Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby fundraisingového plánu pro neziskovou organizaci. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které se dané problematiky týkají. Konkrétně je vysvětlena definice, význam a druhy neziskových organizací spolu se strategickým řízením. Následuje definice fundraisingu, seznámení s fundraisingovým plánem, získáváním finančních zdrojů, zásady fundraisingu a vysvětlení crowdfundingu. V praktické části je představena nezisková organizace Hospic Sv. Jiří spolu s její historií, nabídkou služeb, cílovými skupinami a procesem poskytování hospicové péče. Následně jsou zanalyzovány finanční zdroje organizace a navrhnut fundraisingový plán ve 3 možných variantách spolu s dalšími možnými navrhovanými doporučeními.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of creating a fundraising plan for a non-profit organization. The theoretical part explains the concepts that relate to the issue. Specifically, the definition, importance and types of non-profit organizations are explained, along with strategic management. The following is a definition of fundraising, an introduction to the fundraising plan, obtaining financial resources, the principles of fundraising and an explanation of crowdfunding. In the practical part there is introduced non-profit organisation Hospic Sv. Jiří with its history, offer of services, target groups and the whole process of providing hospice care. Subsequently, the financial resources of the organization are analysed, and a fundraising plan is proposed in 3 possible variants together with other possible proposed recommendations.
Klíčová slova
management, neziskové organizace, obecně prospěšná společnost, fundraisingový plán
Klíčová slova v angličtině
management, non-profit organization, public benefit company, fundraising plan
Rozsah průvodní práce
65 (102 435)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby fundraisingového plánu pro neziskovou organizaci. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které se dané problematiky týkají. Konkrétně je vysvětlena definice, význam a druhy neziskových organizací spolu se strategickým řízením. Následuje definice fundraisingu, seznámení s fundraisingovým plánem, získáváním finančních zdrojů, zásady fundraisingu a vysvětlení crowdfundingu. V praktické části je představena nezisková organizace Hospic Sv. Jiří spolu s její historií, nabídkou služeb, cílovými skupinami a procesem poskytování hospicové péče. Následně jsou zanalyzovány finanční zdroje organizace a navrhnut fundraisingový plán ve 3 možných variantách spolu s dalšími možnými navrhovanými doporučeními.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of creating a fundraising plan for a non-profit organization. The theoretical part explains the concepts that relate to the issue. Specifically, the definition, importance and types of non-profit organizations are explained, along with strategic management. The following is a definition of fundraising, an introduction to the fundraising plan, obtaining financial resources, the principles of fundraising and an explanation of crowdfunding. In the practical part there is introduced non-profit organisation Hospic Sv. Jiří with its history, offer of services, target groups and the whole process of providing hospice care. Subsequently, the financial resources of the organization are analysed, and a fundraising plan is proposed in 3 possible variants together with other possible proposed recommendations.
Klíčová slova
management, neziskové organizace, obecně prospěšná společnost, fundraisingový plán
Klíčová slova v angličtině
management, non-profit organization, public benefit company, fundraising plan
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky fundraisingu.
Představte Vámi vybranou neziskovou organizaci.
Analyzujte financování vybrané neziskové organizace za uplynulá tři období.
Navrhněte fundraisingový plán pro vybranou neziskovou organizaci na následující období.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky fundraisingu.
Představte Vámi vybranou neziskovou organizaci.
Analyzujte financování vybrané neziskové organizace za uplynulá tři období.
Navrhněte fundraisingový plán pro vybranou neziskovou organizaci na následující období.
Seznam doporučené literatury
Šedivý, M., & Medlíková, O. (2012). Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing.
Hejduková, P., Hommerová, D., & Krechovská, M. (2018). Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing.
Boukal, P., Mikan, P., Pemová, T., Vávrová, H., Vilikusová, I., & Zatloukalová, T. (2013). Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing.
Bachmann, P. (2011). Management neziskové organizace. Hradec Králové: Gaudeamus.
Seznam doporučené literatury
Šedivý, M., & Medlíková, O. (2012). Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing.
Hejduková, P., Hommerová, D., & Krechovská, M. (2018). Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing.
Boukal, P., Mikan, P., Pemová, T., Vávrová, H., Vilikusová, I., & Zatloukalová, T. (2013). Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing.
Bachmann, P. (2011). Management neziskové organizace. Hradec Králové: Gaudeamus.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své prezentace představila cíle práce, následovalo představení vybraného subjektu. Dále studentka krátce představila strukturu své BP. Byla představena analýza financování a návrhy (varianty) fundraisingového plánu. Studentka též představila charitativní akci, kterou spolupořádala. Závěru své prezentace studentka shrnula závěry práce.
V diskuzi studentka odpovídala na dotazy členů komise a dotazy z posudků. Dotazy byly zodpovězeny.