Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření her, které lze využít při terapiích osob trpících poruchami pozornosti a krátkodobé paměti, a na implementaci jedné kostry (šablony), jež by mohla být použita při dalším vývoji těchto her. V teoretické části práce je prozkoumána existující implementace her v systému BrainIn. Dále je krátce popsána teorie kognitivních funkcí, pozornosti a paměti. V praktické části je popsán návrh a implementace jednoduše rozšiřitelné kostry a 3 her, které napomáhají pacientům při jejich léčbě.
Anotace v angličtině
Master thesis aims at creating games that can be used in the treatment of people suffering from attention and short-term memory disorders, and at implementing one template that could be used in the further development of these games. The theoretical part of the thesis explores the existing implementation of games in the BrainIn web application. Next, the theory of cognitive functions, attention and memory is briefly described. The practical part describes the design and implementation of a simple extensible template and 3 games that could help patients in their treatment.
Klíčová slova
poruchy paměti,poruchy pozornosti,kognitivní hry,kognitivní tréninky,parametrizovatelné hry,Unity
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření her, které lze využít při terapiích osob trpících poruchami pozornosti a krátkodobé paměti, a na implementaci jedné kostry (šablony), jež by mohla být použita při dalším vývoji těchto her. V teoretické části práce je prozkoumána existující implementace her v systému BrainIn. Dále je krátce popsána teorie kognitivních funkcí, pozornosti a paměti. V praktické části je popsán návrh a implementace jednoduše rozšiřitelné kostry a 3 her, které napomáhají pacientům při jejich léčbě.
Anotace v angličtině
Master thesis aims at creating games that can be used in the treatment of people suffering from attention and short-term memory disorders, and at implementing one template that could be used in the further development of these games. The theoretical part of the thesis explores the existing implementation of games in the BrainIn web application. Next, the theory of cognitive functions, attention and memory is briefly described. The practical part describes the design and implementation of a simple extensible template and 3 games that could help patients in their treatment.
Klíčová slova
poruchy paměti,poruchy pozornosti,kognitivní hry,kognitivní tréninky,parametrizovatelné hry,Unity
Seznamte se s existující implementací parametrizovaných úloh v rámci systému BrainIn.
Prostudujte problematiku testování paměti a pozornosti u lidí s problémy v oblasti pozornosti a krátkodobé paměti.
Dle požadavků klinických psychologů navrhněte obsah 3 testovacích parametrizovaných úloh a navrhněte vylepšení existující implementace a komunikace úloh se systémem BrainIn.
Dle návrhu v bodě 3 implementujte 3 úlohy v Unity a začleňte je do webové aplikace BrainIn.
Ověřte kvalitu implementovaného řešení, otestujte úlohy na reprezentativním vzorku testovacích subjektů a zhodnoťte dosažené výsledky práce.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s existující implementací parametrizovaných úloh v rámci systému BrainIn.
Prostudujte problematiku testování paměti a pozornosti u lidí s problémy v oblasti pozornosti a krátkodobé paměti.
Dle požadavků klinických psychologů navrhněte obsah 3 testovacích parametrizovaných úloh a navrhněte vylepšení existující implementace a komunikace úloh se systémem BrainIn.
Dle návrhu v bodě 3 implementujte 3 úlohy v Unity a začleňte je do webové aplikace BrainIn.
Ověřte kvalitu implementovaného řešení, otestujte úlohy na reprezentativním vzorku testovacích subjektů a zhodnoťte dosažené výsledky práce.