Informace o kvalifikační práci Využití roboticky-asistovaného rehabilitačního přístroje MYRO, ke zlepšení kognitivních funkcí, u pacienta se získaným poškozením mozku
Bakalářská práce je zaměřená na využití roboticky-asistovaného rehabilitačního přístroje MYRO u pacientů s kognitivním deficitem, který vznikl následkem získaného poškození mozku. Hlavním cílem je zjistit jaké účinky má přístroj MYRO na kognitivní funkce pacientů se získanými poškozeními mozku. Pro zhodnocení kognitivního stavu čtyř vybraných pacientů byly zvoleny kognitivní screeningové testy Montrealský kognitivní test (MoCA) a Addenbrookský kognitivní test (ACE). Tyto testy byly provedeny a vyhodnoceny při vstupním vyšetření a na konci poslední terapie. Výsledky byly porovnány, aby bylo zjištěno, zda došlo k určitému zlepšení v oblasti, již zmíněných kognitivních funkcí. Během individuálních terapií byly využívány aktivity přístroje MYRO pro trénink kognitivních funkcí. U dvou pacientů došlo k předpokládanému zlepšení dle výsledků závěrečného testu v porovnání s úvodním vstupním testem U třetího pacienta došlo k mírnému zlepšení a u čtvrtého nedošlo téměř k žádnému zlepšení. Mohla na to mít vliv časová omezenost a komplikovaný funkční stav pacienta.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the use of the robotically-assisted rehabilitation device MYRO in patients with a cognitive deficit which resulted from acquired brain damage. The main goal is to find out what effects the MYRO device has on the cognitive functions of patients with acquired brain damage. The Montreal Cognitive Assessment (MoCA) and the Addenbrooke's Cognitive Examination (ACE) were chosen to evaluate the cognitive status of four selected patients. These tests were performed and evaluated at the initial examination and at the end of the last therapy. The results were compared to see if there was any improvement in the area of the aforementioned cognitive functions. During individual therapies, the activities of the MYRO device were used for the training of cognitive functions. In two patients, there was a predicted improvement according to the results of the final test compared to the entry test. The third patient experienced a slight improvement and the fourth almost no improvement. Time constraints and the complicated functional status of the patient could have influenced this.
Bakalářská práce je zaměřená na využití roboticky-asistovaného rehabilitačního přístroje MYRO u pacientů s kognitivním deficitem, který vznikl následkem získaného poškození mozku. Hlavním cílem je zjistit jaké účinky má přístroj MYRO na kognitivní funkce pacientů se získanými poškozeními mozku. Pro zhodnocení kognitivního stavu čtyř vybraných pacientů byly zvoleny kognitivní screeningové testy Montrealský kognitivní test (MoCA) a Addenbrookský kognitivní test (ACE). Tyto testy byly provedeny a vyhodnoceny při vstupním vyšetření a na konci poslední terapie. Výsledky byly porovnány, aby bylo zjištěno, zda došlo k určitému zlepšení v oblasti, již zmíněných kognitivních funkcí. Během individuálních terapií byly využívány aktivity přístroje MYRO pro trénink kognitivních funkcí. U dvou pacientů došlo k předpokládanému zlepšení dle výsledků závěrečného testu v porovnání s úvodním vstupním testem U třetího pacienta došlo k mírnému zlepšení a u čtvrtého nedošlo téměř k žádnému zlepšení. Mohla na to mít vliv časová omezenost a komplikovaný funkční stav pacienta.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the use of the robotically-assisted rehabilitation device MYRO in patients with a cognitive deficit which resulted from acquired brain damage. The main goal is to find out what effects the MYRO device has on the cognitive functions of patients with acquired brain damage. The Montreal Cognitive Assessment (MoCA) and the Addenbrooke's Cognitive Examination (ACE) were chosen to evaluate the cognitive status of four selected patients. These tests were performed and evaluated at the initial examination and at the end of the last therapy. The results were compared to see if there was any improvement in the area of the aforementioned cognitive functions. During individual therapies, the activities of the MYRO device were used for the training of cognitive functions. In two patients, there was a predicted improvement according to the results of the final test compared to the entry test. The third patient experienced a slight improvement and the fourth almost no improvement. Time constraints and the complicated functional status of the patient could have influenced this.
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
AMBLER Zdeněk. Základy neurologie. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-707-3
EHLER, Edvard. Neurologie pro praxi. Solen: 2015. ISBN:978-80-247-5247-1
JELÍNKOVÁ Jana et al. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
KALINA, Miroslav. Cévní mozková příhoda v medicínské praxi. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-107-9.
MOORE SOHLBERG, McKay Moore Sohlberg a Catherine A. MATEER. Cognitive Rehabilitation : An Integrative Neuropsychological Approach. 2. 72 Spring Street, New York, NY 10012: A Division of Guilford Publications, 2001. ISBN 1-57230-613-0.
Seznam doporučené literatury
AMBLER Zdeněk. Základy neurologie. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-707-3
EHLER, Edvard. Neurologie pro praxi. Solen: 2015. ISBN:978-80-247-5247-1
JELÍNKOVÁ Jana et al. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
KALINA, Miroslav. Cévní mozková příhoda v medicínské praxi. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-107-9.
MOORE SOHLBERG, McKay Moore Sohlberg a Catherine A. MATEER. Cognitive Rehabilitation : An Integrative Neuropsychological Approach. 2. 72 Spring Street, New York, NY 10012: A Division of Guilford Publications, 2001. ISBN 1-57230-613-0.