Hanus, G. (2016). Consumer behaviour during online grocery shopping. CBU International Conference Proceedings, 4, 10-13. doi:http://dx.doi.org/10.12955/cbup.v4.737
Berg, J. & Henriksson, M. (2020). In search of the "good life":Understanding online grocery shopping and everyday mobility as social practices. Journal of Transport Geography, 83, 1-7. doi:https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2020.102633
Driediger, F. & Bhatiasevi, V. (2019). Online grocery shopping in Thailand: Consumer acceptance and usage behavior. Journal of Retailing and Consumer Services, 48, 224-237. doi:https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2019.02.005
Seznam doporučené literatury
Karlíček, M. (2018). Základy marketingu. Grada.
Hanus, G. (2016). Consumer behaviour during online grocery shopping. CBU International Conference Proceedings, 4, 10-13. doi:http://dx.doi.org/10.12955/cbup.v4.737
Berg, J. & Henriksson, M. (2020). In search of the "good life":Understanding online grocery shopping and everyday mobility as social practices. Journal of Transport Geography, 83, 1-7. doi:https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2020.102633
Driediger, F. & Bhatiasevi, V. (2019). Online grocery shopping in Thailand: Consumer acceptance and usage behavior. Journal of Retailing and Consumer Services, 48, 224-237. doi:https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2019.02.005
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své obhajoby představila metodiku a cíl své práce. Představila jednotlivé výzkumné otázky a hypotézy. Poté se studentka vyjadřovala k závěrům své práce, představila taktéž výsledky stanovených hypotéz. Studentka svoji obhajobu zakončila svými návrhy a doporučeními. Dále předseda komise studentku vyzval k tomu, aby se vyjádřila k otázkám oponenta a vedoucího práce. Studentka tak učinila. Studentka úspěšně zodpověděla položené otázky od předsedy komise i ostatních členů komise. Studentka byla na obhajobu připravená.