Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a design didaktické deskové hry, která slouží jako vzdělávací prvek pro určitou tematickou oblast. Cílem práce je vytvořit atraktivní a efektivní hru, která bude podporovat učení a rozvoj určitých dovedností u hráčů, ale bude dostupná i pro širokou veřejnost. Práce zahrnuje návrh herního konceptu, tvorbu pravidel a herních mechanismů, grafický design, výrobu herního materiálu a testování hry s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the proposal and design of a didactic board game that serves as an educational element for a certain thematic area. The goal of the work is to create an attractive and effective game that will support the learning and development of certain skills among players, but will also be available to the general public. The work includes designing a game concept, creating rules and game mechanisms, graphic design, production of game material and testing the game with the target group.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a design didaktické deskové hry, která slouží jako vzdělávací prvek pro určitou tematickou oblast. Cílem práce je vytvořit atraktivní a efektivní hru, která bude podporovat učení a rozvoj určitých dovedností u hráčů, ale bude dostupná i pro širokou veřejnost. Práce zahrnuje návrh herního konceptu, tvorbu pravidel a herních mechanismů, grafický design, výrobu herního materiálu a testování hry s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the proposal and design of a didactic board game that serves as an educational element for a certain thematic area. The goal of the work is to create an attractive and effective game that will support the learning and development of certain skills among players, but will also be available to the general public. The work includes designing a game concept, creating rules and game mechanisms, graphic design, production of game material and testing the game with the target group.
Rešerše v odborné literatuře, testování dostupných deskových a karetních her určených pro vzdělávání.
Základní koncepce vlastního návrhu výukové hry.
Návrh herních pravidel a vytvoření podrobného herního scénáře ve formě diagramů, tabulek a rozhodovacích stromů.
Návrh grafického řešení herních prvků a volba vhodné technologie výroby.
Výroba prototypu výukové hry.
Zásady pro vypracování
Rešerše v odborné literatuře, testování dostupných deskových a karetních her určených pro vzdělávání.
Základní koncepce vlastního návrhu výukové hry.
Návrh herních pravidel a vytvoření podrobného herního scénáře ve formě diagramů, tabulek a rozhodovacích stromů.
Návrh grafického řešení herních prvků a volba vhodné technologie výroby.
Výroba prototypu výukové hry.
Seznam doporučené literatury
CHAUVEL, Denise a Viviane MICHEL. Náměty pro stolní hry dětí: rozvoj komunikace, vynalézavosti,
myšlení a obratnosti dětí od 3 let. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-353-6.
SEVILLE, Adrian. Historie deskových her: pohled do světa domácí zábavy od pozdního 18. a do
počátků 19. století. Brno: CPress, 2020. ISBN 978-80-264-3183-1.
ZAPLETAL, Miloš. Velká kniha deskových her. Praha: Mladá fronta, 1991. ISBN 80-204-0188-1.
ZAPLETAL, Miloš. Špalíček her. Praha: Albatros, 1988. ISBN 13-712-88.
WOODS, Stewart. Eurogames: The Design, Culture and Play of Modern European Board Games.
McFarland & Company, 2012. ISBN 978-0-7864-6797-6.
ARNOLD, Peter. (ed.). The Complete Book Of Indoor Games. Rigby Limited, 1982. ISBN 978-0727016720.
Seznam doporučené literatury
CHAUVEL, Denise a Viviane MICHEL. Náměty pro stolní hry dětí: rozvoj komunikace, vynalézavosti,
myšlení a obratnosti dětí od 3 let. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-353-6.
SEVILLE, Adrian. Historie deskových her: pohled do světa domácí zábavy od pozdního 18. a do
počátků 19. století. Brno: CPress, 2020. ISBN 978-80-264-3183-1.
ZAPLETAL, Miloš. Velká kniha deskových her. Praha: Mladá fronta, 1991. ISBN 80-204-0188-1.
ZAPLETAL, Miloš. Špalíček her. Praha: Albatros, 1988. ISBN 13-712-88.
WOODS, Stewart. Eurogames: The Design, Culture and Play of Modern European Board Games.
McFarland & Company, 2012. ISBN 978-0-7864-6797-6.
ARNOLD, Peter. (ed.). The Complete Book Of Indoor Games. Rigby Limited, 1982. ISBN 978-0727016720.