Práce Československo v éře komunismu jako námět pro integrovanou výuku je věnována integrované tematické výuce ve třetím ročníku gymnázia. První teoretická část analyzuje základní aspekty integrované tematické výuky, její vztah k rámcovému vzdělávacímu programu pro gymnázia a školnímu vzdělávacímu programu konkrétního gymnázia. Dále rozebírá klíčové kompetence žáků, představuje výhody a nevýhody integrované tematické výchovy, určuje pozici učitele v procesu integrované tematické výuky a srovnává tuto výuku s projektovou výukou. Praktická část je rozdělena na kapitoly Vytvoření celoročního tématu a Vytvoření dílčích témat. První z jmenovaných se věnuje motivaci, organizačním formám výuky, hodnocení a formulaci celoročního tématu (Zlatý komunisti). Druhá přináší konkrétní úkoly a aktivity, jež mají být v rámci integrované tematické výchovy realizovány, a je rozdělena do osmi podkapitol. Cílem práce je předložit konkrétní námět integrované tematické výuky, který se opírá o analýzu odborné literatury.
Anotace v angličtině
Thet Thesis Czechoslovakia in the communism era as the theme for integrated teaching is devoted to integrated teaching in the third grade of a secondary grammar school. The first theoretical part analyzes basic aspects of integrated thematic teaching as well as its relation to framed educational programme (RVP G) and school educational programme of a specific secondary grammar school. Moreover, the thesis deals with key competences of pupils, introduces advantages and disadvantages of integrated thematic teaching, defines the teacher´s position in the proces of integrated thematic teaching and, in addition, it compares this teaching technique to project teaching. Practical part is separated into two chapters Creation of year term topic and Creation of subtopics. The first topic of those mentioned above is devoted to motivation, organization manners of teaching, evaluation and creation of the year term topic (Zlatý komunisti - Gold communists). The second part brings specific activities and task, which should be implemented. The chapter is devided into eight subtopics. The aim of thies thesis is to offer a specific proposal of integrated theme teaching, which is supported by academic literature.
Práce Československo v éře komunismu jako námět pro integrovanou výuku je věnována integrované tematické výuce ve třetím ročníku gymnázia. První teoretická část analyzuje základní aspekty integrované tematické výuky, její vztah k rámcovému vzdělávacímu programu pro gymnázia a školnímu vzdělávacímu programu konkrétního gymnázia. Dále rozebírá klíčové kompetence žáků, představuje výhody a nevýhody integrované tematické výchovy, určuje pozici učitele v procesu integrované tematické výuky a srovnává tuto výuku s projektovou výukou. Praktická část je rozdělena na kapitoly Vytvoření celoročního tématu a Vytvoření dílčích témat. První z jmenovaných se věnuje motivaci, organizačním formám výuky, hodnocení a formulaci celoročního tématu (Zlatý komunisti). Druhá přináší konkrétní úkoly a aktivity, jež mají být v rámci integrované tematické výchovy realizovány, a je rozdělena do osmi podkapitol. Cílem práce je předložit konkrétní námět integrované tematické výuky, který se opírá o analýzu odborné literatury.
Anotace v angličtině
Thet Thesis Czechoslovakia in the communism era as the theme for integrated teaching is devoted to integrated teaching in the third grade of a secondary grammar school. The first theoretical part analyzes basic aspects of integrated thematic teaching as well as its relation to framed educational programme (RVP G) and school educational programme of a specific secondary grammar school. Moreover, the thesis deals with key competences of pupils, introduces advantages and disadvantages of integrated thematic teaching, defines the teacher´s position in the proces of integrated thematic teaching and, in addition, it compares this teaching technique to project teaching. Practical part is separated into two chapters Creation of year term topic and Creation of subtopics. The first topic of those mentioned above is devoted to motivation, organization manners of teaching, evaluation and creation of the year term topic (Zlatý komunisti - Gold communists). The second part brings specific activities and task, which should be implemented. The chapter is devided into eight subtopics. The aim of thies thesis is to offer a specific proposal of integrated theme teaching, which is supported by academic literature.
Práce by se měla zabývat problematikou integrované tematické výuky na gymnáziu, konkrétně ve třídě septima. V metodologické části vymezím pojmy integrovaná výuka, projekt, strategie výuky apod., budu se zabývat výhodami a nevýhodami integrované výuky, klíčovými kompetencemi, hodnocením žáků, výběrem vhodných výukových metod apod. Praktická část se bude věnovat vytvoření návrhu metodického materiálu na téma "Normalizační společnost." Bude obsahovat informace o realizaci a vyhodnocení výsledků a možnosti dalšího využití.
Zásady pro vypracování
Práce by se měla zabývat problematikou integrované tematické výuky na gymnáziu, konkrétně ve třídě septima. V metodologické části vymezím pojmy integrovaná výuka, projekt, strategie výuky apod., budu se zabývat výhodami a nevýhodami integrované výuky, klíčovými kompetencemi, hodnocením žáků, výběrem vhodných výukových metod apod. Praktická část se bude věnovat vytvoření návrhu metodického materiálu na téma "Normalizační společnost." Bude obsahovat informace o realizaci a vyhodnocení výsledků a možnosti dalšího využití.
Seznam doporučené literatury
HOUŠKA, Tomáš. Škola pro třetí tisíciletí. Praha: T. Houška, 1995. ISBN 978-80-9017-404-.7
KALHOUS, Zdeněk. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.