Práce se zabývá zhodnocením vlivu slovní intervence na výkon žáka 4.-5. třídy ZŠ vykonávajícího rovnovážné cvičení. Teoretická část práce se zaměřuje na popis kognitivních procesů a jejich ovlivnění vstupní informací. Dále popisuje komunikaci, mladší školní věk a posturografii.
V metodologické části jsou popsány metody, které byly použity k výzkumnému měření, prostředí, ve kterém byl výzkum prováděn, vzorek probandů, průběh výzkumu a jsou zde i zaznamenány výsledky měření.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the evaluation of the effect of verbal intervention on the performance of a 4th-5th grade elementary school student performing balance exercises. The theoretical part of the thesis focuses on the description of cognitive processes and their influence on the input information. It also describes communication, younger school age and posturography.
The methodological part describes the methods that were used for the research measurements, the environment in which the research was conducted, the sample of probands, the course of the research, and the results of the measurements are recorded.
Communication, motor skills, balance, verbal intervention
Rozsah průvodní práce
47 str. (76 234 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá zhodnocením vlivu slovní intervence na výkon žáka 4.-5. třídy ZŠ vykonávajícího rovnovážné cvičení. Teoretická část práce se zaměřuje na popis kognitivních procesů a jejich ovlivnění vstupní informací. Dále popisuje komunikaci, mladší školní věk a posturografii.
V metodologické části jsou popsány metody, které byly použity k výzkumnému měření, prostředí, ve kterém byl výzkum prováděn, vzorek probandů, průběh výzkumu a jsou zde i zaznamenány výsledky měření.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the evaluation of the effect of verbal intervention on the performance of a 4th-5th grade elementary school student performing balance exercises. The theoretical part of the thesis focuses on the description of cognitive processes and their influence on the input information. It also describes communication, younger school age and posturography.
The methodological part describes the methods that were used for the research measurements, the environment in which the research was conducted, the sample of probands, the course of the research, and the results of the measurements are recorded.
Communication, motor skills, balance, verbal intervention
Zásady pro vypracování
1. Zadání bakalářské práce, formulace cílů a stanovení úkolů (červen 2022) 2. Analýza dostupných zdrojů a literatury (červenec - září 2022) 3. Charakteristika slovní intervence, primingu, rovnováhy a nervové soustavy (říjen- listopad 2022) 4. Testování rovnovážných předpokladů u dětí ve 4.-5. třídy ZŠ (listopad – prosinec 2022) 5. Cíl, hypotézy a úkoly práce (leden 2023) 6. Vyhodnocení výsledků (únor 2023) 7. Zpracování a dokončení bakalářské práce (březen 2023) 8. Odevzdání bakalářské práce (duben 2023)
Zásady pro vypracování
1. Zadání bakalářské práce, formulace cílů a stanovení úkolů (červen 2022) 2. Analýza dostupných zdrojů a literatury (červenec - září 2022) 3. Charakteristika slovní intervence, primingu, rovnováhy a nervové soustavy (říjen- listopad 2022) 4. Testování rovnovážných předpokladů u dětí ve 4.-5. třídy ZŠ (listopad – prosinec 2022) 5. Cíl, hypotézy a úkoly práce (leden 2023) 6. Vyhodnocení výsledků (únor 2023) 7. Zpracování a dokončení bakalářské práce (březen 2023) 8. Odevzdání bakalářské práce (duben 2023)
Seznam doporučené literatury
BENEŠOVÁ, D. Aktivační úroveň v průběhu testu bimanuální koordinace. Studia kinanthropologica. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta, 2012 BŘÍŽĎALA, T. Vliv aktivizující informace na aktivaci nervové soustavy v průběhu testu rovnováhových předpokladů. Plzeň. 2020. Bakalářská práce. Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická. Centrum tělesné výchovy a sportu DRUGA, R., GRIM, M., DUBOVÝ, P. Anatomie centrálního nervového systému. Praha: Galén, 2011. GRYC, T. Vztah mezi posturální stabilitou a pohybovými aktivitami. Praha, 2014. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu HOŠEK, V. Psychologie sportu. Učební texty. Praha, 2005 JIMENEZ-JIMENZ, F., RODERO-CASANO, J. The effect of priming in a Bertrand competition game: An experimental study. Journal of Behavioral and Experimental Economics. 2015
Seznam doporučené literatury
BENEŠOVÁ, D. Aktivační úroveň v průběhu testu bimanuální koordinace. Studia kinanthropologica. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta, 2012 BŘÍŽĎALA, T. Vliv aktivizující informace na aktivaci nervové soustavy v průběhu testu rovnováhových předpokladů. Plzeň. 2020. Bakalářská práce. Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická. Centrum tělesné výchovy a sportu DRUGA, R., GRIM, M., DUBOVÝ, P. Anatomie centrálního nervového systému. Praha: Galén, 2011. GRYC, T. Vztah mezi posturální stabilitou a pohybovými aktivitami. Praha, 2014. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu HOŠEK, V. Psychologie sportu. Učební texty. Praha, 2005 JIMENEZ-JIMENZ, F., RODERO-CASANO, J. The effect of priming in a Bertrand competition game: An experimental study. Journal of Behavioral and Experimental Economics. 2015