Tato bakalářská práce se zabývá online marketingovou komunikací značek na Instagramu prostřednictvím influencerů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zpracován úvod k probírané problematice, který zahrnuje definování základních termínů z oblasti marketingu, marketingové komunikace a sociálních médií. Následně jsou představeny nejvyužívanější sociální sítě se zaměřením na Instagram, definován obsahový marketing, a nakonec je podrobně rozebrán influencer marketing. Praktická část zkoumá vztah mezi influencery na Instagramu a uživateli této sociální sítě. Na základě výsledků z provedeného šetření jsou vyvozeny závěry a navržena doporučení pro úspěšnější využívání influencer marketingu na sociální síti Instagram.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with online marketing communication of brands on Instagram through influencers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with an introduction to the issues discussed, which includes the definition of basic terms from the field of marketing, marketing communication and social media. Finally, the most used social networks are introduced, focusing on Instagram, defined content marketing, and finally influencer marketing is discussed in detail. The practical part examines the relationship between influencers on Instagram and users of this social network. Based on the results of the survey, conclusions are drawn and recommendations for more successful use of influencer marketing on the Instagram.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, sociální sítě, Instagram, influencer marketing
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, communication mix, social networks, Instagram, influencer marketing
Rozsah průvodní práce
64 s. (92 907 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá online marketingovou komunikací značek na Instagramu prostřednictvím influencerů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zpracován úvod k probírané problematice, který zahrnuje definování základních termínů z oblasti marketingu, marketingové komunikace a sociálních médií. Následně jsou představeny nejvyužívanější sociální sítě se zaměřením na Instagram, definován obsahový marketing, a nakonec je podrobně rozebrán influencer marketing. Praktická část zkoumá vztah mezi influencery na Instagramu a uživateli této sociální sítě. Na základě výsledků z provedeného šetření jsou vyvozeny závěry a navržena doporučení pro úspěšnější využívání influencer marketingu na sociální síti Instagram.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with online marketing communication of brands on Instagram through influencers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with an introduction to the issues discussed, which includes the definition of basic terms from the field of marketing, marketing communication and social media. Finally, the most used social networks are introduced, focusing on Instagram, defined content marketing, and finally influencer marketing is discussed in detail. The practical part examines the relationship between influencers on Instagram and users of this social network. Based on the results of the survey, conclusions are drawn and recommendations for more successful use of influencer marketing on the Instagram.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, sociální sítě, Instagram, influencer marketing
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, communication mix, social networks, Instagram, influencer marketing
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod k marketingové komunikaci.
Stručně představte vybranou sociální síť a její využití v marketingové komunikaci.
Realizujte výzkumné šetření zaměřené na komunikaci se zákazníky prostřednictvím vybrané sociální sítě.
Na základě výzkumu analyzujte získaná data a formulujte závěry a případná doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod k marketingové komunikaci.
Stručně představte vybranou sociální síť a její využití v marketingové komunikaci.
Realizujte výzkumné šetření zaměřené na komunikaci se zákazníky prostřednictvím vybrané sociální sítě.
Na základě výzkumu analyzujte získaná data a formulujte závěry a případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. Praha: Grada. Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2. vyd.). Praha: Grada Publishing.
Karlíček, M., Hatoňová, T., Charvát, M., Duchek, K., Smrt, M., Poucha, T., \& Kůta, P. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2. vyd.). Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. Praha: Grada. Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2. vyd.). Praha: Grada Publishing.
Karlíček, M., Hatoňová, T., Charvát, M., Duchek, K., Smrt, M., Poucha, T., \& Kůta, P. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2. vyd.). Praha: Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu prezentace uvedla cíl práce a metodiku práce. Podrobněji se zaměřila na výsledky provedeného výzkumu, které okomentovala. Dále uvedla výsledky ověřování platnosti tvrzení a výsledky testování hypotéz. Uvedla způsob testování hypotéz. V závěrečné části prezentace shrnula výsledky výzkumu a uvedla doporučení pro marketingovou komunikaci. Po prezentaci studentka odpověděla na otázky.