|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / JVPV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
JVPV1
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Jazyková výchova v předšk. věku 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Jazyková a literární výchova v předškolním věku
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
94 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s procesem rozvíjení řeči a jazyka v předškolním věku, vybavit je kompetencemi potřebnými pro zajištění podmínek pro rozvíjení řeči a jazyka v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Individuální vystoupení. Seminární práce.
Dva testy (průběžný a závěrečný). Ústní zkouška.
Používat ve svém projevu spisovný český jazyk.
Dodržovat ve svém projevu zásady správné výslovnosti.
|
Obsah
|
Ontogeneze a fylogeneze řeči a jazyka.
Periodizace vývoje řeči do 6 let - předřečové období, období rozvoje samostatné řeči.
Podmínky stimulující a brzdící rozvíjení dětské řeči, metody a prostředky výchovy.
Oblasti rozvíjení řeči a jazyka v RVP PV.
Poruchy dětské řeči.
Osvojování a zdokonalování gramatické správnosti mluvených projevů a rozvíjení povědomí dětí o gramatické správnosti jazyka.
Rozvíjení souvislého vyjadřování.
Možnosti využití obrázků, série obrázků, uměleckého díla.
Prvky dramatické výchovy v rozvoji vyjadřování dětí.
Pomůcky pro jazykovou výchovu. Komunikační hry.
Diagnostika úrovně dětského vyjadřování, plánování rozvíjení řeči a jazyka při řízených i spontánních činnostech.
Osvojování dovedností, které předcházejí čtení a psaní, rozvíjení zájmu o psanou podobu jazyka.
Hlasová výchova dětí, práce s hlasem, nonverbální komunikace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat ve svém projevu spisovný český jazyk |
dodržovat ve svém projevu zásady správné výslovnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni - porozumět procesu rozvíjení řeči a jazyka v předškolním věku, - aplikovat teoretické poznatky při vytváření optimálních podmínek pro pozitivní ovlivňování rozvoje řeči, - identifikovat případné řečové nedostatky u dětí předškolního věku, - minimalizovat možnost vzniku poruch řeči, - diagnostikovat úroveň vyjadřování dětí, - plánovat činnosti pro rozvíjení řeči a jazyka v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|