|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEI / NZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEI
/
NZS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Nízkofrekvenční a zvukové systémy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s problematikou analogových a digitálních zvukových systémů, principy jejich funkce včetně způsobu jejich návrhu, technickými parametry, provozováním, diagnostikou/měřením jejich technických parametrů, dále jejich základní údržbou a konfigurací. Zvláštní pozornost je věnována technickým parametrům zvukových systémů, optimálním provozním podmínkám zvukových a elektroakustických reprodukčních systémů a také profesionální studiové zvukové technice.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na přednáškách a cvičeních, prokázání aktivní znalosti přednášené látky, vypracování semestrálních projektů.
|
Obsah
|
1. Analogové a digitální signálové zdroje ve zvukové technice a jejich parametry
2. Impedanční a úrovňové přizpůsobení analogových signálových zdrojů
3. Impedanční a úrovňové přizpůsobení funkčních bloků zvukového systému, vazební obvody, sdělovací transformátor
4. Rušivé vlivy působící na analogový a digitální přenos zvukového signálu, elektromagnetická a elektrostatická indukce
5. Symetrická a nesymetrická signálová rozhraní, jejich technické parametry a způsob jejich návrhu, diferenciální přijímače a vysílače
6. Symetrická rozhraní analogových a digitálních mikrofonů, synchronizace digitálních mikrofonů
7. Technické parametry zvukových signálů a zařízení, signálové úrovně, dynamický rozsah, hw indikátory úrovně - PPM, TP-PPM, VU - analogová/digitální implementace, technické parametry
8. Měření vnímané hlasitosti programové modulace, metody špičkové a hlasitostní normalizace signálu, technické parametry a implementace
9. Digitální rozhraní zvukových systémů, vzorkovací kmitočty, metody synchronizace a synchronizační signály, normalizace rozhraní
10. Vzorkovací proces a vliv jitteru na přenos digitálního zvukového signálu, přenosová funkce jitteru, vliv rušení na digitální zvuková rozhraní
11. Metody zdrojového kódování zvukových signálů, degradace zvukového signálu, zvukové kodeky, rušivé artefakty kódování, objektivní metody měření kvality širokopásmových zvukových signálů
12. Reprodukční systémy - elektroakustické měniče a jejich soustavy, požadavky, technické parametry, měřící metody, způsob návrhu, multikanálová reprodukce
13. AD, DA audio převodníky - topologie a technické parametry, měřící metody a přístrojové vybavení pro měření zvukových systémů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
6
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
22
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy elektroniky |
absolvovat bakalářský studijní program se zaměřením na oblast elektroniky nebo multimediální techniky |
vysvětlit základní princip elektroakustických měničů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
užívat a porozumět odborné literatuře psané v anglickém jazyce |
užívat a nastavovat základní měřící techniku dle odborné dokumentace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit funkci a princip činnosti analogových a digitálních zvukových systémů a jejich jednotlivých částí |
popsat parametry signálových zdrojů |
popsat podmínky impedančního a úrovňového přizpůsobení ve zvukových systémech |
definovat podmínky návrhu analogových a digitálních zvukových systémů |
popsat rozhraní analogových a digitálních zvukových systémů |
stanovit způsoby měření signálových úrovní a vnímané hlastosti |
popsat problematiku vzorkovacího procesu, působení vlivu jitteru a metody synchronizace vzorkovacích kmitočtů |
objasnit problematiku zdrojového kódování zvukových signálů |
popsat problematikou elektroakustických měničů a jejich soustav |
popsat problematiku AD DA audio převodníků a jejich aplikace ve zvukové technice |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provozovat optimálně analogové a digitální zvukové systémy |
provádět údržbu, základní servis a konfiguraci analogových a digitálních zvukových systémů |
diagnostikovat analogové a digitální zvukové systémy |
měřit/ověřovat technické parametry analogových a digitálních zvukových systémů |
definovat technické požadavky kladené na jednotlivé části zvukových systémů |
provádět základní návrh jednotlivých částí analogových a digitálních zvukových systémů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Laboratorní praktika, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|