Tématem diplomové práce je freelancing, tedy podnikání na volné noze. V teoretické části jsou definovány související pojmy i freelancing samotný. Popsány jsou důvody k přechodu na volnou nohu, související výhody i nevýhody. Dále jsou osvětleny nejčastější mýty a také jsou představeny možnosti freelancingu v marketingovém oboru. Provedena je analýza čtyř výzkumů zabývajících se tímto tématem, na jejímž základě jsou stanoveny okruhy pro vlastní výzkum. Jeho metodologie je popsána v úvodu praktické části. Kvalitativní výzkum je realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů s celkem 13 respondenty. Zabývá se popisem nejvýznamnějších problémů, se kterými se freelanceři setkávají, a přístupy k jejich řešení. Představena je také případová studie detailně popisující cestu jedné z respondentek. Získané poznatky poslouží především začínajícím freelancerům, pro které jsou na závěr práce zprostředkovány konkrétní rady.
Anotace v angličtině
Topic of this diploma thesis is freelancing, which means to work as an independent professional. Connected terms and freelancing itself are defined in the theoretical part, as well as reasons to become freelancer, and related advantages and disadvantages. There are also several myths busted, followed by presenting opportunities for freelancing in the marketing field. Author analysed four research about this topic and based on them defined subjects for the own research. The methodology is described in the beginning of the practical part. The qualitative research is realised by semistructured interviews with 13 respondents. It's goal is to get details about significant problems that are freelancers facing and ways how to deal with them. There is also case study following the way of one respondent. Results of the research are beneficial especially for freelance beginners, whom are addressed advice at the end.
Klíčová slova
freelancing, freelancer, podnikání na volné noze, kvalitativní výzkum, případová studie
Klíčová slova v angličtině
freelancing, freelancer, qualitative research, case study
Rozsah průvodní práce
83 s. (160 149 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je freelancing, tedy podnikání na volné noze. V teoretické části jsou definovány související pojmy i freelancing samotný. Popsány jsou důvody k přechodu na volnou nohu, související výhody i nevýhody. Dále jsou osvětleny nejčastější mýty a také jsou představeny možnosti freelancingu v marketingovém oboru. Provedena je analýza čtyř výzkumů zabývajících se tímto tématem, na jejímž základě jsou stanoveny okruhy pro vlastní výzkum. Jeho metodologie je popsána v úvodu praktické části. Kvalitativní výzkum je realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů s celkem 13 respondenty. Zabývá se popisem nejvýznamnějších problémů, se kterými se freelanceři setkávají, a přístupy k jejich řešení. Představena je také případová studie detailně popisující cestu jedné z respondentek. Získané poznatky poslouží především začínajícím freelancerům, pro které jsou na závěr práce zprostředkovány konkrétní rady.
Anotace v angličtině
Topic of this diploma thesis is freelancing, which means to work as an independent professional. Connected terms and freelancing itself are defined in the theoretical part, as well as reasons to become freelancer, and related advantages and disadvantages. There are also several myths busted, followed by presenting opportunities for freelancing in the marketing field. Author analysed four research about this topic and based on them defined subjects for the own research. The methodology is described in the beginning of the practical part. The qualitative research is realised by semistructured interviews with 13 respondents. It's goal is to get details about significant problems that are freelancers facing and ways how to deal with them. There is also case study following the way of one respondent. Results of the research are beneficial especially for freelance beginners, whom are addressed advice at the end.
Klíčová slova
freelancing, freelancer, podnikání na volné noze, kvalitativní výzkum, případová studie
Klíčová slova v angličtině
freelancing, freelancer, qualitative research, case study
Zásady pro vypracování
Charakterizujte pojem freelancing a související pojmy.
Specifikujte možnosti využití freelancingu ve vybrané oblasti.
Zpracujte empirickou část zaměřenou na výzkum vybraných aspektů freelancingu.
Interpretujte výsledky empirického šetření a zformulujte vyplývající závěry.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte pojem freelancing a související pojmy.
Specifikujte možnosti využití freelancingu ve vybrané oblasti.
Zpracujte empirickou část zaměřenou na výzkum vybraných aspektů freelancingu.
Interpretujte výsledky empirického šetření a zformulujte vyplývající závěry.
Seznam doporučené literatury
Horowitz, S. (2012). The Freelancer´s Bible. New York, USA: Workman Publishing Company.
Kotler, P. (2011). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada Publishing.
Srpová, J., Andera, M., Dvouletý, O., Habrmanová, B., Küchler, J., Lukeš, M., Mareš, J., & Svobodová, I. (2020). Začínáme podnikat. Praha, Česko: Grada Publishing.
Vlach, R. (2017). Na volné noze. Brno, Česko: Jan Melvil.
Vyhnánková, E., & Losekoot, M. (2019). Jak na sítě. Brno, Česko: Jan Melvil.
Seznam doporučené literatury
Horowitz, S. (2012). The Freelancer´s Bible. New York, USA: Workman Publishing Company.
Kotler, P. (2011). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada Publishing.
Srpová, J., Andera, M., Dvouletý, O., Habrmanová, B., Küchler, J., Lukeš, M., Mareš, J., & Svobodová, I. (2020). Začínáme podnikat. Praha, Česko: Grada Publishing.
Vlach, R. (2017). Na volné noze. Brno, Česko: Jan Melvil.
Vyhnánková, E., & Losekoot, M. (2019). Jak na sítě. Brno, Česko: Jan Melvil.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci představila téma práce, uvedla cíl práce a metodiku zpracování. Poté uvedla a okomentovala výsledky svého výzkumu. Po prezentaci odpovídala na otázky z posudků. Členové komise měli připomínky k tomu, že v práci chybí ekonomický pohled na podnikání "freelancerů" a požádali o vysvětlení ekonomické podstaty freelancingu a podnikání freelancerů. Připomínky se také týkaly formulace cíle práce a rozsahu vzorku respondentů. Studentka na připomínky reagovala jen částečně.