Informace o kvalifikační práci Porovnání přístupů logopedické intervence v ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách zřízených pro tyto žáky při běžných ZŠ
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Porovnání přístupů logopedické intervence v ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách zřízených pro tyto žáky při běžných ZŠ
Hlavní téma v angličtině
Comparison of approaches of speech therapy intervention in primary school for peers with the need of speech therapy intervention in special classes within mainstream primary schools
Název dle studenta
Porovnání přístupů logopedické intervence v ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách zřízených pro tyto žáky při běžných ZŠ
Název dle studenta v angličtině
Comparison of approaches of speech therapy intervention in primary school for peers with the need of speech therapy intervention in special classes within mainstream primary schools
Bakalářská práce se zabývá přístupy logopedické intervence na ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách pro žáky s vadami řeči zřízených při běžných ZŠ. V teoretické části jsou popsány teoretická východiska v logopedické oblasti, narušená komunikační schopnost a její nejčastěji se vyskytující formy, logopedická intervence a koncepce poskytování logopedické péče v ČR. V praktické části je zmapována logopedická intervence na vybraných školách a je dosaženo hlavního cíle, který byl porovnat logopedickou intervenci v ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách zřízených pro tyto žáky při běžných ZŠ.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the approaches of speech therapy intervention in primary schools for pupils with speech impairments and in classes for pupils with speech impairments established in regular primary schools. In the theoretical part, the theoretical background in the speech therapy field, impaired communication ability and its most common forms, speech therapy intervention and the concept of speech therapy care in the Czech Republic are described. In the practical part, the speech therapy intervention in selected schools is mapped and the main objective is achieved, which was to compare the speech therapy intervention in primary schools for pupils with speech impairments and in classes established for these pupils in regular primary schools.
Klíčová slova
logopedická intervence, vzdělávání žáků s vadami řeči, narušená komunikační schopnost, ZŠ pro žáky s vadami řeči, třídy pro žáky s vadami řeči
Klíčová slova v angličtině
speech therapy intervention, education of pupils with speech impairments, communication disorder, primary schools for pupils with speech impairments, classes for pupils with speech impairments
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá přístupy logopedické intervence na ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách pro žáky s vadami řeči zřízených při běžných ZŠ. V teoretické části jsou popsány teoretická východiska v logopedické oblasti, narušená komunikační schopnost a její nejčastěji se vyskytující formy, logopedická intervence a koncepce poskytování logopedické péče v ČR. V praktické části je zmapována logopedická intervence na vybraných školách a je dosaženo hlavního cíle, který byl porovnat logopedickou intervenci v ZŠ pro žáky s vadami řeči a ve třídách zřízených pro tyto žáky při běžných ZŠ.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the approaches of speech therapy intervention in primary schools for pupils with speech impairments and in classes for pupils with speech impairments established in regular primary schools. In the theoretical part, the theoretical background in the speech therapy field, impaired communication ability and its most common forms, speech therapy intervention and the concept of speech therapy care in the Czech Republic are described. In the practical part, the speech therapy intervention in selected schools is mapped and the main objective is achieved, which was to compare the speech therapy intervention in primary schools for pupils with speech impairments and in classes established for these pupils in regular primary schools.
Klíčová slova
logopedická intervence, vzdělávání žáků s vadami řeči, narušená komunikační schopnost, ZŠ pro žáky s vadami řeči, třídy pro žáky s vadami řeči
Klíčová slova v angličtině
speech therapy intervention, education of pupils with speech impairments, communication disorder, primary schools for pupils with speech impairments, classes for pupils with speech impairments
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 978-80-7315- 185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.
LECHTA, Viktor a kolektiv. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.
VRBOVÁ, Renata a kolektiv. Metodika práce se žákem s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3312-7.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 978-80-7315- 185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2.
LECHTA, Viktor a kolektiv. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.
VRBOVÁ, Renata a kolektiv. Metodika práce se žákem s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3312-7.