Bakalářská práce pojednává o manažerských kompetencích, jakožto nedílné součásti práce vedoucích pracovníků, působící ve veřejné správě. Klade důraz pouze na některé kompetence, které jsou klíčové a neměly by být, v oblasti řízení, opomenuté. Po počátečním vymezení základních pojmů se práce v širším rozsahu věnuje kompetencím, jako je komunikace, motivace, rozhodování a kontrola. Zabývá se možnostmi hodnocení vedoucích pracovníků a rozvoji jejich schopností v oblasti managmentu. Praktická část práce odkazuje na zajímavé poznatky jednotlivých respondentů. Výzkum praktické části je zaměřen na otázku, jaké kompetence jsou z pohledu vedoucích nejvýznamnější. Závěr je věnován autorským doporučením a jiným poznatkům, získaných v průběhu výzkumu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis discusses managerial competencies, as an integral part of the work of chief officers working in a public administration. It emphasizes only some competencies, which are key and should not to be neglected in the field of a management. After initial definition of basic terms, the thesis focusses mainly on competencies such as communication, motivation, decision-making and control. It discusses the possibilities of evaluating managers and developing their abilities in the field of management. Field section of this theses refers to intriguing findings of individual interviewees. The practical research is focused on the question of which competencies are the most important from the manager's point of view. The conclusion is devoted to the author's recommendations and other findings obtained by completing the thesis.
Klíčová slova
Veřejná správa, manažerské kompetence, vedoucí úředník, pracovní motivace, řešení konfliktů, schopnost komunikace, hodnocení vedoucích.
Klíčová slova v angličtině
Public administration, managerial competences, chief officer, work motivation, conflict solving, ability to communicate, assessment of chief officers.
Rozsah průvodní práce
62 s. (98 032 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o manažerských kompetencích, jakožto nedílné součásti práce vedoucích pracovníků, působící ve veřejné správě. Klade důraz pouze na některé kompetence, které jsou klíčové a neměly by být, v oblasti řízení, opomenuté. Po počátečním vymezení základních pojmů se práce v širším rozsahu věnuje kompetencím, jako je komunikace, motivace, rozhodování a kontrola. Zabývá se možnostmi hodnocení vedoucích pracovníků a rozvoji jejich schopností v oblasti managmentu. Praktická část práce odkazuje na zajímavé poznatky jednotlivých respondentů. Výzkum praktické části je zaměřen na otázku, jaké kompetence jsou z pohledu vedoucích nejvýznamnější. Závěr je věnován autorským doporučením a jiným poznatkům, získaných v průběhu výzkumu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis discusses managerial competencies, as an integral part of the work of chief officers working in a public administration. It emphasizes only some competencies, which are key and should not to be neglected in the field of a management. After initial definition of basic terms, the thesis focusses mainly on competencies such as communication, motivation, decision-making and control. It discusses the possibilities of evaluating managers and developing their abilities in the field of management. Field section of this theses refers to intriguing findings of individual interviewees. The practical research is focused on the question of which competencies are the most important from the manager's point of view. The conclusion is devoted to the author's recommendations and other findings obtained by completing the thesis.
Klíčová slova
Veřejná správa, manažerské kompetence, vedoucí úředník, pracovní motivace, řešení konfliktů, schopnost komunikace, hodnocení vedoucích.
Klíčová slova v angličtině
Public administration, managerial competences, chief officer, work motivation, conflict solving, ability to communicate, assessment of chief officers.
Zásady pro vypracování
Zmapování kompetencí potřebných pro efektivní plnění role manažera v podmínkách obecního úřadu
charakteristika měkkých manažerských kompetencí, které činí pracovníka kvalifikovaného a kolektivem uznavaného vedoucího
identifikace přležitostí, sloužící ke zkvalitnění vniřního fungovaní veřejné správy.
Zásady pro vypracování
Zmapování kompetencí potřebných pro efektivní plnění role manažera v podmínkách obecního úřadu
charakteristika měkkých manažerských kompetencí, které činí pracovníka kvalifikovaného a kolektivem uznavaného vedoucího
identifikace přležitostí, sloužící ke zkvalitnění vniřního fungovaní veřejné správy.
Seznam doporučené literatury
URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. Manažer. ISBN 978-80-271-0227-3.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
HORST, Belz a Siegrist MARCO. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení a hry. Portál, 2001. ISBN 80-71784-79-6, 978-80-7367-930-9.
Seznam doporučené literatury
URBAN, Jan. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. Manažer. ISBN 978-80-271-0227-3.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
HORST, Belz a Siegrist MARCO. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení a hry. Portál, 2001. ISBN 80-71784-79-6, 978-80-7367-930-9.