Práce se zabývá využitím vlastního mobilního zařízení žáka základní školy pro vzdělávací aktivity ve škole. Cílem práce je navrhnout výukové strategie se zapojením mobilních zařízení pro žáky základní školy. Prostředkem pro dosažení cíle je návštěva a analýza vyučovací hodiny vedené pomocí strategie BYOD na vybraných základních školách, následovaném realizací dotazníkové šetření pro žáky navštívených hodin s cílem zjistit jejich pohled na využívání mobilních zařízení ve výuce. Po provedeném šetření následuje vyhodnocení dat a jejich porovnání s adekvátními zahraničními výzkumy, na základě čehož dojde k navržení výukových strategií. Výsledné strategie budou přetvořeny do poutavé infografiky.
Anotace v angličtině
The work focuses on the use of a student's own mobile device for educational activities in school. The aim of the work is to design teaching strategies involving mobile devices for elementary school students. The means to achieve this goal is to visit and analyze a lesson conducted using the BYOD strategy at selected elementary schools, followed by conducting a questionnaire survey for the students attending these lessons to understand their perspective on the use of mobile devices in education. After conducting the survey, the data will be evaluated and compared with relevant foreign research, based on which teaching strategies will be proposed. The resulting strategies will be transformed into an engaging infographic.
Klíčová slova
BYOD, M-learning
Klíčová slova v angličtině
BYOD, M-learning
Rozsah průvodní práce
91
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá využitím vlastního mobilního zařízení žáka základní školy pro vzdělávací aktivity ve škole. Cílem práce je navrhnout výukové strategie se zapojením mobilních zařízení pro žáky základní školy. Prostředkem pro dosažení cíle je návštěva a analýza vyučovací hodiny vedené pomocí strategie BYOD na vybraných základních školách, následovaném realizací dotazníkové šetření pro žáky navštívených hodin s cílem zjistit jejich pohled na využívání mobilních zařízení ve výuce. Po provedeném šetření následuje vyhodnocení dat a jejich porovnání s adekvátními zahraničními výzkumy, na základě čehož dojde k navržení výukových strategií. Výsledné strategie budou přetvořeny do poutavé infografiky.
Anotace v angličtině
The work focuses on the use of a student's own mobile device for educational activities in school. The aim of the work is to design teaching strategies involving mobile devices for elementary school students. The means to achieve this goal is to visit and analyze a lesson conducted using the BYOD strategy at selected elementary schools, followed by conducting a questionnaire survey for the students attending these lessons to understand their perspective on the use of mobile devices in education. After conducting the survey, the data will be evaluated and compared with relevant foreign research, based on which teaching strategies will be proposed. The resulting strategies will be transformed into an engaging infographic.
Klíčová slova
BYOD, M-learning
Klíčová slova v angličtině
BYOD, M-learning
Zásady pro vypracování
1. Charakterizovat pojmy M-learning a BYOD.
2. Provést rešerši zahraničních výzkumů, které se zabývají využitím strategie BYOD ve výuce žáků základní školy.
3. Navštívit a analyzovat vyučovací hodiny vedené pomocí strategie BYOD na vybrané základní škole.
4. Realizovat dotazníkové šetření pro žáky navštívených hodin s cílem zjistit jejich pohled na využívání mobilních zařízení ve výuce.
5. Vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření a porovnat je s adekvátními zahraničními výzkumy.
6. Na základě výsledků dotazníkového šetření a provedené rešerše navrhnout výukové strategie se zapojením mobilních zařízení pro žáky základní školy.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizovat pojmy M-learning a BYOD.
2. Provést rešerši zahraničních výzkumů, které se zabývají využitím strategie BYOD ve výuce žáků základní školy.
3. Navštívit a analyzovat vyučovací hodiny vedené pomocí strategie BYOD na vybrané základní škole.
4. Realizovat dotazníkové šetření pro žáky navštívených hodin s cílem zjistit jejich pohled na využívání mobilních zařízení ve výuce.
5. Vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření a porovnat je s adekvátními zahraničními výzkumy.
6. Na základě výsledků dotazníkového šetření a provedené rešerše navrhnout výukové strategie se zapojením mobilních zařízení pro žáky základní školy.
Seznam doporučené literatury
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 2. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
SLAVÍK, Jan, Lenka Hajerová Műllerová, Pavla Soukupová et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky I. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020. ISBN 978-80-261-0920-4.
ZOUNEK, Jiří. E-learning Učení (se) s digitálními technologiemi. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021. ISBN 978-80-7676-175-9.
Seznam doporučené literatury
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 2. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
SLAVÍK, Jan, Lenka Hajerová Műllerová, Pavla Soukupová et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky I. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020. ISBN 978-80-261-0920-4.
ZOUNEK, Jiří. E-learning Učení (se) s digitálními technologiemi. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021. ISBN 978-80-7676-175-9.