|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / DPRX2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
DPRX2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Didaktika psaní
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
69 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/DPRX2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KČJ/DCP1, KČJ/DCP2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poučit o předmětu psaní na 1. st. ZŠ. Vývoj latinky, analýza psacího pohybu, kvalitativní a kvantitativní znaky písma, psací dovednosti a návyky. Osobitý rukopis, metody nácviku psaní a vyučování psaní v současné škole. Nedostatky a poruchy psaní, výzkum dětského písma a příprava na vyučování.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, příprava na hodinu, vyplněné písanky s komentářem, seminární práce; dva testy (průběžný a závěrečný), praktická a ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Cíle a obsah vyučování, školní zralost a předškolní příprava na psaní.
2. Vývoj metod počátečního psaní, reforma písma, ukázky písma, prvky písmen.
3. Základní znaky písma, kvalita a kvantita písma.
4. Psychologické a pedagogické aspekty psaní.
5. Přípravné období na psaní, rozvoj grafomotoriky, pracovní a hygienické návyky.
6. Současná výuka psaní v 1. ročníku ZŠ a problémy nácviku psaní.
7. Vyučovací postupy při nácviku prvopočátečního psaní, současné písanky, jejich metodická analýza.
8. Využití pomocné liniatury jako možnost optimalizace počátečního psaní, příčiny obtíží u začátečníků, poruchy psané řeči.
9. Metodika psaní levou rukou, alternativní metody výuky psaní.
10. Jak odstranit chyby při psaní, klasifikace a hodnocení, diagnostika.
11. Možnosti zklidnění žáků před psaním, relaxace, cviky pro uvolnění ruky a prstů.
12. Rozvíjení písemného projevu žáků ve druhém a třetím ročníku ZŠ, současné písanky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat ve svém projevu spisovný český jazyk |
dodržovat ve svém projevu zásady správné výslovnosti |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|