|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / AAN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
AAN
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Česká literatura 19. stol.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
55 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KČJ/AA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty kompetencemi pro chápání literárního vývoje z hlediska historického, komparativního, souvislostního i estetického.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test.
|
Obsah
|
Přednášky:
1.-6. Národní obrození (periodizace, evropské a národní souvislosti, osvícenství, klasicismus, preromantismus, romantismus, biedermeier, slovanská vzájemnost, podněty pro národní kulturu konce 18. a první poloviny 19. stol., věda, drama a divadlo, almanachy, žurnalistika, překladatelství, estetika. literární kritika, vliv lidové tvořivosti).
7.-13. Literární a dramatická tvorba národního obrození
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PhDr. Viktor Viktora, CSc. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. David Franta, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. Viktor Viktora, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Prof. PhDr. Viktor Viktora, CSc. (100%),
-
Examinátoři:
PhDr. Mgr. David Franta, Ph.D.,
|
Literatura
|
-
Základní:
Čapek, J. B. a kol. Česká literatura národního obrození. Praha, 1959.
-
Základní:
Vodička, Felix. Dějiny české literatury. II. Praha, 1960.
-
Základní:
Haman, Aleš. Trvání v proměně : česká literatura devatenáctého století. 1. vyd. Praha : ARSCI, 2007. ISBN 978-80-86078-71-7.
-
Doporučená:
Tureček, Dalibor et. al. České literární romantično. Brno, 2012.
-
Doporučená:
Tureček, Dalibor et al. Český a slovenský liteerární klasicismus. Brno, 2017.
-
Doporučená:
Vlček, Jaroslav. Dějiny české literatury. II. 5. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1960.
-
Doporučená:
Vlček, Jaroslav. Dějiny české literatury. III. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1960.
-
Doporučená:
Jakubec, Jan. Dějiny literatury české. II, Od osvícenství po družinu Máje. Praha : Jan Laichter, 1934.
-
Doporučená:
Obrození národa : svědectví a dokumenty ; [Uspořádal, předml., komentáři a poznámkami opatřil Jan Novotný]. Vyd. 1. Praha : Melantrich, 1979.
-
Doporučená:
Vodička, Felix. Počátky krásné prózy novočeské : Příspěvek k literárním dějinám doby Jungmannovy. 1. vyd. v nakl. H & H. Jinočany : H & H, 1994. ISBN 80-85787-62-8.
-
Doporučená:
Novák, Jan Václav; Novák, Arne. Přehledné dějiny literatury české od nejstarších dob až po naše dny. 5. vyd. Brno : Atlantis, 1995. ISBN 80-7108-105-1.
-
Doporučená:
Štěpánek, Vladimír. Z dějin obrozenecké literatury. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1988.
-
Doporučená:
Macura, Vladimír. Znamení zrodu : české národní obrození jako kulturní typ. 2. rozšíř. vyd., v H & H 1. vyd. Jinočany : H & H, 1995. ISBN 80-85787-74-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
stručně charakterizovat společenský vývoj konce 18. století a první poloviny 19. století |
orientovat se v základních uměleckých proudech konce 18. a první poloviny 19. století |
vyjmenovat základní vědecké osobnosti období |
znát základní informace o důležitých spisovatelích daného období |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
přiřadit významná díla národního obrození k literárním osobnostem |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat jednotlivé vývojové etapy národního obrození |
charakterizovat specifika literární tvorby v různých obdobích obrození |
vysvětlit literární vývoj obrození v souvislostech domácího společenského vývoje |
vysvětlit literární vývoj obrození v souvislostech evropského vývoje |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést rozbor textu v rovině tematické, kompoziční a jazykové |
vysvětlit specifika tvorby vybraných autorů s uvedením konkrétních příkladů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|