|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / AB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
AB
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Česká literatura 19. stol.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
39 / -
|
0 / -
|
0 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty kompetencemi pro chápání literárního vývoje z hlediska historického, komparativního, souvislostního i estetického. Zatím jim to tam nechám.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu : 1. Ústně pronesený referát. 2. Seminární práce na zadané téma (analyticko-syntetický pohled na dílčí téma s přesnou bibliografickou citací a odkazy).
|
Obsah
|
Přednášky: 1. Rané obrození (osvícenský klasicismus, podněty pro národní kulturu konce 18. a 19. stol., věda, drama a divadlo, almanachy, knížky lidového čtení). 2. Preromantismus (idea národní literatury a kultury, naučná, básnická a prozaická tvorba poč. 19.stol., drama). 3. Romantismus - biedermeier (charakteristika pojmu, napětí romantismus - biedermeier, hlavní představitelé, literární kritika).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Krejčí, Karel. Česká literatura druhé poloviny XIX. století. Praha, 1954.
-
Doporučená:
Krejčí, František Václav. Česká literatura druhé poloviny XIX. století pro posluchače DS na PI. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1964.
-
Doporučená:
Česká literatura národního obrození. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1956.
-
Doporučená:
Vlček, Jaroslav. Dějiny české literatury. II. 5. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1960.
-
Doporučená:
Vlček, Jaroslav. Dějiny české literatury. III. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1960.
-
Doporučená:
xxx. Dějiny české literatury, 2. Praha : Nakladatelství Československé akademie věd, 1960.
-
Doporučená:
xxx. Dějiny české literatury, 3. Praha : Nakladatelství Československé akademie věd, 1961.
-
Doporučená:
Jakubec, Jan. Dějiny literatury české. II, Od osvícenství po družinu Máje. Praha : Jan Laichter, 1934.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat základní vývojové periody české literatury |
stručně charakterizovat etapu národního obrození |
charakterizovat významné osobnosti a zásadní díla národního obrození |
vyjmenovat několik známých osobností 2. poloviny 19. století |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
přiřadit významná díla 2. poloviny 19. století k literárním osobnostem |
interpretovat významná díla na úrovni středoškolské výuky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat specifika literární tvorby v různých obdobích |
vysvětlit umělecké souvislosti národní a mimonárodní |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést rozbor textu v rovině tematické, kompoziční a jazykové |
vysvětlit specifika tvorby vybraných autorů s uvedením konkrétních příkladů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|