Diplomová práce rozpracovává téma Specifika výuky cizího jazyka na 1. stupni ZŠ na příkladu ruštiny. Výuku sleduje z psychologického, pedagogického, lingvodidaktického a didaktického pohledu. Uvádí výsledky kvalitativního výzkumu rozhovorů s vyučujícími ruského jazyka pro 1. stupeň ZŠ, analýzu učebnice Pojechali 1 a návrh činností pro výuku ruského jazyka na 1. stupni ZŠ.
Anotace v angličtině
The diploma thesis elaborates the topic of Specifics of teaching a foreign language at the primary school using the example of Russian. It follows the teaching from psychological, pedagogical, linguodidactics and didactic perspectives. It presents the results of qualitative research of interviews with Russian language teachers for the primary school, analysis of the textbook Pojechali 1 and proposal of activities for teaching Russian language at the primary school.
Klíčová slova
ruský jazyk, první stupeň, psychologie, pedagogika, lingvodidaktika, didaktika, metodika výuky, výuka ruského jazyka
Klíčová slova v angličtině
russian language, first grade, psychology, pedagogy, linguodidactics, didactics, teaching methodology, Russian language teaching
Rozsah průvodní práce
79 s. + 3 přílohy (137 765)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce rozpracovává téma Specifika výuky cizího jazyka na 1. stupni ZŠ na příkladu ruštiny. Výuku sleduje z psychologického, pedagogického, lingvodidaktického a didaktického pohledu. Uvádí výsledky kvalitativního výzkumu rozhovorů s vyučujícími ruského jazyka pro 1. stupeň ZŠ, analýzu učebnice Pojechali 1 a návrh činností pro výuku ruského jazyka na 1. stupni ZŠ.
Anotace v angličtině
The diploma thesis elaborates the topic of Specifics of teaching a foreign language at the primary school using the example of Russian. It follows the teaching from psychological, pedagogical, linguodidactics and didactic perspectives. It presents the results of qualitative research of interviews with Russian language teachers for the primary school, analysis of the textbook Pojechali 1 and proposal of activities for teaching Russian language at the primary school.
Klíčová slova
ruský jazyk, první stupeň, psychologie, pedagogika, lingvodidaktika, didaktika, metodika výuky, výuka ruského jazyka
Klíčová slova v angličtině
russian language, first grade, psychology, pedagogy, linguodidactics, didactics, teaching methodology, Russian language teaching
Zásady pro vypracování
Psychologická východiska
Pedagogická východiska
Lingvodidaktická východiska
Analýza studijních materiálů
Návrhy činností (metodické listy)
Zásady pro vypracování
Psychologická východiska
Pedagogická východiska
Lingvodidaktická východiska
Analýza studijních materiálů
Návrhy činností (metodické listy)
Seznam doporučené literatury
CHODĚRA, R., Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru, Praha: Academia 2013. ISBN 978-80-200-2274-5.
JANÍKOVÁ, Věra, Výuka cizích jazyků, Praha: Grada 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
PURM, R., JELÍNEK, S., VESELÝ, J., Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly, Hradec Králové: Gaudeamus 2003. ISBN 80-7041-174-0.
ŠČUKIN, A. N., Teorija obučenija inostrannym jazykam (lingvodidaktičeskije osnovy). Učebnoje posobije dlja prepodavatelej i studentov jazykovych vuzov., Moskva: VK 2012. ISBN 978-5-98405-109-5.
Seznam doporučené literatury
CHODĚRA, R., Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru, Praha: Academia 2013. ISBN 978-80-200-2274-5.
JANÍKOVÁ, Věra, Výuka cizích jazyků, Praha: Grada 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
PURM, R., JELÍNEK, S., VESELÝ, J., Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly, Hradec Králové: Gaudeamus 2003. ISBN 80-7041-174-0.
ŠČUKIN, A. N., Teorija obučenija inostrannym jazykam (lingvodidaktičeskije osnovy). Učebnoje posobije dlja prepodavatelej i studentov jazykovych vuzov., Moskva: VK 2012. ISBN 978-5-98405-109-5.