Tato diplomová práce se zabývá zejména informační povinností, kterou zákon ukládá podnikatelům, kteří provozují internetové obchody, dále obchodními podmínkami, zásadami zpracování osobních údajů a mimosoudním řešením spotřebitelských sporů. Praktická část je pak zaměřena na porovnávání dodržování informační povinnosti vybraných internetových obchodů a na shrnutí, co je těmito internetovými obchody nejčastěji zanedbáváno.
Anotace v angličtině
This thesis deals in particular with the information duty imposed by law on business owners who operate online businessses, as well as with commercial terms and conditions, principles of private data processing and out-of-court settlement of consumer disputes. The practical part of the thesis is focused on analysing compli-ance with the laws in selected online businesses and summarizes the most neglected duties.
Klíčová slova
Podnikatel, spotřebitel, e-commerce, informační povinnost, obchodní podmínky, ochrana osobních údajů
Klíčová slova v angličtině
Business, consumer, e-commerce, information duty, commercial terms, data privacy protecton
Rozsah průvodní práce
105 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá zejména informační povinností, kterou zákon ukládá podnikatelům, kteří provozují internetové obchody, dále obchodními podmínkami, zásadami zpracování osobních údajů a mimosoudním řešením spotřebitelských sporů. Praktická část je pak zaměřena na porovnávání dodržování informační povinnosti vybraných internetových obchodů a na shrnutí, co je těmito internetovými obchody nejčastěji zanedbáváno.
Anotace v angličtině
This thesis deals in particular with the information duty imposed by law on business owners who operate online businessses, as well as with commercial terms and conditions, principles of private data processing and out-of-court settlement of consumer disputes. The practical part of the thesis is focused on analysing compli-ance with the laws in selected online businesses and summarizes the most neglected duties.
Klíčová slova
Podnikatel, spotřebitel, e-commerce, informační povinnost, obchodní podmínky, ochrana osobních údajů
Klíčová slova v angličtině
Business, consumer, e-commerce, information duty, commercial terms, data privacy protecton
Zásady pro vypracování
Úvod
Teoretické vymezení právních náležitostí, které musí být dodržovány ze strany internetových obchodů
Porovnávání jednotlivých internetových obchodů z hlediska dodržování právních předpisů a náležitostí
Vyhodnocení získaných dat a shrnutí, co je ze strany e-shopů nejčastěji zanedbáváno
Negativní dopady porušování právních předpisů a náležitostí ze strany e-shopů na spotřebitele a možnosti, jak se proti takovému porušování bránit
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Teoretické vymezení právních náležitostí, které musí být dodržovány ze strany internetových obchodů
Porovnávání jednotlivých internetových obchodů z hlediska dodržování právních předpisů a náležitostí
Vyhodnocení získaných dat a shrnutí, co je ze strany e-shopů nejčastěji zanedbáváno
Negativní dopady porušování právních předpisů a náležitostí ze strany e-shopů na spotřebitele a možnosti, jak se proti takovému porušování bránit
Závěr
Seznam doporučené literatury
BEJČEK, Josef, KOTÁSEK, Josef, PŘÍKAZSKÁ, Monika. Obchodní podmínky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8424-7.
MORAVEC, Tomáš, PASTORČÁK, Jan. Spotřebitel a podnikatel na dynamicky se rozvíjejícím trhu. Praha: C.H. Beck, 2019. Právní praxe. ISBN 978-80-7400-745-3.
SELUCKÁ, Markéta, VEVERKOVÁ, Svatava. Obchodní podmínky ve vztazích B2C. Praha: Leges, 2018. Teoretik. ISBN 978-80-7502-293-6.
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonnů
Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů
Seznam doporučené literatury
BEJČEK, Josef, KOTÁSEK, Josef, PŘÍKAZSKÁ, Monika. Obchodní podmínky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8424-7.
MORAVEC, Tomáš, PASTORČÁK, Jan. Spotřebitel a podnikatel na dynamicky se rozvíjejícím trhu. Praha: C.H. Beck, 2019. Právní praxe. ISBN 978-80-7400-745-3.
SELUCKÁ, Markéta, VEVERKOVÁ, Svatava. Obchodní podmínky ve vztazích B2C. Praha: Leges, 2018. Teoretik. ISBN 978-80-7502-293-6.
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonnů
Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů