Bakalářská práce na téma "Ošetřovatelská péče o pacienta se stomii na urotraktu" je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je nastíněn současný stav řešené problematiky péče o stomie na urotraktu, zmíněna je také oblast samotného ošetřovatelství a edukace v ošetřovatelství. V druhé polovině teoretické části jsou zmíněny stomie a specifika ošetřovatelské péče o pacienta podstupujícího zavedení urostomie a specifika následné pooperační péče. Hlavním cílem empirické části bylo analyzovat roli sestry v procesu edukace pacientů s urostomií před propuštěním do domácího ošetřování. Na základě analýzy dat z rozhovorů realizovaných jako součást výzkumu předkládané kvalifikační práce, bylo potvrzeno, že při edukaci je role sestry nezbytná. Závěrem práce byl navrhnut standardní ošetřovatelský postup u pacienta s urostomii.
Annotation in English
The bachelor thesis on the topic "Nursing care of the patient with stoma in the urotract" is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part outlines the current status of the problem of ostomy care in the urotract. The field of nursing itself and nursing education are also mentioned. In the second half of the theoretical part, ostomies and the specifics of nursing care of the patient undergoing urostomy insertion and the specifics of the subsequent postoperative care are mentioned. The main aim of the empirical part was to analyse the role of the nurse in the process of education of urostomy patients before their discharge to home care. Based on the analysis of data from interviews conducted as part of the research of the present qualification thesis, it was confirmed that the role of the nurse in the education process is essential. At the end of this thesis, a standard nursing procedure for the urostomy patient was proposed.
patient, nurse, nursing care, edukation, stomy, epicystostomy, urostomy, nephrostomy
Length of the covering note
80s. (90 330 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce na téma "Ošetřovatelská péče o pacienta se stomii na urotraktu" je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je nastíněn současný stav řešené problematiky péče o stomie na urotraktu, zmíněna je také oblast samotného ošetřovatelství a edukace v ošetřovatelství. V druhé polovině teoretické části jsou zmíněny stomie a specifika ošetřovatelské péče o pacienta podstupujícího zavedení urostomie a specifika následné pooperační péče. Hlavním cílem empirické části bylo analyzovat roli sestry v procesu edukace pacientů s urostomií před propuštěním do domácího ošetřování. Na základě analýzy dat z rozhovorů realizovaných jako součást výzkumu předkládané kvalifikační práce, bylo potvrzeno, že při edukaci je role sestry nezbytná. Závěrem práce byl navrhnut standardní ošetřovatelský postup u pacienta s urostomii.
Annotation in English
The bachelor thesis on the topic "Nursing care of the patient with stoma in the urotract" is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part outlines the current status of the problem of ostomy care in the urotract. The field of nursing itself and nursing education are also mentioned. In the second half of the theoretical part, ostomies and the specifics of nursing care of the patient undergoing urostomy insertion and the specifics of the subsequent postoperative care are mentioned. The main aim of the empirical part was to analyse the role of the nurse in the process of education of urostomy patients before their discharge to home care. Based on the analysis of data from interviews conducted as part of the research of the present qualification thesis, it was confirmed that the role of the nurse in the education process is essential. At the end of this thesis, a standard nursing procedure for the urostomy patient was proposed.
patient, nurse, nursing care, edukation, stomy, epicystostomy, urostomy, nephrostomy
Research Plan
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzuktací s vedoucím práce.
Research Plan
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzuktací s vedoucím práce.
Recommended resources
OTRADOVCOVÁ, I. a L.KUBÁTOVÁ. Komplexní péče o pacienta se stomií. Praha: Galén, 2006, 54 s., ISBN 80-7262-432-6.
MARKOVÁ M., Stomie gastrointestinálního a močového traktu. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006, 68 s., ISBN 80-7013-434-8.
SLEZÁKOVÁ L., BEZDÍČKOVÁ M., HEJNAROVÁ E., et. al. Ošetřovatelství v chirurgii I a 2.přepracované a doplněné vydání, Praha: Grada, 2019, ISBN 978-80-247-2900-8.
KAPOUNOVÁ G., Ošetřovatelství v intenzivní péči, 2. aktualizované vydaní, Praha: Grada, 2020, ISBN 978-80-271-0130-6.
HEARN B., ELLIOTT B., Urostomy care: A Guide for Home Care Clinicians. Home Healthc Now. 2019 Sep/Oct, 37(5): 248-255, doi: 10.1047/NHH. 00000000000792.PMID: 31483356.
Recommended resources
OTRADOVCOVÁ, I. a L.KUBÁTOVÁ. Komplexní péče o pacienta se stomií. Praha: Galén, 2006, 54 s., ISBN 80-7262-432-6.
MARKOVÁ M., Stomie gastrointestinálního a močového traktu. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006, 68 s., ISBN 80-7013-434-8.
SLEZÁKOVÁ L., BEZDÍČKOVÁ M., HEJNAROVÁ E., et. al. Ošetřovatelství v chirurgii I a 2.přepracované a doplněné vydání, Praha: Grada, 2019, ISBN 978-80-247-2900-8.
KAPOUNOVÁ G., Ošetřovatelství v intenzivní péči, 2. aktualizované vydaní, Praha: Grada, 2020, ISBN 978-80-271-0130-6.
HEARN B., ELLIOTT B., Urostomy care: A Guide for Home Care Clinicians. Home Healthc Now. 2019 Sep/Oct, 37(5): 248-255, doi: 10.1047/NHH. 00000000000792.PMID: 31483356.