Informace o kvalifikační práci Elektronické portfolio jako nástroj rozvoje autonomie a jazykových kompetencívysokoškolských studentů ve výuce odborného anglického jazyka
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
ELEKTRONICKÉ PORTFOLIO JAKO NÁSTROJ ROZVOJE AUTONOMIE A JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ VE VÝUCE ODBORNÉHO ANGLICKÉHO JAZYKA
Hlavní téma v angličtině
ELECTRONIC PORTFOLIO AS A TOOL FOR AUTONOMY DEVELOPMENT AND LANGUAGE COMPETENCE DEVELOPMENT IN HIGHER EDUCATION STUDENTS OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
Název dle studenta
Elektronické portfolio jako nástroj rozvoje autonomie a jazykových kompetencívysokoškolských studentů ve výuce odborného anglického jazyka
Název dle studenta v angličtině
ELECTRONIC PORTFOLIO AS A TOOL FOR AUTONOMY DEVELOPMENT AND LANGUAGE COMPETENCE DEVELOPMENT IN HIGHER EDUCATION STUDENTS OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES
Cílem této práce je rozvoj autonomie při zdokonalování jazykových kompetencí vysokoškolských studentů, a to s podporou online nástroje ePortfolio Mahara. Pro splnění tohoto cíle byl navržen, pilotován, a dále zkoumán učební cyklus vycházející z rozsáhlého teoretického výzkumu oblastí autonomie, jazykového vzdělávání a souvisejících typů hodnocení.
V teoretické části si práce klade za cíl definovat pojmy digitální portfolio, Mahara ePortfolio, Evropské jazykové portfolio, autonomní učení, formální, neformální a informální vzdělávání, hodnocení a jejich vzájemný vztah na pozadí analýzy počátků, vývoje a současného stavu výzkumů v této oblasti u nás i v zahraničí.
Výzkumná část se pak zaměřuje na ověření učebního cyklu a na jeho aplikaci ve vysokoškolské pedagogické praxi s důrazem na roli principů autonomního učení a roli ePortfolia při rozvoji jazykových kompetencí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development of autonomous learning in the field of language competence in university students using the ePortfolio Mahara tool. To achieve this goal, a Learning Cycle was designed, piloted and further researched based on an extensive literature review covering areas of learner autonomy, language teaching and learning and associated assessment methods.
The theoretical part defines the key concepts, such as digital portfolio, Mahara ePortfolio, European Language Portfolio, autonomous learning, formal, nonformal, and informal education, learning assessment, and their mutual relations with focus on the state-of-the-art research outcomes abroad and in the Czech Republic.
The research focuses on verification of the Learning Cycle design and its application in teaching and learning processes at university. The accent is put on the principles of autonomous learning and the role of ePortfolio in development of language competence.
Klíčová slova
Digitální portfolio, Mahara ePortfolio, Evropské jazykové portfolio, autonomní učení, učební cyklus, hodnocení učení, konstrukční výzkum
Klíčová slova v angličtině
ePortfolio, autonomy, English language, learning cycle, learning goals, assessment, design-based research
Rozsah průvodní práce
114
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je rozvoj autonomie při zdokonalování jazykových kompetencí vysokoškolských studentů, a to s podporou online nástroje ePortfolio Mahara. Pro splnění tohoto cíle byl navržen, pilotován, a dále zkoumán učební cyklus vycházející z rozsáhlého teoretického výzkumu oblastí autonomie, jazykového vzdělávání a souvisejících typů hodnocení.
V teoretické části si práce klade za cíl definovat pojmy digitální portfolio, Mahara ePortfolio, Evropské jazykové portfolio, autonomní učení, formální, neformální a informální vzdělávání, hodnocení a jejich vzájemný vztah na pozadí analýzy počátků, vývoje a současného stavu výzkumů v této oblasti u nás i v zahraničí.
Výzkumná část se pak zaměřuje na ověření učebního cyklu a na jeho aplikaci ve vysokoškolské pedagogické praxi s důrazem na roli principů autonomního učení a roli ePortfolia při rozvoji jazykových kompetencí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development of autonomous learning in the field of language competence in university students using the ePortfolio Mahara tool. To achieve this goal, a Learning Cycle was designed, piloted and further researched based on an extensive literature review covering areas of learner autonomy, language teaching and learning and associated assessment methods.
The theoretical part defines the key concepts, such as digital portfolio, Mahara ePortfolio, European Language Portfolio, autonomous learning, formal, nonformal, and informal education, learning assessment, and their mutual relations with focus on the state-of-the-art research outcomes abroad and in the Czech Republic.
The research focuses on verification of the Learning Cycle design and its application in teaching and learning processes at university. The accent is put on the principles of autonomous learning and the role of ePortfolio in development of language competence.
Klíčová slova
Digitální portfolio, Mahara ePortfolio, Evropské jazykové portfolio, autonomní učení, učební cyklus, hodnocení učení, konstrukční výzkum
Klíčová slova v angličtině
ePortfolio, autonomy, English language, learning cycle, learning goals, assessment, design-based research