Diplomová práce je zaměřena na možnost integrace metod dramatické výchovy do předmětu prvouka ve 2. ročníku ZŠ. Teoretická část se věnuje pojmovému aparátu, který je vztažen k dramatické a kooperativní výchově a ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V praktické části nalezneme vypracovanou a zrealizovanou dvouhodinovou lekci na téma "Hospodářská a domácí zvířata", která poukazuje na možnost využití metod DV v předmětu prvouka a slouží jako inspirace pro ostatní pedagogy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the possibility of integrating the methods of drama education into the subject of science in the 2nd year of elementary school. The theoretical part is devoted to the conceptual apparatus, which is related to dramatic and cooperative education and to the educational field "Human and his world". In the practical part, we could find a prepared and implemented two-hour lesson on the topic "Farm and domestic animals", which points out the possibility of using DV methods in the subject of science and serves as an inspiration for other teachers.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, dramatická výchova, metody dramatické výchovy, první stupeň základní školy, výchovně-vzdělávací cíle, kooperativní výuka, integrovaná výuka
Klíčová slova v angličtině
Framework educational program for basic education, drama education, methods of drama education, first grade of elementary school, educational goals, cooperative teaching, integrated teaching
Rozsah průvodní práce
84 s., I-VI
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na možnost integrace metod dramatické výchovy do předmětu prvouka ve 2. ročníku ZŠ. Teoretická část se věnuje pojmovému aparátu, který je vztažen k dramatické a kooperativní výchově a ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V praktické části nalezneme vypracovanou a zrealizovanou dvouhodinovou lekci na téma "Hospodářská a domácí zvířata", která poukazuje na možnost využití metod DV v předmětu prvouka a slouží jako inspirace pro ostatní pedagogy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the possibility of integrating the methods of drama education into the subject of science in the 2nd year of elementary school. The theoretical part is devoted to the conceptual apparatus, which is related to dramatic and cooperative education and to the educational field "Human and his world". In the practical part, we could find a prepared and implemented two-hour lesson on the topic "Farm and domestic animals", which points out the possibility of using DV methods in the subject of science and serves as an inspiration for other teachers.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, dramatická výchova, metody dramatické výchovy, první stupeň základní školy, výchovně-vzdělávací cíle, kooperativní výuka, integrovaná výuka
Klíčová slova v angličtině
Framework educational program for basic education, drama education, methods of drama education, first grade of elementary school, educational goals, cooperative teaching, integrated teaching
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu diplomové práce 2. Sběr a analýza odborné literatury 3. Realizace projektu práce 4. Závěry a doporučení pro praxi 5. Zpracování a odevzdání diplomové práce v textové i elektronické podobě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu diplomové práce 2. Sběr a analýza odborné literatury 3. Realizace projektu práce 4. Závěry a doporučení pro praxi 5. Zpracování a odevzdání diplomové práce v textové i elektronické podobě.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-864-7337-6.
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
MARUŠÁK, R., O. KRÁLOVÁ a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
ŠAFRÁNKOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
PODROUŽEK, Ladislav. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-864-7337-6.
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
MARUŠÁK, R., O. KRÁLOVÁ a V. RODRIGUEZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
ŠAFRÁNKOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.