Tématem této diplomové práce je Vzdělávací politika. Z hlediska struktury je rozdělena na tři hlavní části. První kapitola obsahuje vymezení pojmu vzdělávací politika a popisuje její strukturu, aktéry a nástroje. Druhá kapitola se zaměřuje na aktuální podobu vzdělávací soustavy v České republice a konkrétně je zde řešena právní úprava, financování, instituce a popsány jsou i jednotlivé druhy vzdělávání. Třetí kapitola se zabývá aktuální strategií v oblasti vzdělávání, vymezuje změny v legislativě a popisuje strategické dokumenty ovlivňující vzdělávací politiku.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is Educational policy and it is divided into three main parts. The first chapter contains the definition of the term educational policy and describes its structure, participants and tools. The second chapter focuses on the current form of the education system in the Czech Republic and defines legislation, financing, institutions and describes individual levels of education. The last chapter focuses on current strategy in the filed of education, define its changes in legislation and decribes strategic documents.
Klíčová slova
vzdělávací politika, aktéři vzdělávací politiky, nástroje vzdělávací politiky, vzdělávací soustava v ČR, právní úprava školství, financování školství, druhy vzdělávání, instituce působící ve vzdělávání, aktuální strategie ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
educational policy, actors of educational policy, instruments of educational policy, educational system in the Czech Republic, legal regulation of education, financing of education, types of education, institutions operating in education, current strategies in education
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této diplomové práce je Vzdělávací politika. Z hlediska struktury je rozdělena na tři hlavní části. První kapitola obsahuje vymezení pojmu vzdělávací politika a popisuje její strukturu, aktéry a nástroje. Druhá kapitola se zaměřuje na aktuální podobu vzdělávací soustavy v České republice a konkrétně je zde řešena právní úprava, financování, instituce a popsány jsou i jednotlivé druhy vzdělávání. Třetí kapitola se zabývá aktuální strategií v oblasti vzdělávání, vymezuje změny v legislativě a popisuje strategické dokumenty ovlivňující vzdělávací politiku.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is Educational policy and it is divided into three main parts. The first chapter contains the definition of the term educational policy and describes its structure, participants and tools. The second chapter focuses on the current form of the education system in the Czech Republic and defines legislation, financing, institutions and describes individual levels of education. The last chapter focuses on current strategy in the filed of education, define its changes in legislation and decribes strategic documents.
Klíčová slova
vzdělávací politika, aktéři vzdělávací politiky, nástroje vzdělávací politiky, vzdělávací soustava v ČR, právní úprava školství, financování školství, druhy vzdělávání, instituce působící ve vzdělávání, aktuální strategie ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
educational policy, actors of educational policy, instruments of educational policy, educational system in the Czech Republic, legal regulation of education, financing of education, types of education, institutions operating in education, current strategies in education
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřena zejména na aktuální právní úpravu a strategické dokumenty týkající se vzdělávací politiky. První část se zabývá charakteristikou pojmu vzdělávací politika. Druhá část je věnována vzdělávací soustavě v České republice a jejím jednotlivým stupňům. Třetí část je zaměřena na stěžejní strategické dokumenty a související akty, které definují aktuální podobu vzdělávací politiky.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřena zejména na aktuální právní úpravu a strategické dokumenty týkající se vzdělávací politiky. První část se zabývá charakteristikou pojmu vzdělávací politika. Druhá část je věnována vzdělávací soustavě v České republice a jejím jednotlivým stupňům. Třetí část je zaměřena na stěžejní strategické dokumenty a související akty, které definují aktuální podobu vzdělávací politiky.
Seznam doporučené literatury
KALOUS, Jaroslav a Arnošt VESELÝ, ed. Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006, ISBN 80-246-1260-7.
KALOUS, Jaroslav a Arnošt VESELÝ, ed. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006, ISBN 80-246-1262-3.
PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-675-4.
BRDEK, Miroslav a Helena VYCHOVÁ. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. Praha: ASPI, 2004, ISBN 80-86395-96-0.
Seznam doporučené literatury
KALOUS, Jaroslav a Arnošt VESELÝ, ed. Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006, ISBN 80-246-1260-7.
KALOUS, Jaroslav a Arnošt VESELÝ, ed. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006, ISBN 80-246-1262-3.
PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-675-4.
BRDEK, Miroslav a Helena VYCHOVÁ. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. Praha: ASPI, 2004, ISBN 80-86395-96-0.