Tato bakalářská práce s názvem "Podnikatelský plán pro vybraný podnikatelský záměr" se zabývá problematikou vytvoření podnikatelského plánu a jeho obsahu. V první části se nachází především teoretická stránka o podnikání, právních úpravách v podnikání, podnikatelskému plánu a způsobů získání potřebného kapitálu. Druhá část práce je více prakticky zaměřená a představuje vytvoření reálného podnikatelského plánu společnosti s ručením omezeným Rotheko, která se věnuje výrobě PVC ekologických dlaždic z druhotných surovin. Při vytvoření reálného podnikatelského plánu byly použity následující metody a šablony: Lean Canvas, marketingový plán, finanční plán, výrobní plán, operační plán, PESTLE analýza, Porterův model pěti sil, dotazníkové šetření, rozhovor, SWOT analýza a v neposlední řadě analýza, hodnocení a řízení rizik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis entitled "Business plan for the establishment of the company" deals with the issue of creating a business plan and its content. The first part is mainly the theoretical aspect about entrepreneurship, legal regulations in entrepreneurship, business plan and ways of obtaining the necessary capital. The second part of the thesis is more practically oriented and presents the creation of a real business plan for Rotheko, a limited liability company dedicated to the production of PVC ecological tiles from secondary raw materials. The following methods and templates were used to create a real business plan: the Lean Canvas, marketing plan, financial plan, production plan, operational plan, PESTLE analysis, Porter's five forces model, questionnaire survey, interview, SWOT analysis and last but not least risk analysis, assessment and management.
Klíčová slova
podnikatelský plán, malý a střední podnik, strategický plán, podnikatelský záměr, marketingový plán, finanční plán, dotazníkové šetření, rozhovor, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
business plan, small and medium enterprise, strategic plan, business intention, marketing plan, financial plan, questionnaire survey, interview, risk analysis
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce s názvem "Podnikatelský plán pro vybraný podnikatelský záměr" se zabývá problematikou vytvoření podnikatelského plánu a jeho obsahu. V první části se nachází především teoretická stránka o podnikání, právních úpravách v podnikání, podnikatelskému plánu a způsobů získání potřebného kapitálu. Druhá část práce je více prakticky zaměřená a představuje vytvoření reálného podnikatelského plánu společnosti s ručením omezeným Rotheko, která se věnuje výrobě PVC ekologických dlaždic z druhotných surovin. Při vytvoření reálného podnikatelského plánu byly použity následující metody a šablony: Lean Canvas, marketingový plán, finanční plán, výrobní plán, operační plán, PESTLE analýza, Porterův model pěti sil, dotazníkové šetření, rozhovor, SWOT analýza a v neposlední řadě analýza, hodnocení a řízení rizik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis entitled "Business plan for the establishment of the company" deals with the issue of creating a business plan and its content. The first part is mainly the theoretical aspect about entrepreneurship, legal regulations in entrepreneurship, business plan and ways of obtaining the necessary capital. The second part of the thesis is more practically oriented and presents the creation of a real business plan for Rotheko, a limited liability company dedicated to the production of PVC ecological tiles from secondary raw materials. The following methods and templates were used to create a real business plan: the Lean Canvas, marketing plan, financial plan, production plan, operational plan, PESTLE analysis, Porter's five forces model, questionnaire survey, interview, SWOT analysis and last but not least risk analysis, assessment and management.
Klíčová slova
podnikatelský plán, malý a střední podnik, strategický plán, podnikatelský záměr, marketingový plán, finanční plán, dotazníkové šetření, rozhovor, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
business plan, small and medium enterprise, strategic plan, business intention, marketing plan, financial plan, questionnaire survey, interview, risk analysis
Zásady pro vypracování
Vytvořte podnikatelský plán na založení nového podniku.
Představte možné způsoby získání potřebného kapitálu.
Proveď analýzu rizik.
Zhodnoťte podnikatelský plán.
Zásady pro vypracování
Vytvořte podnikatelský plán na založení nového podniku.
Představte možné způsoby získání potřebného kapitálu.
Proveď analýzu rizik.
Zhodnoťte podnikatelský plán.
Seznam doporučené literatury
Fotr, J., & Souček, I. (2005). Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha, Česko: Grada.
Meluzin, T., & Meluzin, V. (2004). Základy ekonomiky podniku. Brno, Česko: Nakladatelstvi CERM, s.r.o.
Peters, M. P., & Hisrich, R. D. (1996). Založení nového podniku. Praha, Česko: Victoria Publishing.
Srpová, J., & Řehoř, V. (2010). Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha, Česko: Grada.
Veber, J., & Srpová, J. (2012). Podnikání malé a střední firmy. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student pozdravil komisi, představil název své práce a cíle své bakalářské práce. Dále se věnoval metodice. Práce byla rozdělena na teoretický úvod, poté na tvorbu podnikatelského plánu, kde využil analýzy trhu, zákazníků a konkurence, dotazníkové šetření rozhovor, lean canvas, a vyzkoušení praktické montáže. V další části obhajoby se zaměřil na podnikatelský záměr. Jednalo se o výrobu PVC podlahových dlaždic. Student dále představil společnost Rotheko, kterou předpokládá založit sám 1.4.2023, a která bude sídlit v Rokycanech. Následně popsal produkt společnosti a jeho parametry a výhody. Vyčíslil také cenu vydláždění podlahy. Následně se věnoval analýze konkurence. V rámci této analýzy jmenoval betonovou podlahu s nátěrem, epoxidovou podlahu a keramické dlaždice. Student provedl analýzu trhu a zákazníků pomocí SWOT analýzy. Pro podnik zvolil strategii WO. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 107 respondentů, kde zjistil, že zákazníci nemají povědomí o možnosti PVC dlaždic. Rozhovor byl veden s architektem a materiálovým specialistou v automobilovém průmyslu. Oba rozhovory měly pozitivní přínos, kdy student zjistil zájem obou odborníků o svůj produkt. V další části se student věnoval finanční stránce svého podnikatelského plánu. Student poděkoval za pozornost, komise poděkovala za úvodní prezentaci a přistoupila k posudkům a otázkám vedoucího a oponenta práce. Student odpověděl na otázku, jak by organizoval práci svých zaměstnanců, a kolik montáží by byl schopen realizovat. Následující otázka se týkala mezd zaměstnanců. Komise požádala o vysvětlení, proč je položka mezd tak nízká. Student vysvětlil, že ve společnosti bude pouze sám se svým bratrem, kdy nepředpokládá, že by sám sobě poskytoval plat. Komise položila otázku, jaký význam má pro studenta jeho podnikání. Smyslem podnikání má být snížení nákladů a rychlé rozjetí podnikání. Komise položila otázku na ošetření rizika, kdy nezíská dotaci na podnikání, student vysvětlil, že by pak bylo nutné získat vyšší úvěr od banky. Oponent práce pochválil prezentaci a posun v práci kupředu. Komise vytkla, že některé části v práce byly nedotažené. Komise položila otázku, jakým způsobem se student dostal ke svému záměru. Student vysvětlil, že se s podobným produktem setkal v Anglii. Komise poděkovala za odpovědi.